Citroën že vrsto let z velikim ponosom in zaupanjem podpira vrhunske športnike, ki poosebljajo ... Več
Ford Puma 1.0 EcoBoost mHEV 114 kW AT Vivid Ruby Edition
Različica Vivid Ruby Edition izhaja iz Pume ST Line, kar pomeni, da je opreme veliko, avtomobil pa je na pogled atraktiven – še posebej, kot pove že sama oznaka, zaradi vijolične barve. Brez skrbi, dovolj globoko vijolična je, da se bomo v njej odlično počutili tudi moški, pa čeprav bo najbrž v prvi vrsti nagovarjala kupce nežnejšega spola.
Naslednje leto Pumo čakata že manjša lepotna pomladitev in prenova, zaenkrat pa nas zagotovo očara z obliko. Še vedno namreč dobro izgleda in je atraktivna, napihnjeni boki pa ji dajo drznejši in s takšno bogato opremo tudi precej napadalen izgled. Hkrati z edinim motorjem, ki je sploh na voljo pri opremi Vivid Ruby Edition, dokazuje, da zna biti presenetljivo hitra in dinamična.
Kaj nam ponuja Puma Vivid Ruby Edition?
Posebna serija male Pume z bogato opremo in atraktivnim izgledom privablja kupce. In to ji odlično uspeva, saj je že na prvi pogled res simpatična, znotraj pa bogato založena zmore pričarati zelo prijetno vzdušje. Sedeži in volanski obroč so namreč v tem primeru odeti v usnje, sprednja sedeža pa lahko posebej pohvalimo še zaradi malce bolj izdatnega bočnega oprijema, zaradi katerega nista nič manj udobna. Obenem v zavojih znata ponuditi nekaj več hrbtnega objemanja in potnikoma zagotoviti udobje tudi ob hitrejši vožnji. Glede položaja za volanom pri Fordih ni nikoli težav in tudi tukaj se sedi odlično, volan lepo sede v roke, malce utesnjen občutek za volanom pa pomeni, da deluje navihano že na mestu. Med vožnjo je treba takoj pohvaliti lahkotnost – kljub malenkost bolj čvrsto nastavljenemu podvozju Puma namreč nikoli ni naporna ali neudobna. Litrski trivaljni turbobencinski motor je pri Fordu res že stari znanec, a ga še vedno lahko pohvalimo. V tem primeru različice Vivid Ruby Edition gre za močnejšo izvedenko s 114 kW moči, kar je 155 konjev. Ker je Puma relativno majhna, to pomeni, da pospešuje precej odločno in motorju sape zlepa ne zmanjka. 8,7 sekunde potrebuje do stotice, v kombinaciji z odličnim podvozjem pa to pomeni, da se bomo z veseljem zapodili med ovinke. Po značaju je Puma navihana in dinamična, zato je polovica uredništva menila, da bi takšno izbrala raje z ročnim menjalnikom, ki bi voznika še bolj vpletel v vožnjo. Druga polovica pa je zagovarjala takšen robotizirani sedemstopenjski menjalnik, ki s samodejnim sprehajanjem med prestavami skrbi, da se vozniku s tem ni treba ukvarjati. Samodejni menjalnik lahko pohvalimo – je prijeten in med vožnjo dovolj hiter.
Dodatki Vivid Ruby
V tej različici bomo nekaj vijoličnih dodatkov našli tudi znotraj … Že zunanja barva je dovolj temna in se na svetlobi lepo preliva, da nam bo hitro všeč, znotraj pa bomo v vijolični barvi našli le šive na volanskem obroču in sedežih. Pumo velja pohvaliti še zaradi dobre izdelave in precej dobre ergonomije – na voljo so uporaben sredinski zaslon in kar nekaj klasičnih stikal, zato z uporabo ne bo težav. Prostora je spredaj veliko, zadaj pa toliko, kolikor ga od 4,2 metra dolgega vozila lahko pričakujemo. Ima pa Puma za svojo dolžino zelo velik prtljažnik, in če upoštevamo še prostor pod dvojnim dnom, je litrov skupaj kar 456. Spodnji del pod talno polico je izjemno uporaben, saj je plastičen in odporen proti umazaniji, na dnu pa ima celo čep za odtekanje vode in ostalega. Uporabimo ga lahko tudi kot prostor za shranjevanje umazanih čevljev, ko se bomo vrnili s sprehoda, ali pa poleti kot “hladilnik” za pijačo, okoli katere lahko natresemo led. Seveda ena najbolje opremljenih Pum ni tako zelo poceni kot osnovne, to je jasno. 33 tisočakov bomo odšteli zanjo, a ji popolnoma nič ne manjka, zato nekako zna opravičiti ceno. Pa še vijolična je – kaj še hočemo!
TEHNIČNI PODATKI |
|
Motor |
|
Motor | turbobencinski, trivaljni, vrstni, 4 ventili na valj |
Prostornina (ccm) | 999 |
Največja moč (kW/KM) | 114 kW (155 KM) |
Pri (v/min) | 6.000 |
Največji navor (Nm) | 190 |
Pri (v/min) | 1.900–5.500 |
Mere in mase |
|
Dolžina/širina/višina (mm) | 4.207 × 1.805 × 1.534 |
Medosna razdalja (mm) | 2.588 |
Masa praznega vozila (kg) | 1.334 |
Nosilnost (kg) | 496 |
Prostornina prtljažnika (l) | 456 |
Zmogljivosti |
|
Največja hitrost (km/h) | 200 |
Pospešek do 100 km/h (s) | 8,7 |
Emisije CO2 (g/km) | / |
Poraba goriva |
|
Tovarniški podatki (l/100 km) | 5,4 |
Poraba na testu (l/100 km) | 7,2 |
Prenos moči |
|
Pogon na sprednji kolesi, 7-stopenjski robotizirani menjalnik |
|
Cena testnega vozila 33.720 EUR |
|
Besedilo in fotografije: Anže Jereb