Intervju: Metka Kejžar #MBFWLJ

Anja Mrevlje 20.05.2016
Metka Kejžar

Metka Kejžar, vodja marketinga in odnosov z javnostmi pri Mercedes-Benzu, v imenu organizacijske ekipe obljublja, da bo tudi letošnji dogodek nudil prostor za suverene predstavitve izbranih slovenskih modnih oblikovalcev, s podpisom vodilne blagovne znamke z dolgo tradicijo podpiranja tako lokalne kot svetovne modne industrije.

Mercedes-Benz ima dolgo tradicijo podpiranja in ustvarjanja platforme za modno industrijo. Koliko časa je že od prvega dogodka Mercedes-Benz Fashion Week? Kaj si želite, da bi tovrstno sodelovanje prineslo slovenskemu modnemu prostoru?

Modna industrija je zelo pomembna, Mercedes-Benz se z njo aktivno in tesno povezuje. Kar se je začelo leta 1996 z Mercedes Australian Fashion Week, je danes mednarodno priznana veriga tednov mode v metropolah, kot so Miami, Berlin, Sydney, Istanbul. Mercedes-Benz Fashion Week Ljubljana je že po premierni izvedbi oktobra 2015 postal stičišče naprednega razmišljanja, ustvarjalnega duha, priložnosti in modnih revij najbolj pronicljivih regijskih talentov. Že prvo leto smo s pomočjo strokovne žirije podelili Mercedes-Benz Fashion Award, ki prinaša večjo prepoznavnost in priložnost za še bolj avantgarden, samozavesten in suveren nastop.

V slovenskem modnem prostoru je eden večjih problemov pomanjkanje kupcev oziroma interesa, da predstavljena oblačila le najdejo svoje mesto v številnih trgovinah. Kako se s tem vprašanjem spopadate pri organizaciji dogodka?

Mercedes-Benz Fashion Week Ljubljana je regijsko središče avantgardnega razmišljanja, prostor za izmenjavo idej, predstavitev, možnost za izmenjavo poslovnih kontaktov ter razvoj različnih potencialov. Poslanstvo MBFWLJ se skriva v ustvarjanju plodnega okolja za modne oblikovalce, fotografe, vizažiste, frizerje in scenografe.

Priprave za takšne dogodke so verjetno zelo obsežne … Kako te dni izgleda vaš dan?

Hm, lahko bi rekla, da izredno zanimivo (smeh). Trenutno pripravljamo predstavitev novih Mercedesovih kabrioletov, ki bodo svojo premiero dosegli ravno na MBFWLJ. Čez nekaj dni se bodo naše obstoječe in potencialne stranke, ki so hkrati ljubitelji golfa, srečali na tradicionalnem golf turnirju MercedesTrophy. Seveda pa so hkrati vse naše misli usmerjene v 22. maj, ko svoja vrata odpira spomladanska edicija Mercedes-Benz Fashion Weeka. Organizacijsko je zelo pestro, a ko imaš rad to, kar delaš, zmoreš vse …

Kako bi opisali slovensko oblikovanje? Kakšen odnos imamo po vašem mnenju do slovenske mode? Vas kakšen slovenski modni oblikovalec še posebej vedno znova navdušuje?

MBFWLJ kot nosilec razvoja modnega življenja prevzema odgovornost za razvoj odnosa do blagovnih znamk domačih modnih oblikovalcev. Kakšen bo naš sentiment do teh znamk, pa je seveda odvisno od duha časa, okolja in prostora, v katerem te nastajajo, ter v tem, kakšno povezavo lahko te znamke ustvarijo s potrošniki. Sama z izjemnim navdušenjem spremljam več ustvarjalcev, še posebej zanimiv je njihov razvoj skozi čas in nastope na različnih edicijah MBFWLJ.

 “MBFWLJ ponovno spodbuja, da živimo z modo.”

Verjetno spremljate svetovne modne smernice – katero je vaše najljubše ime svetovne mode?

Res je, moda je že od nekdaj moja ljubezen. Težko bi se opredelila zgolj na eno ime. Vse od Chanela, Valentina, Balmaina, Alexandra McQueena so znamke, ki me ne pustijo ravnodušne … Trenutno se navdušujem tudi nad Alberto Ferretti, saj nam je v sodelovanju z Wolfovo 5 v Ljubljano uspelo pripeljati kolekcijo Limited Edition F/W 2016, ki se bo predstavila drugi dan majske edicije MBFWLJ.

Nam poveste, katerih oblikovalskih imen ne gre zamuditi na letošnjem tednu mode?

Tokrat se bo predstavilo deset oblikovalcev moške in ženske mode, ki bodo v Cankarjevem domu predstavili svoje kolekcije jesen/zima 2016. Nekateri oblikovalci svoja dela na MBFWLJ razstavljajo že drugič, spet drugi premierno. Veselimo se, da bodo z nami: AKULTURA, Charlie design, Cliché, Marjeta Grošelj, IVANMAN, Natasa Persuh, Peter Movrin, Sari Valenci, Spirit by T.B., Tanja Zorn, SENS.

Posebna pozornost pa bo namenjena prihodu kolekcije Alberte Ferretti – Limited edition F/W 2016 – vsekakor enemu od vrhuncev majske edicije.

Povejte nam – kaj od letošnjega Mercedes-Benzovega tedna mode lahko pričakujejo oblikovalci in kaj obiskovalci?

Po jesenski premierni uprizoritvi v letu 2015 letos predstavljamo dve ediciji Mercedes-Benz Fashion Week Ljubljana, spomladansko in jesensko. Ljubitelji mode, lepote in dizajna bodo imeli priložnost izkusiti blagovno znamko Mercedes-Benz ter uživati v spoznavanju in okušanju najnovejših modnih smernic. Majsko edicijo bodo s svojo udeležbo obogatile priznane slovenske in tuje blagovne znamke. Med prve sodi Marjeta Grošelj, ki letos obeležuje 50-letnico ustvarjalskih presežkov. Kot drugo veliko razodetje MBFWLJ z Apeninskega polotoka v Cankarjev dom prihaja modna ikona Alberta Ferretti. Ne moremo pa niti mimo svetovnega supermodela in Mercedesove ambasadorke Petre Němcove, ki bo z nami drugi dan MBFWLJ.

Kdo se lahko udeleži dogodka – bo dogodek le za povabljene?

Vstop na MBFWLJ je mogoč z vabilom, pri čemer se ustvarjalna ekipa želi srečati tako s prijatelji znamke Mercedes-Benz kot z navdahnjenimi, ustvarjalnimi posamezniki in modnimi navdušenci. Aktualno dogajanje lahko spremljate na družbenih omrežjih Facebook, Instagram, Twitter, YouTube in na mbfashionweeklj.si. Nujno sledite tudi #mbfwlj.

Za zaključek – največja tržna moč slovenskega oblikovanja se skriva v ...?

Izjemno zanimivo vprašanje, na katerega je odlično odgovorila gostja premiernega MBFWLJ, urednica mode v britanski reviji Schön Magazine! Huma Humayun: »Razvoj strokovnih dogodkov, razvoj modnih poklicev ter medijev in medijskega poročanja.«

MBFWLJ vol. 2
Kaj: Modni dogodek leta
Kdaj: Od 22. do 24. maja 2016
Kje: Cankarjev dom, Ljubljana
mbfashionweeklj.si

Izbor urednika

Spletni urednik, Pika Zrim, priporoča