7. TEDEN ITALIJANSKE KULINARIKE V SLOVENIJI

Helena Peterlin 14.11.2022
7.-teden-italijanske-kulinarike-v-slovenijialma20180119039

Tudi letos se v Sloveniji odvija Teden italijanske kulinarike, in sicer že sedmič zapovrstjo. Projekt stremi k predstavitvi kakovostnih italijanskih prehrambnih izdelkov v tujini, pri čemer sledi pozitivnemu trendu sektorja. Prizadeva si, da bi se tuji potrošniki v izogib pojavu Italian Sounding seznanili z uporabo pristnih in kakovostnih sestavin. Letošnja tema je "Družabnost, trajnost in inovativnost: sestavine italijanske kulinarike za zdravje ljudi in zaščito planeta". Cilj, ki ga je predlagalo italijansko Ministrstvo za zunanje zadeve in mednarodno sodelovanje, je torej ponovni zagon podobe Made in Italy prek povabila k oživeli družabnosti, ki s poudarkom na trajnosti in inovativnosti izdelkov spodbuja uživanje italijanske hrane in ob tem podpira in vzpodbuja proizvodna podjetja.


Ob 7. tednu italijanske kulinarike v svetu Italian Trade Agency v Ljubljani, ob koordinaciji Veleposlaništva Italije v Sloveniji, organizira drugo edicijo tekmovanja za slovenske študente gostinstva in gastronomije, ki predstavljajo bodoče kuharske mojstre. Skladno s pogodbo o sodelovanju med kuharsko šolo ALMA iz Parme in BIC – Biotehniškim izobraževalnim centrom Ljubljana, podpisano 14. novembra, bo letos udeležence za tekmovanje izbral BIC, in sicer med svojimi najboljšimi študenti, ki se bodo potegovali za osvojitev nagrade: osemmesečnega tečaja na prestižni kuharski akademiji ALMA v palači Reggia di Colorno, ki je bila več stoletij rezidenca parmskih vojvod.

Najboljši tekmovalci s predizbora se bodo pomerili v pripravi italijanskih jedi. V tako zapletenem obdobju so se odločili, da mladi Slovenki ali Slovencu dajo možnost, da na prestižni italijanski akademiji z dolgoletno tradicijo poglobi znanje o tistih vrednotah trajnostne prehrane, ki se dobro povezujejo z izdelki sredozemske diete, ki je del tudi slovenske kulinarične tradicije. Med pripravo izbrane jedi, ki jo bo predstavil kuharski mojster z akademije ALMA, Paco Zanobini, ob pomoči kuharske mojstrice Elene Minari, bo tehnična žirija ocenjevala tekmovalce po vrsti kriterijev, kot so predstavitev, kreativnost, okus, tehnika kuhanja in struktura jedi.


ALMA, ki jo vodi znanstveni odbor profesionalcev in priznanih strokovnjakov s področja gostinstva in hotelirstva, predstavlja sam vrh gastronomije Made in Italy. Ponuja napredno usposabljanje, ki ga vodijo najboljši italijanski kuharski mojstri – vse od osnovnih tehnik visokega slaščičarstva do tematskih tečajev in tečajev za sommeliere. Generalni direktor Alme, Andrea Sinigaglia, je izjavil: »Že od samega začetka je poslanstvo ALME želja in potreba ponesti v svet pravo italijansko kulinariko, ki je izvirna, povezana s sodobno kulturo in aktualnostjo ter poudarja našo gastronomsko dediščino. Zato je Teden italijanske kulinarike v svetu tudi za nas odlična priložnost, da predstavimo svojo vizijo in identiteto.«

»Italijanske institucije v Sloveniji v sinergiji izvajajo različne projekte za promocijo prehrane Made in Italy predvsem zato, da bi slovenski potrošniki, ki radi posegajo po italijanskih izdelkih, razumeli pomen uporabe pristnih izdelkov. Boj proti ponarejanju in Italian Soundingu predstavlja eno prednostnih zavez italijanske vlade. Po odličnih rezultatih projekta o sodelovanju z veletrgovcem Mercator, ki je pred letom dni na police svoje slovenske verige postavil 220 novih italijanskih prehrambnih izdelkov, in božičnega promocijskega projekta, ki smo ga izpeljali skupaj z Agrario Koper v obalni regiji vse do letošnjega januarja, se v Sloveniji nadaljuje potovanje 7. tedna italijanske kulinarike v svetu, in to z namenom promocije prehrambnih izdelkov in vin, značilnih za italijansko identiteto in kulturo,« je povedal veleposlanik Italije v Sloveniji, nj. eksc. Carlo Campanile, in nadaljeval, da je zadovoljen, da se je letos vzpostavilo sodelovanje med ALMO in ljubljanskim BIC, ki bo mladim slovenskim študentom zagotovo prineslo nove priložnosti, da dodatno vzljubijo gastronomijo Made in Italy

Veleposlaništvo Italije je v sodelovanju z Italian Trade Agency v Ljubljani letos pripravilo posebno izdajo revije Dober tek, ki je v celoti posvečena Italiji in pri kateri je sodelovala tudi ALMA. Teme, ki jih obravnava, segajo od sestavin do tradicije in vse do receptov priprave jedi iz različnih italijanskih dežel ter opozarjajo na tveganje, povezano z uporabo ponarejenih izdelkov.


Blagovna menjava med Slovenijo in Italijo, ki je konec leta 2021 znašala devet milijard evrov, še naprej beleži odlične rezultate. Vrednost slovenskega uvoza iz Italije je na ravni uvoza velikih držav skupine G20, kot so Kanada, Indija, Brazilija in Savdska Arabija. V živilskem sektorju je Italija še naprej prva partnerica Slovenije: v letu 2021 je namreč tržni delež slovenskega uvoza hrane in pijače iz Italije znašal 17,6 odstotka, letos pa podatki, ki se nanašajo na prvih sedem mesecev, kažejo na 16,5-odstotni tržni delež celotnega slovenskega uvoza s tega področja. Poleg prisotnosti živilskih izdelkov velikanov italijanske prehrambne industrije se med slovenskimi potrošniki povečuje zanimanje tudi za nekatere italijanske nišne, predvsem ekološke izdelke in za tiste, ki prihajajo iz dežel srednje in južne Italije, ki so za slovenskega potrošnika manj poznani kot tisti s severovzhoda Italije.

Mogoče te zanima tudi?

preberi povezane vsebine

Izbor urednika