V Ljubljani se začenja Teden italijanske kulinarike

CITYLIFE 18.11.2019
Teden italijanske kulinarike

Letošnja osrednja tema Tedna italijanske kulinarike je "Kulinarično izobraževanje: kultura okusa" namen pa promocija italijanskega pristopa k prehrani, kulinaričnega izobraževanja in korektnega informiranja potrošnikov, vse v skladu z spoznanji prikazanimi na EXPO Milano 2015.

Ovrednotiti "Mediteransko dieto", kot temelj zdravega življenjskega sloga in uravnoteženega načina prehranjevanja, z informiranjem o primernem sistemu označevanja tipičnih izdelkov, pomeni tudi izpostaviti eno-gastrononske in lokalne turistične itinerarije. Italijanska kulinarika namreč predstavlja dolgo zgodovino tradicije in stalne inovacije, tesno povezane z bogastvom različnih regij in strasti, ki se je razvila okoli kakovosti posameznih sestavin s poustvarjanjem receptov, ki so postali sinonim za odličnost in kakovost prehrane po vsem svetu.

Od začetka projekta leta 2016 se vsako leto zvrsti več kot 1.000 dogodkov na petih celinah, in sicer kot priložnost za spoznavanje, usposabljanje in razpravo – s posebnim poudarkom na certificiranih kakovostnih izdelkih – vključno z degustacijami, natečaji, konferencami, tematskimi večerjami, tehnično-znanstvenimi seminarji in razstavami povezanimi s kulinariko. Projekt, umeščen v načrt promocije in zaščite agro-živilske ponudbe Made in Italy v tujini, je bil snovan v Rimu v sodelovanju Ministrstva za zunanje zadeve in mednarodno sodelovanje, Ministrstva za kmetijstvo in gozdarsko politiko, Ministrstva za gospodarski razvoj ter Ministrstva za šolstvo.

Teden italijanske kulinarike bo potekal od 18. do 24. novembra 2019. 

Letos je bila Italian Trade Agency Ljubljana "Teden italijanske kulinarike v svetu" udeleženka na "Slovenskem festivalu vin 2019", ki je potekal od 14. do 15. novembra v kongresnem centru Cankarjevega doma. Na razstavnem prostoru "Punto Italia" je sodelovalo okoli deset podjetij, tako proizvajalcev vin kot drugih prehrambnih izdelkov.

Od 18. do 24. novembra se bo odvil niz raznovrstnih dogodkov, organiziranih s strani Veleposlaništva Italije, Italian Trade Agency in Italijanskega inštituta za kulturo. "Eataly Trieste", ki je v manj kot dveh letih postal sinonim za izdelke odličnosti tudi za slovensko javnost, bo v čudovitem Antiq Palace Hotelu predstavil poseben izbor hrane in pijače, značilne za 20 italijanskih regij. Jedi bo pripravljal kuharski mojster Vincenzo Vitola. Dogodek bo namenjenim izključno medijem in povabljenim gostom, tj. predstavnikom institucij.

Biotehniški izobraževalni center Ljubljana - BIC bo za svoje študente gostil mojstrsko izobraževanje o tehnikah priprave pice, s posebnim poudarkom na prehranskih vrednotah mediteranske kuhinje. Predstavitev, namenjeno bodočim kuharjem, bo vodil italijanski kuhar Stefano Rado.

V nekaterih izbranih restavracijah Kaval Group: Angel, Element, Evergreenf, Paviljon in Kaval gostilnica in picerija, bo ves teden potekala posebna promocijska aktivnost. Gostom bodo ponudili edinstven degustacijski meni z najboljšim, kar nudi Italijanska kulinarika, z ekskluzivno uporabo originalnih izdelkov. To je od vedno rdeča nit skupine, ki jo vodi Dada Jerovšek, katere filozofija je povečati poznavanje in vrednotenje italijanske odličnosti. To je plod njene ljubezni do kuhinje, ki združuje tradicijo, raznolikost, vezi z ozemljem ter sposobnost združevanja okusa z zdravjem in dobrim počutjem. V tednu italijanske kulinarike tudi letos sodeluje Picerija Capriccio z novo pico sestavljeno posebej za to priložnost.

Gostinci skupine "Okusi Krasa" bodo 21. novembra imeli v hotelu Vander Urbani Resort degustacijski večer - brezplačen in odprt za javnost - kulinaričnih specialitet in regionalnih vin, v znamenju čezmejne tradicije Furlanije-Julijske krajine in Slovenskega krasa.

Italijanski model prehranjevanja, ki temelji na sredozemski prehrani in je od leta 2010 umeščen v neopredmeteno dediščino UNESCA, je preučevan in občudovan po vsem svetu, ne le zaradi izjemnega izbora kakovostnih tipičnih izdelkov Made in Italy, ampak tudi zaradi koristi z vidika zdravja potrošnikov: Italija je druga na svetu po indeksu splošnega zdravja in tretja po dolgoživosti ter z najnižjo stopnjo debelosti na območju OECD.

Izbor urednika