Nova Škoda Scala stavi na prostornost in moderno tehnologijo

Matej Jurgele 23.05.2019
Škoda Scala stavi na prostornost in moderno tehnologijo

Sprednji žarometi so ravni in oblikovani kot puščica. Pripišemo ji lahko športno-eleganten dizajn, kot prvi serijski model v Evropi – poleg Kamiqa – pa ima na pokrovu prtljažnika namesto logotipa napis "ŠKODA". Ločene črke napisa pridejo na podaljšanem zadnjem steklu paketa Emotion ali paketa Image še posebno do izraza. Opcijsko so na voljo žarometi in zadnje luči s celostno LED-tehnologijo, dinamični zadnji smerniki, (opcijsko) aerodinamično optimizirana aluminijasta platišča (vsa platišča so na voljo v dveh različicah) dimenzije do 18 palcev ter dvanajst različnih zunanjih barv.

S prostorom pri Škodi nikoli niso varčevali

Nova zasnova notranjosti Škode Scale (njena prostornina je skoraj enaka prostornini modela Octavija prve generacije) se poleg ergonomije lahko pohvali s prostornostjo, številnimi odlagalnimi mesti in prtljažnikom s prostornino 467 litrov, s čimer je ta največji v tem segmentu. V primeru, da sedeže deljive zadnje klopi poklopite (60/40) prostornina prtljažnika naraste na 1.410 litrov. Večja medosna razdalja omogoča udobno sedenje na zadnjih sedežih, tudi prostora za glavo zadaj je dovolj. Povsem na novo je zasnovana tudi armaturna plošča, na kateri se lahko bohoti prostostoječi zaslon do velikosti do 9,2 palca. Armatura sledi liniji pokrova motornega prostora, obenem pa pod pod zaslonom ustvarja ergonomsko površino za dlan, s katero voznik upravlja zaslon na dotik. Sprednje vratne obloge imajo mehko površino. Tople barve, individualni dekorativni elementi, ambientna osvetlitev in barvni kontrastni šivi na sedežih z opcijskim oblazinjenjem iz žlahtnih mikrovlaken Suedia ustvarjajo prijetno atmosfero. Za dodatno udobje po želji poskrbita ogrevano vetrobransko steklo in ogrevan volan.


Sodobna osnova

Nova Scala je prvi Škodin model zasnovan na sodobni prečni modularni platformi MQB-A0 koncerna Volkswagen. V dolžino meri 4.362 milimetrov, poleg prostornosti pa Scalo odlikuje tudi izvrstna aerodinamika: količnik zračnega upora znaša od 0,29. Vsi deli karoserije Škodinega modela Scala so aerodinamično optimizirani. To vključuje predvsem usmernik zraka nad zadnjim steklom z majhnima trikotnima elementoma, optimizirane elemente za usmerjanje zraka v hladilnem sistemu motorja, navpična usmernika zraka, aerodinamično optimizirana aluminijasta platišča in obloge na dnu vozila ter podrobnosti, kot so npr. ostro začrtani robovi zadnjih luči ali letve za odvod vode na vetrobranskem steklu.

Lahko tudi športno

Z novo Scalo se premierno predstavlja tudi opcijski sistem Sport Chassis Control. To je za 15 milimetrov nižje spuščeno, športno zasnovano podvozje, ki prek funkcije izbire voznega profila Driving Mode Select omogoča preklapljanje med karakteristikama Normal in Sport. Trije bencinski motorji TSI z gibno prostornino 1,0 ali 1,5 litra in 1,6-litrski motor TDI imajo razpon moči od 70 do 110 kW (95 do 150 KM); v četrtem četrtletju leta 2019 se jim bo pridružil še 1,0-litrski motor G-TEC z močjo 66 kW (90 KM), ki za pogon uporablja okolju prijazni zemeljski plin (CNG). Na voljo sta ročna menjalnika (5- ali 6-stopenjski) in 7-stopenjski menjalnik DSG.

Brez tega ne gre

Prvič v koncernu Volkswagen so uporabljeni sistemi tretje generacije modularne infotainment platforme: to so Swing, Bolero in Amundsen. Njihova diagonala zaslona znaša od 6,5 do 9,2 palca. Opcijsko je na voljo tudi Škodin avdiosistem z desetimi zvočniki. Integrirana eSIM-kartica s povezavo na LTE omogoča, da je Scala vedno povezana in da poleg storitve Klic v sili nudi tudi dostop do mobilnih spletnih storitev Škoda Connect in Infotainment Online z infotainment aplikacijami, ki si jih je mogoče prenesti iz trgovine, ali paketa Care Connect s funkcijo oddaljenega dostopa do vozila in storitvijo Proaktivni servis. Na voljo so tudi brezžična tehnologija SmartLink+, mobilna dostopna točka za WLAN, USB-priključki tipa C in predal za telefon za indukcijsko polnjenje telefona. Scala omogoča tudi razširjeno glasovno upravljanje.


Varnost

Scala poleg serijsko vgrajenih žarometov in zadnjih luči z LED-tehnologijo nudi do devet varnostnih blazin – med njimi kolensko blazino za voznika in prvič v tem razredu opcijsko tudi zadnji stranski blazini. Opcijsko so na voljo sistem Side Assist, ki na razdalji do 70 metrov zazna vozila, ki se približujejo od zadaj ali ki so v mrtvem kotu, sistem za avtomatsko uravnavanje razdalje (ACC), ki deluje do hitrosti 210 km/h, in parkirni sistem s krmilno avtomatiko. Asistenca za ohranjanje smeri na voznem pasu ter radarska asistenca spredaj z mestno funkcijo zaviranja v sili in prediktivno zaščito pešcev sta serijski. Ob nevarnosti naleta opcijski proaktivni sistem za zaščito potnikov samodejno zapre okna in zategne varnostna pasova sprednjih sedežev.


Simply Clever

Pri novi Scali voznikov vsakdan seveda olajšajo tudi priljubljene 'simply clever' rešitve. Prvič v tem razredu sta na voljo električni pokrov prtljažnika s funkcijo 'tip-to-close' in pomična vlečna kljuka z električnim zaklepom. Nova sta tudi strgalo za led z lestvico za kontrolno merjenje globine profila pnevmatik in integrirani lij v pokrovu posode za tekočino za čiščenje stekel.

Fotogalerija

Nova Scala je prvi Škodin model zasnovan na sodobni prečni modularni platformi MQB-A0 koncerna Volkswagen. Nova Scala je prvi Škodin model zasnovan na sodobni prečni modularni platformi MQB-A0 koncerna Volkswagen. Nova Scala je prvi Škodin model zasnovan na sodobni prečni modularni platformi MQB-A0 koncerna Volkswagen. Nova Scala je prvi Škodin model zasnovan na sodobni prečni modularni platformi MQB-A0 koncerna Volkswagen. Nova Scala je prvi Škodin model zasnovan na sodobni prečni modularni platformi MQB-A0 koncerna Volkswagen. Nova Scala je prvi Škodin model zasnovan na sodobni prečni modularni platformi MQB-A0 koncerna Volkswagen. Nova Scala je prvi Škodin model zasnovan na sodobni prečni modularni platformi MQB-A0 koncerna Volkswagen. Nova Scala je prvi Škodin model zasnovan na sodobni prečni modularni platformi MQB-A0 koncerna Volkswagen. Nova Scala je prvi Škodin model zasnovan na sodobni prečni modularni platformi MQB-A0 koncerna Volkswagen. Nova Scala je prvi Škodin model zasnovan na sodobni prečni modularni platformi MQB-A0 koncerna Volkswagen. Nova Scala je prvi Škodin model zasnovan na sodobni prečni modularni platformi MQB-A0 koncerna Volkswagen. Nova Scala je prvi Škodin model zasnovan na sodobni prečni modularni platformi MQB-A0 koncerna Volkswagen. Nova Scala je prvi Škodin model zasnovan na sodobni prečni modularni platformi MQB-A0 koncerna Volkswagen. Nova Scala je prvi Škodin model zasnovan na sodobni prečni modularni platformi MQB-A0 koncerna Volkswagen. Nova Scala je prvi Škodin model zasnovan na sodobni prečni modularni platformi MQB-A0 koncerna Volkswagen. Nova Scala je prvi Škodin model zasnovan na sodobni prečni modularni platformi MQB-A0 koncerna Volkswagen. Nova Scala je prvi Škodin model zasnovan na sodobni prečni modularni platformi MQB-A0 koncerna Volkswagen. Nova Scala je prvi Škodin model zasnovan na sodobni prečni modularni platformi MQB-A0 koncerna Volkswagen.

Mogoče te zanima tudi?

preberi povezane vsebine

Izbor urednika

Spletni urednik, Pika Zrim, priporoča