Mercedes-Benz: razred G praznuje 40 let
Vse se je začelo v zgodnjih 70-tih prejšnjega stoletja in sicer s sporazumom o sodelovanju med takratnim Daimler-Benz AG in Steyr-Daimler-Puchom v avstrijskem mestu Gradec. Koncept novega terenskega vozila je bil sam po sebi nenavaden, saj združuje vrhunsko terensko zmogljivost s popolno tehnično brezhibnostjo in varnostjo.
Leta 1975 je bila sprejeta tudi odločitev, da se začne serijska proizvodnja modelov G. Hkrati je bilo dogovorjeno, da se v Gradcu zgradi nov obrat, kjer vozila izdelujejo že od nekdaj, večinoma ročno. 80 odstotkov vseh vozil razreda G, ki so jih kadarkoli proizvedli, je še vedno v uporabi, kar dokazuje izjemno kakovost te terenske legende.
V času tržnega zagona, spomladi leta 1979, so bile na voljo štiri različice motorjev zmogljivosti od 53 72 KM do 156 KM. Kupci so imeli možnost izbrati kabriolet s kratko medosno razdaljo tako imenovani "karavan", s kratko ali dolgo medosno razdaljo. Mercedes-Benz razred G je po vsem svetu znan tudi kot "Popemobile".
20. rojstni dan
Leta 1999 so praznovali 20. rojstni dan. Prva različica AMG je prišla na trg z modelom G 55 AMG. 5,5-litrski osem valjni motor je dosegel 354 KM, največja hitrost je bila elektronsko omejena na 210 km/h. Leta 2002 je G 63 AMG postavil nove standarde. Prvič so namestili 12-valjni motor v G-razred, oznaka 63 pa pomeni 6,3-litrski V 12 motor z močjo 444 KM. 25. obletnico je leta 2004 obeležil G 55 AMG Kompressor. 8-valjni agregat s 476 KM je za od 0 do 100 km/h potreboval samo 5,6 sekunde. Posebnost so bile stranske izpušne cevi, ki so potekale poševno pred zadnjimi kolesi. Leta 2006 je razred G dobil nov, najsodobnejši dizelski motor. G 320 CDI, ki ga mnogi navdušenci štejejo za eno najboljših "G-jev" vseh časov, in je imel moč 224 KM in serijsko filter trdih delcev. Leta 2009 je razred G praznoval 30. rojstni dan. Dobil je novo notranjost. Ergonomsko optimizirani sprednji sedeži so nudili več opore, novo obliko in klimatizirani sedeži pa so off-road ikono naredili še bolj razkošno.
Legendarni V12 biturbo
AMG je prvič v modelu G 65 AMG ponudil legendarni 6-litrski V12 biturbo - v tem času najmočnejše terensko vozilo na svetu - z močjo 612 KM in elektronsko omejenim največjim navorom 1000 Nm. Novost je bil model G 63 AMG, ki ga je poganjal 5.5-litrski V8 biturbo z močjo 544 KM. S 40 odstotki prodaje se je G 63 AMG razvil v najbolj priljubljeno različico v celotni družini razreda G.
Novo obdobje se je začelo januarja 2018. Novi razred G je praznoval svojo premiero na North American International Auto Show v Detroitu. Medtem ko je ostra zunanjost ostala nepogrešljiva kot pri legendarni klasiki, je novi model dobil novo notranjost. Tri močnejše izdaje, ki so zaznamovale 40. letnico, vključno z različico AMG, so na voljo z dvema različicama motorjev. Ekskluzivni poseben model je na voljo z 6-valjnim dizelskim motorjem (G 400 d) z močjo 330 KM. Modeli Mercedes-Benz so alternativno na voljo kot G 500 z zmogljivim 4-litrskim bencinskim motorjem V8. Biturbo proizvede 422 KM in največji navor 610 Nm. Modeli Mercedes-Benz, ki označujejo obletnico razreda G prihajajo kot AMG Line.
Več na: mercedes-benz.si
Fotogalerija
Mogoče te zanima tudi?
preberi povezane vsebine