Tehnologija, ki bo pomagala predvideti prometne nesreče

Matej Jurgele 21.08.2020
car-crash-street

Vsako leto več kot 1,3 milijona ljudi izgubi življenje na cestah po svetu – približno 3.700 vsak dan – poškodbe v prometu pa so osmi glavni vzrok smrti globalno. Poleg vpliva na ljudi imajo nezgode tudi znatne finančne posledice. Britansko ministrstvo za promet ocenjuje letne gospodarske stroške zaradi prometnih nezgod na več kot 35 milijard funtov (približno 38,5 milijarde evrov).

Orodje za varnost v prometu, ki temelji na podatkih, bo analiziralo informacije povezanih vozil, pametnih senzorjev ob cestah in podatke lokalnih služb ter predvidelo verjetne lokacije in možne bistvene vzroke žarišč, ki ogrožajo prometno varnost. Tovrstni vpogledi bodo omogočili mestom preventivno ukrepanje pri odpravljanju težav na cestah in v križiščih, ki najbolj ogrožajo udeležence v prometu.

Podatki za izboljšanje prometne varnosti

Ford je izvedel obsežne raziskave možnosti uporabe povezanih vozil in analiz predvidevanja za izboljšanje varnosti v prometu. Zdaj bo v sklopu 18-mesečnega projekta, ki se je začel letos poleti, na območju okrožja Oxfordshire in Londona prostovoljno povezanih do 700 osebnih in gospodarskih vozil.Podrobni telematski podatki flote vozil – na primer uporaba zavorne stopalke in stopalke za pospeševanje ter kot volanskega obroča – bodo vključeni v analize skupaj z informacijami do 25 dodatnih pametnih senzorjev, ki jih bo v Oxfordshiru zagotovilo za zajem in razvrstitev podatkov iz prometa specializirano podjetje Vivacity Labs, kar bo skupno število uporabljenih senzorjev povečalo do 100.

Preizkušanje povezanih vozil

Projekt sledi dvema uspešnima preizkusoma v Londonu, v katerih so znanstveniki za analize podatkov oddelka Ford Mobility pregledali vzorec z več kot milijonom prevoženih milj (1,6 milijona km) povezanih vozil, da bi lahko s prepoznavanjem in analizo lokalnim uradom posredovali smernice za izboljšanje varnosti na različnih žariščih s povečano nevarnostjo v prometu na širšem območju Londona.

Priporočila za izboljšave so vključevale tudi uvedbo kamer za snemanje vozil, ki so prevozila rdečo luč na semaforju, da bi tako preprečili neupoštevanje prometne signalizacije, obrezovanje vegetacije za boljšo vidnost prometnih znakov, dvojno višino znakov in signalov, preplastitev površine cestišča in opozorila na preveč štrleče pokrove jaškov.

Oddelek Ford Mobility sodeluje tudi z organi v Kőlnu v Nemčiji in Valencii v Španiji, da bi odkrili dodatne načine, s katerimi bi lahko analiza informacij povezanih vozil in infrastrukture koristila urbani mobilnosti.

Fotogalerija

Izbor urednika

Spletni urednik, Pika Zrim, priporoča