ford-mustang-mach-e123

City avto test - Ford Mustang Mach-E 88 kWh AWD GT

CITYLIFE 06.09.2023

Skupni so denimo emblemi konjička in napisi Mustang, pravzaprav napisa Ford na celotnem avtomobilu skorajda ne boste našli, le na robu vetrobranskega stekla se nahaja. Ford očitno misli resno in Mustang Mach-E je dovolj poseben stroj, da ga karakterno primerjajo z bencinskim vrancem. Je pa to prvi pravi električni Ford in hkrati morda celo prvi električni SUV, ki nosi športno značko. Kakorkoli, v takšni opremi GT in z zajetno konjenico pod pokrovom je hiter nedvomno.

ford mustang mach e108

Atraktivna oblika in vrhunska notranjost

Z nekaj oblikovnimi in barvnimi triki, ki skrijejo kakšno podrobnost, je Fordovim oblikovalcem uspelo narediti vizualno zelo privlačen avtomobil. Glede na svojo velikost in še bolj višino je izjemno slokega videza, z nizko in športno držo pa svoje dimenzije tudi zelo uspešno skriva. Njegov 'nos' je dolg kot pri originalu, zadek pa se na videz spusti hitro in v kupejevskem slogu, čeprav je hitro jasno, da je glede na dimenzije tole križanec in prevelik avtomobil, da bi ga kdo zamenjal za športni in nizki klasični Mustang. K simpatičnosti pripomorejo tudi vratne kljuke, pravzaprav vratni gumbi, ki so tam zaradi boljše aerodinamike. Zadeva je idejno zanimiva, v praksi pa precej neuporabna. Zlasti za potnika zadaj, ki morata roko dejansko postaviti za vrata, da jih sploh lahko odpreta.

mustang mach e192021 mustang mach e gt 102021 mustang mach e gt 112021 mustang mach e gt 09
Zanimiva zunanja oblika se znotraj nadaljuje v precej impresivno okolje. Materiali se zdijo precej dobri, večinoma je vse, česar se dotakne roka, mehko in prijetno. Izdelava je zadnja leta pri Fordih očitno napredovala in to je jasno tudi tukaj, škripanja in pokanja ni, razmaki med elementi armaturne plošče so natančni, zaradi vsega naštetega in zelo dobre ergonomije pa je počutje odlično. Spredaj voznika razvaja velik zaslon na dotik, ki je z najnovejšim vmesnikom precej hiter in pregleden, kakšna stvar je občasno malo zatakne za desetinko ali dve, a upravljanje ni tako moteče, da bi si s tem belili glavo. Malo več kot 4,7 metra dolžine pomeni, da je tudi zadnjim potnikom namenjenega veliko prostora in čeprav je zadnja klop malce trša in nivo udobja malenkost slabši kot spredaj, težav ne bo in tudi dolge poti bodo dovolj prijetne. Pravzaprav je z upoštevanjem obeh prtljažnikov precej prostora namenjenega še prtljagi. Zadaj 400 litrov, kar za dimenzije avta ni posebej impresivno, a nekaj prostora poleg sprednjega seveda zavzame še en elektromotor zadaj, potem pa je spredaj še 'frunk' z 81 litri prostornine.

mustang mach e22mustang mach e20mustang mach e19

Hiter in dinamičen, a na drugačen način

Jasno je, da takšna različica GT s 358 kW moči oziroma 'po domače' s 487 'konjički' lahko pospešuje skoraj brutalno. Ford navaja podatek za pospešek do stotice v 3,7 sekunde, a upoštevajo malce drugačen pravilnik z odšteto štartno razdaljo enega čevlja, kljub temu pa vas bo do stotice Mustang Mach-E izstrelil v okoli štirih sekundah, ker gre za elektromotor pa je pospeševanje brezšivno in silovito, pojenja pa ne tudi pri višjih hitrostih. Zaradi varčevanja porabe električne energije je najvišja hitrost omejena na 200 km/h, kar pa je tudi več kot dovolj. Z dinamičnega vidika je lega za tako velik električni avtomobil precej impresivna, kar pomeni, da je v zavojih avtomobil čvrsto zasidran na tla in hitrosti so lahko velike, Ford nikoli tudi ne razočara z občutkom na volanu in krmiljenje je tudi v tem primeru komunikativno in primerno 'mesnato. Zato med vožnjo vliva dober občutek. Vseeno pa takšna gmota s skoraj 2300 kilogrami športna ne more biti, ker ji to prepoveduje že fizika. Maso Mustang Mach-E sicer dobro skriva, jo pa boste vseeno očutili, čeprav je težišče nizko, ker je baterija skrita v dnu vozila. Hitro spreminjanje smeri mu najbolj ne diši in pri lahkotnosti se mu navadna Fiesta lahko smeji. To kajpak ni nič nenavadnega, upoštevajte pa, da tako velike gmote enostavno niso tako dinamično okretne kot manjši avti, je pa tokratni na tem področju nedvomno med boljšimi.

ford mustang mach e102
Težava, ki se ji takšni avtomobili ne morejo izognit in nanjo ni imun niti Mach-E, je udobje. Velika masa pomeni, da je treba nenehno skrbeti, da v zavojih avtomobil ne uide iz vajeti in da nagibanja ali zibanja ni preveč, ker bi to lahko grdo vplivalo na varnost. Zato je vedno podvozje nekoliko bolj čvrsto in je tudi v tem primeru, posledično pa kakšno neravnino in cestno anomalijo Mustang Mach-E na potnike prenese bolj grobo in na trdo. Seveda, nič bolj od ostali podobno velikih in težkih 'štromarjev', pojem udobja pa takšne sorte avtomobil seveda ni. Niti ne pojem športnosti, čeprav pospešuje silovito. Po kakšnem mesecu lastništva se boste na pospeške navadili in raje vozili umirjeno ter pazili na porabo elektrike.

ford mustang mach e126

Pri porabi elektrike ni med najbolj varčnimi

Polnjenje? Nič posebnega, z močjo 11 kilovatov gre na izmeničnem toku, torej na klasični polnilnici, to je zaenkrat še vedno nekakšen standard pri električnih avtomobilih, čeprav nekateri ponujajo že 22-kilovatne polnilnike. In do 150 kilovatov polnilne moči zmore na enosmernem toku. Baterija ima bruto kapaciteto kar 98,7 kilovatnih ur, od tega je uporabnih 88 kilovatnih ur. Torej je velika, a je precej velika tudi poraba, predvsem je večja kot pri marsikaterem podobnem avtomobilu, pri nas se je vrtela le malo pod 30 kilovatnimi urami na sto prevoženih kilometrov, kar pomeni realnih 300 kilometrov dosega in ne 500 kot pravijo pri Fordu. Če bi imeli med testom manj avtocestnih poti in manj 'izpadov' z brutalnim pospeševanjem, bi se v najboljšem primeru lahko spustila na kakšnim 25 kilovatnih ur in torej doseg okoli 350 kilometrov.
Kakorkoli, avtomobil je prostoren, res dobro izdelan in vozniško prijeten, z 860 Nm navora pa lahko celo brutalen. Z izjemo malce pretrdo nastavljenega podvozja, ki sicer govori v prid športnosti, mu prav veliko ne moremo zameriti. Je odličen predstavnik, pa čeprav mu oznake Mustang sami vseeno ne bi pripisali, saj je od originala drugačen oblikovno in karakterno. In seveda tudi v smislu pogona. Takšna najdražja in najbolj zmogljiva različica tudi ni poceni in pri Fordu zanjo zahtevajo malo manj kot 97 tisočakov.

ford mustang mach e182 1

TEHNIČNI PODATKI

Motor

Motor

električni

Baterija

88.0 (98.7) kWh litij-ionska

Največja moč (kW/KM)

358 (487)

Pri (v/min)

/

Največji navor (Nm)

860

Pri (v/min)

/

Mere in mase


Dolžina/širina/višina (mm)

4.743x1.881x1.613

Medosna razdalja (mm)

2.984

Masa praznega vozila (kg)

2.273

Prostornina prtljažnika

401+81

Zmogljivosti


Največja hitrost (km/h)

200

Pospešek do 100 km/h (s)

3,7

Emisije CO2 (g/km)

/

Poraba goriva


Tovarniški podatki (kWh/100 km)

21,2

Poraba na testu (kWh/100 km)

29,2

Prenos moči


pogon na vsa štiri kolesa

Cena testnega vozila 96.870 EUR


Mogoče te zanima tudi?

preberi povezane vsebine

Izbor urednika