Osvojevalec - Renault Megane Conquest Intens TCe 140 EDC
Vse večja priljubljenost križancev vseh vrst je zadnja leta avtomobilske proizvajalce pripeljala do tega, da vsak med njimi ponuja več takšnih modelov. Trendu je že zdavnaj ''podlegel'' tudi Renault, zdaj tudi s posebno izvedenko modela Megane.
Brez skrbi, klasično kombilimuzino ali karavana si še vedno lahko omislite, za tiste, ki želite biti bolj trendovski pa je tukaj megane conquest, nekakšna mešanica kombilimuzine, kupeja in terenskega vozila, saj pri njegovi obliki najdemo oblikovne prijeme vseh treh naštetih razredov. Torej je križanec v pravem pomenu besede. Zgodbo lahko nadaljujemo in mu pri opremi R.S. Line, če boste izbrali takšno, lahko rečemo še mini športnik, vsaj na pogled, če že ne ravno zaradi voznih lastnosti.
Novo ime, enak proizvod
Pri Renaultu celo pravijo, da so z modelom Conquest definirali nov avtomobilski razred. Kupejevski križanec mu pravijo, mi pa nas vse skupaj opominjamo, da jih je nekaj znamk že prehitelo. Leta 2007 je bil prvi pravzaprav BMW s svojim X6, zdaj mu med premijskimi predstavniki sledijo skoraj vsi. Audi s svojim Q8, pa Mercedes z GLE Coupe in še kakšen bi se našel. Je morda Megane Conquest zato prvi med nepremijskimi znamkami? Morda res, če ne štejem Citroena C4, ki je podoben in že nekaj časa na cestah, Mitsubishija Eclipse in morda še kakšnega. Ta model boste v Rusiji in marsikateri evropski državi našli pod oznako Arkana, pri nas je ime drugo zaradi zloglasnega Željka Ražnjatoviča-Arkana. Oziroma je taisti model že dve leti naprodaj kot Samsung XM3 v Južni Koreji, Samsung je tam ena od blagovnih znamk Renaulta. Enaka sta in tudi tega delajo v Južni Koreji. Conquest je skratka 18 centimetrov od tal dvignjena in s položno streho kvazi kupejevska izvedenka modela Megane. Je torej nekoliko bolj visoko nasajen in občutno bolj zanimiv na pogled od klasičnega, pravzaprav celo toliko, da vam skoraj nima smisla povedat, če je avtomobil dober, ker je vsem noro všeč in ostalo marsikdaj niti ni več pomembno.
Prednosti in slabosti …
Kupejevska silhueta pomeni, da se nazaj vidi malo slabše, ker je steklo manjše in bolj položno, pa tudi, da je zadaj prostora manj kot v klasičnem Meganu. Klop je postavljena višje od sprednjih sedežev, zato do višine kakšnih 170 centimetrov potnikom prostora ne manjka, za višje ga pa ne bo dovolj. Je pa prtljažnik posledično z okoli 500 litri razkošen in zelo uporaben. Ga moramo pohvalit, tudi odprtina je naravnost zajetna. Voznikovo okolje je mešanica Clia in Megana s posodobljenim zaslonom in sistemom, ki deluje bolje kot prej, je pa še vedno kakšna stvar malo tečna. Na primer spreminjanje glasnosti, gre zelo počasi s tistim tipkanjem po zaslonu in bi fizično stikalo nalogo opravilo veliko bolje. Ostalo je klasika, kar pomeni, da kakšna stvar občasno tudi malo zaškripa, predvsem ravno v predelu zaslona, kamor se prsti sprehodijo največkrat. Se pa vozniško pozna, da je avtomobil višji od navadnega Megana, kar dejansko pomeni, da se med zavoji ne znajde tako dobro. Bolj se nagiba in čuti se masa, ampak to upoštevajte le tisti, ki si od avta pogosto želite tudi dinamike. Tukaj je ni prav veliko, čeprav je krmiljenje precej v redu. Ostali zadnje stavke ignorirajte, ker je ob normalni vožnji Conquest zelo prijeten.
Motor bo večino voznikov zlahka zadovoljil
Kaj pa motor, vas mika takšen blagi hibrid ali kar pravi hibrid? Tokrat se je pod pokrovom vrtel 1,3-litrski turbobencinski stroj, ki je na ceste ob pomoči blago-hibridnega sistema spravil 140 konjičkov oziroma dobrih 100 kilovatov moči. Delovanja blagega hibrida skoraj ne boste občutili, ker primarno skrbi predvsem za lepše ugašanje in zaganjanje bencinskega motorja pred semaforji in z navorom le malenkost pomaga pri nižjih motornih vrtljajih. Pravi hibrid ima večjo baterijo kapacitete 1,2 kilovatne ure in s tistim se boste dejansko lahko peljali tudi le na elektriko. S tem ne! Kombinacija tokrat je vseeno prijetna in dovolj zmogljiva, malce muhast se nam je zdel le robotiziran menjalnik, ki poskrbi za cukanje pri speljevanju, sicer pa je med vožnjo prijeten. Ga kljub temu priporočamo, ker prinaša veliko več vozniškega ugodja od ročnega menjalnika. Poraba na testu je bila 7,1 litra, kar je zadovoljivo in pričakovano, ni pa vredno posebne hvale.
Sicer pa, že oblika Megana Conquest je dovolj atraktivna, da bo premamila marsikoga in s tem so zadeli terno. S takšno opremo Intens in popustom bo zanj treba odšteti malo manj kot 30 tisočakov in dobili boste precej prostoren in oblikovno nadvse zanimiv avtomobil. Za še več opaznosti pa priporočamo oranžno barvo, ki seka ven že na daleč.
TEHNIČNI PODATKI | |
Motor | |
Motor | turbobencinski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj, Euro 6DFull |
Prostornina (ccm) | 1333 |
Največja moč (kW/KM) | 103 kW (140 KM) |
Pri (v/min) | 4.500 |
Največji navor (Nm) | 260 |
Pri (v/min) | 1.750 |
Mere in mase | |
Dolžina/širina/višina (mm) | 4.568x1.821x1.571 |
Medosna razdalja (mm) | 2.720 |
Masa praznega vozila (kg) | 1.336 |
Nosilnost (kg) | 526 |
Prostornina prtljažnika (l) | 513 |
Zmogljivosti | |
Največja hitrost (km/h) | 205 |
Pospešek do 100 km/h (s) | / |
Emisije CO2 (g/km) | 131 |
Poraba goriva | |
Tovarniški podatki (l/100 km) | 5,8 |
Poraba na testu (l/100 km) | 7,1 |
Prenos moči | |
pogon na sprednji kolesi, 7-stopenjski robotizirani menjalnik | |
Cena testnega vozila 29.190 EUR |
Tekst in foto: Anže Jereb
Mogoče te zanima tudi?
preberi povezane vsebine