Trendovski VW Golf osme generacije

Trendovski VW Golf osme generacije

Matej Jurgele

Leta 2012 je bil Golf prvi Volkswagnov model, ki je bil izdelan na platformi MQB; na tej maksimalno prilagodljivi tehnološki matriki nastajajo svetovne avtomobil­ske uspešnice, ki se prodajajo v milijonih primerkov.

Karizmatična zunanjost

Od Golfovega premiernega nastopa pred 45 leti je ta Volkswagen ves čas vozilo, pri katerem se harmonično združujeta vsako­dnevna funkcionalnost in jasen dizajn. Izstopajoči oblikovalski element je za Golf značilni C-stebriček. Pravo raz­mer­je strehe in steklenih površin ter karoserije novemu Golfu daje močno prezenco; nizko poteg­njena strešna linija pa ga naredi pristno športnega. Vso klasično tehnologijo luči je pri vseh različicah nadomestila LED-tehnologija. Novi Golf deluje nižji, bolj razpotegnjen in dinamičen, kompaktne dimenzije so ohranjene.

Digitalna revolucija v notranjosti

Novi instrumenti in spletni digitalni sistemi se na osi zlijejo v digitalno armaturno ploščo. Ponudbo informacijske opreme dopolnjuje opcijski sistem projiciranja na vetrob­ransko steklo. Sistematična digitalizacija omogoča – prek površin na dotik in upravljanja z naravnimi glasovnimi ukazi – logično in zato intuitivno upravljanje. Sistemi niso povezani le med seboj, temveč prek enote OCU (Onboard Connectivity Unit) tudi s svetom zunaj Golfa. Serijski povezovalni modul OCU (Onboard Connectivity Unit) z inte­gri­rano eSIM-kartico se poveže s spletnimi funkcijami in storitvami We Connect in We Connect Plus. Le en primer: zaradi internetne povezave postane navigacija interaktivna, saj se uporabniku vzdolž poti avtomatsko prikazujejo shranjeni posebni cilji skupaj z informacijami – npr. telefonsko številko za rezervacijo mize v restavraciji prek pametnega telefona in Bluetooth vmesnika. Poleg tega lahko posamezen voznik digitalizirano zaslonsko okolje v veliki meri personalizira in ga tako prilagodi svojemu osebnemu okusu.

Povezane tehnologije

Sistem Travel Assist, prvič na svetu uporabljen v modelu kompaktnega razreda, omogoča, da vozilo pri hitrosti do 210 km/h po avtocestah vozi asistirano, brez obračanja volana, dodajanja plina in zaviranja. Posebno na daljših razdaljah to občutno pripomore k udobju in varnosti. Novi Golf se kot prvi Volkswagen poleg tega tudi serijsko povezuje z okolico: funkcija Car2X uporablja infor­macije drugih vozil v radiju do 800 metrov in signale prometne infrastruk­tu­re, da voznika opozori in ta opozorila posreduje tudi drugim vozilom, opremljenim s komunikacijo Car2X. Inteligenca rojev je s tem postala sedanjost. To je začetek nove faze prometne varnosti, saj si Volkswagen prizadeva, da bi opozorila prek komunikacije Car2X z volumenskimi modeli Golfovega kova v zelo kratkem času postala standard. Še več varnosti poleg tega omogočajo novi matrični LED-žarometi IQ.LIGHT z deloma interaktivnimi funkcijami luči.

Osem novih pogonskih različic

Ponudba motorjev za novi Golf vključuje bencinske (TSI), dizelske (TDI), plinske (CNG), blage hibridne (eTSI) in priključne hibridne pogone (eHybrid). Vsi bencinski in dizelski motorji delujejo po sistemu direktnega vbrizgavanja in s turbopolnilnikom. Razpon moči bo po uvedbi vseh različic motorjev znašal od 81 kW/110 KM do več kot 221 kW/300 KM. Osem pogonskih različic je za Golf na voljo prvič. V programu je na voljo trivaljni bencinski motor z močjo 81 kW/110 KM ter dva štirivaljna dizelska motorja z močjo 85 kW/115 KM oz. 110 kW/150 KM.

Trije motorji eTSI in dva motorja eHybrid
Novi Golf bo kot prvi Volkswagen že takoj omogočal izbiro med petimi hibridnimi pogoni. 48-voltna tehno­logija se tako pri Volkswagnu predstavlja prvič. Opazne prednosti so pribl. 10-odstotni prihranek goriva (po kriterijih WLTP) ter izjemna odzivnost in udobje pri speljevanju. Volkswagen bo za Golf ponudil tri različno močne izvedbe motorja eTSI: 81 kW/110 KM, 96 kW/130 KM in 110 kW/150 KM. Poleg tega bo osma generacija prodajne uspešnice na voljo z dvema priključnohibridnima pogonoma: nova učinkovita izvedba tega pogona eHybrid bo imela moč 150 kW/204 KM, posebno športno zasnovana, izpopolnjena izvedba GTE pa moč 180 kW/245 KM. Oba Golfa s pogonom eHybrid na trg prihajata z novo litij-ionsko baterijo s kapaciteto 13 kWh, ki omogoča velike električne dosege in zaradi katere je Golf občasno brezemisijski avto.

Fotogalerija

Mogoče te zanima tudi?

preberi povezane vsebine

Izbor urednika

Spletni urednik, Pika Zrim, priporoča