Intervju - Serenella Marzoli, direktorica Italian Trade Agency v Ljubljani
Za svetovni uspeh znamke Made in Italy je zaslužna tudi Italian Trade Agency, ki je nastala že leta 1926 z namenom promoviranja italijanskega gospodarstva v tujini. Med aktivnostmi agencije je med drugim organizacija raznovrstnih dogodkov, tudi modnih.
Letošnja edicija Meseca italijanske mode, ki so jo pripravili s podjetjem Magistrat International, enim največjih ponudnikov italijanskih modnih blagovnih znamk pri nas, se bo odvijala od 15. septembra do 15. oktobra. Pogovarjali smo se s Serenello Marzoli, svetovljanko, ki govori šest tujih jezikov, in direktorico Italian Trade Agency v Ljubljani, ki nam je zaupala nekaj več o samem dogajanju.
Prihajate iz Rima ... Kako je moda vplivala na vas v otroštvu, med odraščanjem in vse do danes?
Imam veliko srečo, da že od otroštva živim v starem mestnem jedru Rima. Z mamo in prijateljicami smo se pogosto sprehajale po ulicah blizu našega doma, ki so od nekdaj veljale tudi za najbolj elegantne v Rimu: via Condotti, via del Corso, Piazza di Spagna in vse male uličice tam naokoli ... Pred leti so tam stali vsi najboljši butiki najbolj znanih italijanskih znamk in bilo jih je veliko več kot zdaj. Odraščanje sredi lepih stvari in pogled na izložbe zagotovo z leti izpopolni okus, ne da bi se tega zavedali: instinktivno razumeš, katere barve se dobro ujemajo, kateri kroj je eleganten ali ne, do te mere, da pridobiš zanesljiv čut.
Kdaj se je začel mednarodni uspeh italijanske mode v svetu? Kaj je prispevalo k popularizaciji italijanskih ustvarjalcev mode?Začetek prodora italijanske mode na mednarodni trg je lani obeleževal 70. obletnico: leta 1951 je namreč florentinski markiz Giovanni Battista Giorgini v svoji palači organiziral prvo modno revijo več modnih hiš za ameriške novinarje in kupce. Bila je tako uspešna, da so v zelo kratkem času veleblagovnice Združenih držav začele naročati njihove izdelke, in modne hiše, ki so bile takrat še na ravni obrtnikov, a so izdelovale luksuzne izdelke, so morale začeti z množično proizvodnjo, da bi zadostile vsem zahtevam novih kupcev. Poleg tega je v tem obdobju italijanska kinematografija s Cinecittà v Rimu začela velike mednarodne produkcije in v Rim so prihajali igralci, novinarji in fotografi z vsega sveta. Tudi to je prispevalo k širjenju italijanske mode v slogu »dolce vita«.
Ko si znana igralka ali princesa nadene italijansko oblačilo ali modni dodatek, postane izjemna pričevalka stila naše države.
Kaj je tisto, kar italijanske modne oblikovalce dela drugačne od ostalih? Je to tradicija?
Italijanska modna tradicija izhaja iz obdobja renesanse in je obrtniške narave. Naš polotok je bil v tistem času stičišče pomembne trgovske izmenjave z Bližnjim in Daljnim vzhodom. V Benetke so s karavanami in po morju prihajali svila in barve, ki jih pri nas do takrat še ni bilo, saj se je uporabljala predvsem volna. Ta pojav, skupaj z rojstvom velikih umetniških genijev, je italijanske obrtnike navdihnil za eksperimentiranje. Tudi danes ostaja dediščina italijanskih podjetij – njihovo znanje, visoka spretnost obrtnikov, ki še naprej ustvarjajo v nekaterih primerih celo 95 % ekskluzivnih in luksuznih izdelkov, pa tudi stabilnost podjetij, zahvaljujoč njihovim nišam odličnosti.
Kdo so po vaše ikone italijanske mode?
Obstaja poseben segment italijanske mode, tj. področje luksuza. Seveda si le redki lahko privoščijo zapraviti na tisoče evrov za obleko ali torbico, vendar to področje poganja preostalo konfekcijsko industrijo, saj zagotavlja modne smernice v smislu barv, dolžin in oblik. Prave ikone italijanskega luksuza so in so vedno bile filmske, družbene in glasbene zvezde, poznane v svetovnem merilu. Ko si znana igralka ali princesa nadene italijansko oblačilo ali modni dodatek, postane izjemna pričevalka stila naše države.
Kako sami vidite današnjo prepoznavnost blagovne znamke Made in Italy?
Kot sem prej omenila, prepoznavnost Made in Italy poganja ugled velikih luksuznih znamk, ki postavljajo modne smernice večini italijanskim srednjim ali malim podjetjem. Prav zaradi njihove majhnosti pa so le-ta prilagodljiva in omogočajo, da je sektor zelo konkurenčen na mednarodnih trgih. Seveda je med pandemijo modno povpraševanje po vsem svetu strmo padlo, saj je vse več ljudi delalo od doma, maloprodaja pa se je obogatila s spletnimi ponudbami. Italijanska industrija se je morala in se je večinoma tudi uspela prenoviti zaradi težav, ki so jih povzročile dveletne izredne razmere, in je začela okrevati. Zdaj pa se sooča z novo težavo rekordne rasti cen energentov, ki vplivajo na povišanje stroškov surovin in prevoza, vendar se tudi tokrat odziva z agilnostjo in »prožnostjo«.
Kaj ima v svoji modni garderobi vsaka italijanska modna navdušenka? Kateri modni kosi so »must-have«?
Menim, da obstaja nekaj nesezonskih oblačil, ki jih vsaka ženska mora nujno imeti v svoji omari ne glede na letni čas, da jih lahko kombinira z zadnjimi modnimi trendi. To je klasična bela srajca – osnovno oblačilo par excellence, pravi passe par tout. Sledi mala črna obleka, popolna v vsakem letnem času in vedno drugačna glede na modne dodatke, ter par enobarvnih salonarjev z odprto peto slingback, po možnosti v črni ali kožni bež barvi. Najpomembnejša pa je lepa torbica. Lahko smo oblečene najbolj preprosto in ležerno, a lepa torbica bo vedno, vedno, vedno naredila razliko!
Imate tudi vi kakšen poseben dizajnerski modni kos, ki ga skrbno čuvate?
Moj najljubši je plašč iz kašmirja v kamelji barvi znane italijanske znamke, dolg in s pasom. Imam ga že nekaj let, ampak je vedno lep – lepo se poda h kavbojkam pa tudi k večerni obleki. In res je kot topel, mehak objem!
Med aktivnostmi Italian Trade Agency je tudi organizacija dogodkov. V Sloveniji bo od 15. septembra do 15. oktobra že drugič potekal Mesec italijanske mode, ki ste ga pripravili skupaj s podjetjem Magistrat International, enim največjih ponudnikov italijanskih modnih blagovnih znamk pri nas. Kaj se bo dogajalo na Mesecu italijanske mode v Ljubljani?
Na prvem Mesecu italijanske mode, ki je potekal med majem in junijem 2021, so se predstavile italijanske pomladno-poletne kolekcije in projekt je požel velik uspeh, čeprav smo se takrat spopadali s številnimi omejitvami zaradi pandemije. Letos pa lahko javnost občuduje novo, lepo jesensko-zimsko kolekcijo. Skoraj vsak dan se v Emporiumu in Galeriji Emporium v živo odvijajo posebni dogodki, na katerih nekatere najbolj znane modne znamke predstavijo svoje izdelke. Koledar teh dogodkov je dostopen prek QR-kode ali na Emporium.si. V izložbah Galerije Emporium se na poseben način spominjamo italijanskih filmskih zvezd zlatih let – obdobja, v katerem se je razvijala modna industrija v Italiji. Prav one so, kot sem prej omenila, prave italijanske modne ikone, ki so prispevale k mednarodnemu uspehu italijanske mode.
Kaj želite doseči s tem projektom?
Kot Italian Trade Agency, pod okriljem Veleposlaništva Italije v Sloveniji, želimo slovenskemu potrošniku še bolj približati italijansko modo, ki je poleg tega, da je lepa, tudi vedno bolj trajnostna in večinoma izdelana iz naravnih vlaken. To je pomemben vidik, še posebej v tem obdobju, ko se vsi vedno bolj zavedamo pomena zmanjševanja onesnaževanja in spoštovanja okolja. V ta namen je italijanska vlada v zadnjih mesecih začela z veliko mednarodno komunikacijsko kampanjo: »Italy is Simply Extraordinary: beIT«, da bi poudarila glavne vrednote industrije Made in Italy. Ta kampanja je tudi povezovalna nit projekta s podjetjem Magistrat International.
Mogoče te zanima tudi?
preberi povezane vsebine