ZEMONO+

CITYLIFE 12.12.2020
ZEMONO+

Nova blagovna znamka ZEMONO+ je po letih priprav, nabiranja izkušenj skozi generacije in stremenja k zagotavljanju najboljših sestavin končno pripravljena za trgovske police. Paleta izdelkov, premijskih po kakovosti, a dostopnih po cenah, bo pestra in široka, navdihuje pa jo zlasti severno italijanska kuhinja, območje nekdanje Jugoslavije in seveda Slovenija. Prva izdelka sta Tradicionalni panettone s kandiranimi olivami in brinjem ter Popečeni hrustljavi panettone. Glede na sezono pa bo nabor izdelkov razširjen z velikonočno pinco, keksi, krekerji, siri, namazi in paštetami, marmeladami, pršuti... Kot zanimivost velja dodati, da imata Tomaž Kavčič in Petar Grašo skupni nasad oljk, tako bo v ponudbi tudi njuno olje. Gin Monologue, ki je bil uvrščen med 8 najboljših žganih pijač na svetu, prav tako ne bo manjkal v spletni trgovini www.zemonoplus.si. Kupcem bodo glede na sezono na voljo npr. tudi izjemno cenjeni Goriški radič ter črni in beli tartufi. Spletna trgovina bo v celoti zaživela po novoletnih praznikih. 

Panettone malo drugače

Zagotovo posebno pozornost vzbuja Tradicionalni panettone s kandiranimi olivami in brinjem, saj ni znano, da bi še kdorkoli pekel tovrstno sladico: »Ko je na moje prigovarjanje mojster tretje generacije pripravljavcev kandiranega sadja vendarle naredil želene kandite iz oliv, je bil nad okusom navdušen, saj česa takega še ni poizkusil. Vesel sem, da smo dobili okus, kot sem si ga zamislil, sicer pa si brez mojih »zvestih spremljevalcev«, oliv in brinja, prvega izdelka z označbo Zemono + nisem mogel zamisliti.« Novost je tudi Popečeni hrustljavi panettone, narezan in dodatno popečen panettone, idealen ob kavi, mleku ali čaju. Tomaž Kavčič o ZEMONO + 

»ZEMONO+ v imenu nosi vse, kar sem v zadnjih desetletjih življenja počel, v kar sem verjel, kar sem se naučil, kar sem. 

Blagovno znamko sem poimenoval ZEMONO + selekcija Tomaž Kavčič. Zamisel in odločitev zanjo se je porodila pred približno 20 leti in v imenu nosi vse, kar sem v zadnjih desetletjih življenja počel, v kar sem verjel, kar sem se naučil, kar sem. 

Naše none so od nekdaj pustile lonce ob zunanjem robu plošče štedilnika na drva in kuhale počasi, na nizki temperaturi, do trenutka ko je bilo potrebno postaviti jed na mizo. Takrat so lonec pomaknile proti sredini in kuho dokončale. A ta prispodoba ni le poklon tradiciji, temveč je odlična primerjava z življenjem in gostinstvom, kjer šteje le tek na dolge proge. Lahko rečem, da se je ZEMONO + kuhal na isti način, počasi in z ljubeznijo, sedaj pa je zrel, da ga damo na mizo. Dobršen del življenja sem posvetil Zemonu. Tam so se rojevale moje najboljše ideje. Nikoli nisem našel odgovora zakaj, a v tistem okolju, v Vipavski dolini, kjer se srečujeta germanska, romanska in slovanska kultura, kjer se čutijo vplivi Balkana, v pogledu, je tisto »nekaj« več, plus. Plus oziroma z znakom + tudi zato, ker moramo biti vedno, še posebej pa v teh časih optimisti in verjeti v dobro. »

Selekcija

Na tiskovni konferenci je poleg blagovne znamke zaživela tudi selekcija, pod katero se bo sprva v največji meri podpisoval Tomaž, kmalu pa se mu bodo pridružili še drugi, katerim bodo na voljo izkušnje snovalca Zemono +: 

»V imenu boste našli tudi besedo selekcija, nekakšen rezultat procesa, ki ga definira preplet izkušenj in idej, a selekcija pomeni tudi »izbira« in »recepti«. Najprej moji, kmalu pa tudi recepti drugih mladih kuharjev z izjemnimi idejami na začetku poti, brez izkušenj. Moja iskrena želja je, da jim pomagam, rad delim znanje, če le poznam rešitev ali vem, da jo zmorem najti, zato bo ZEMONO + tudi platforma zanje, da se predstavijo, da spoznamo njihove ideje in izdelke. Z blagovno znamko zagotavljamo kakovost, pravično obravnavo vseh deležnikov, dodelano logistiko, skrbno izbrane sestavine in vse, kar od mene upravičeno pričakujete, obenem pa je ZEMONO + okolje, nekakšen inkubator in pospeševalnik, ki omogoča varne prve korake. Gostinci smo premalo povezani in želim si, da bi se stanje izboljšalo, da bi bolj sodelovali in ob tem upam, da je tudi ZEMONO + korak v to smer« še pove Tomaž Kavčič
Priprava na osnovi tradicije                             

»Izdelki ne bodo nastajali v brezobličnih industrijskih halah. ZEMONO + je tovrstni pridelavi hrane protiutež, ki jo dajem na trg z največjo garancijo, kar jo premorem, z imenom in priimkom. Morda zveni znano in že slišano, a ne gre za prazno frazo, gre za udejanjanje poslanstva, gre za obljubo, da boste dobili dober, odličen izdelek, brez prikrivanja, od kod prihaja, po dostopni in pravični ceni. Izdelek, ki ne bo prišel z brezimne tovarniške linije. 

Ime sem zgradil tako, da sem se držal opisanih principov in vrednot, da sem se za gosta vedno potrudil in tako bo tudi v tem primeru. Produkt bo 100% ali pa ga ne bo. Brez odstopanj pri kakovosti, v vsakem bo začutiti duh obrtništva. Zgodi se namreč, da me kdaj povabijo k sodelovanju, a pogosto že na uvodnih pogovorih ugotovimo, da ne bo mogoče narediti ničesar. 

Tomaž Kavčič ne odstopam od svojih zahtev, moje ideje so pogosto nekonvencionalne in nepričakovane, hitro se izkaže, če jim proizvodnja zmore slediti, zagotavljati ohranjanje kakovosti. Včasih se razidemo na prvem sestanku, po predstavitvi ideje, včasih pri poizkusih. V vseh teh letih pa sem razvil občutek, s kom in kako delati. Najraje zato sodelujem prav s podjetji/obrati/tovarnami, ki imajo dolgo tradicijo. Tudi v industriji to zelo šteje. Poznam primere, kjer je vse isto, kot če kuham sam v 10-litrskem loncu, le da so tam večji volumni. Ostalo je isto, včasih morda še boljše zaradi količin. Poleg tega pa naj povem, da se sem pristaš naravnega konzerviranja, ki temelji na dimu, medu, soli in sladkorju. Zelo sem se poglobil v to, kako so ljudje shranjevali izdelke, ko še ni bilo skrinj in hladilnikov. 

Kljub temu se zavedam izziva, da je razkorak med industrijo in domačo kuhinjo lahko velik, a imam za seboj kar nekaj pozitivnih izkušenj, ko se kljub velikemu obsegu proizvodnje obrtniški duh ni izgubil. Naj na tem mestu omenim gin Monolog, ki je nastajal 3 leta, preden je bil zrel za prodajne police. Znanje pridobivam od prijateljev in svetovalcev, ki to delajo na najvišjem svetovnem nivoju in prav to znanje je zagotovilo, da bodo izdelki premijski in po dostopnih cenah.«

Tomaž Kavčič se je voditeljici spletne predstavitve,   Ireni Yebuah Tiran zahvalil in obenem dodal, da si želi prav tega, da bi sleherni kupec zaznal in vedel, da se je za vsak izdelek trudilo veliko rok, od kmetov do vseh drugih, ki so vključeni v proces priprave izdelkov.

Foto: Nebojša Babić

Izbor urednika

Spletni urednik, Pika Zrim, priporoča