Katere ogljikove hidrate bi morali jesti vsak dan?

Klavdija Rupar 04.07.2019
Foto: Pexels

Za ogljikove hidrate pravijo, da so naši največji sovražniki, saj najbolj redijo. A obstaja nekaj vrst ogljikovih hidratov, ki so dobri za nas in bi jih morali jesti vsak dan.

Polnovreden kruh in makaroni

Polnovredni izdelki vsebujejo vlaknine in potrebujejo manj časa, da jih predelamo, zato nas bodo manjši odmerki bolje nahranili in poskrbeli, da bomo dlje časa ostali siti. To pomeni, da se bo energija ogljikovih hidratov porabljala počasneje, mi pa bomo dlje časa imeli energijo. Obenem vsebujejo tudi vitamin B, ki je pomemben za metabolizem.

Foto: Pexels

Fižol in ostale stročnice

Črni fižol, čičerika in leča vsebujejo veliko folne kisline, magnezija, vlaknin in kalija. To nam pomaga pri zmanjševanju sladkorja v krvi, izboljša nivoje holesterola in na splošno pomaga pri boljšem počutju.

Foto: Pexels

Sadje

Sadje ni nekaj kar povežemo z besedo ogljikovi hidrati, a zaradi sladkorjev vseeno spadajo v to kategorijo. Sadje je polno vitaminov, mineralov in antioksidantov, ki se bojujejo proti boleznim. Izogibajmo se samo kupovanju neorganskih breskev, jagod, grozdja, jabolk, borovnic in češenj, saj imajo lahko več pesticidov.

Foto: Pexels

Zimska buča

Zimske buče so polne vlaknin in hranil, kot so beta-karoten, ki nam pomaga pri izboljšanju vida in vitamin A, ki skrbi za zdravje pljuč. Prav tako imajo vitamin C, ki zavira nastaneh gub in izboljšuje imunski sistem.

Foto: Pexels

Polnovredna žita

Vmes spadajo rjavi riž, kvinoja, oves in divji riž. To so najbolj zdravi ogljikovi hidrati, saj jih naše telo prebavlja najpočasneje.

Foto: Pexels

Katerih ogljikovih hidratov pa se moramo izogibati?

Belega kruha, belega riža, čipsa, kosmičev in prigrizkov, ki nimajo maščob. 

Mogoče te zanima tudi?

preberi povezane vsebine

Izbor urednika

Spletni urednik, Anja Mrevlje, priporoča