Opel Grandland: največji med brati X

Matej Jurgele 25.10.2017
Opel Grandland: največji med brati X

Opel Grandland X je v primerjavi z modelom Mokka X daljši za 20 centimetrov in meri v dolžino 4,48 metra. Kot poudarjajo pri Oplu je vozilo pisano na kožo moškim, starejšim od 40 let, ki so željni pustolovščin in aktivnega življenjskega sloga. Grandland X naj bi ponovno prebudil željo po ukvarjanju z raznovrstnimi aktivnostmi, adrenalinskimi športi, obenem pa s prostorno notranjostjo in velikim prtljažnim prostorom še vedno nudi dovolj prostora za družinske obveznosti. Za lažji dostop do prtljažnega prostora ima namreč Opel Grandland X funkcijo odpiranja prtljažnega prostora z nogo, kar bodo zlasti cenili tisti, ki imajo »polne roke« dela.

Notranjost vozila je zgledno urejena, veliko je tudi serijske opreme. Ergonomska prednja sedeža sta certificirana s strani nemškega združenja za zdravo hrbtenico AGR, opcijsko so na voljo tudi ogrevani prednji in zadnji sedeži, ter volanski obroč. Pri Oplu zagotavljajo, da je s sistemom ogrevanega vetrobranskega stekla moč tega odmrzniti v zgolj 2 minutah, če temperatura ne pade po -10° C. K udobju med vožnjo, ki smo jo imeli možnost občutiti tudi mi, spada velika prostorna notranjost ter velik prtljažni prostor, ki meri 514 litrov in ima dvojno dno. Za športno aktivnejše v zimskih mesecih je na voljo tudi odprtina za smuči. Multifunkcijski volanski obroč je prepoznavne Oplove oblike, ki se poda višje nameščenim sedežem. Opcijsko je na voljo tudi Denon audiosistem z 8 zvočniki.

Opel se lahko pohvali tudi z OnStar sistemom komunikacije, ki voznikom Oplov že poznan. Ta v ne nujnih primerih omogoča urejanje hotelske rezervacije (osnovo predstavlja platforma Booking) ali iskanje prostega parkirnega mesta (Parkopedia). Seveda pa sistem v nujnih primerih oziroma v primeru trka avtomatsko pošlje klic na pomoč. Odlična je povezljivost z najnovejšo generacijo sistemov IntelliLink, ki so združljivi z vmesnikoma Android Auto in Apple CarPlay .

Snovalci vozila so se tudi skrajno potrudili in vozilu zmanjšali maso, kjer koli je bilo to mogoče, tako da spada Opel Grandland X med trenutno lažje SUV-je na tržišču. Kot smo pri oplu že valjeni, tudi tokrat ne skoparijo z varnostno opremo. Med pomembnejše spadajo sistemi za opozarjanje na trk spredaj s samodejnim zaviranjem v sili in zaznavanjem pešcev, nadzor voznikove zbranosti, napredni parkirni pomočnik in kamera z zajemom v območju 360°. Za še večjo varnost je Grandland X na voljo s sistemi, kot je prilagodljivi regulator hitrosti s funkcijo za ustavljanje vozila: ta vzdržuje izbrano hitrost oziroma razdaljo do vozila, ki vozi spredaj, in po potrebi zavira ali pospešuje.

Motorna paleta v začetni fazi zajema dva pogonska agregata. In sicer enega bencinskega in enega dizelskega. Prvi, 1,2-litrski turbo bencinski motor z neposrednim vbrizgom goriva razvije moč 96 kW/130 KM in največji navor 230 Nm pri 1.750 vrtljajih v minuti 130 KM, medtem ko 1,6-litrski dizelski motor razvije 88 kW/120 KM  in zagotovi največji navor 300 Nm pri 1.750 vrtljajih v minuti.  V bližnji prihodnosti bo ponudbo pogonov za Grandlanda X dopolnjena z zmogljivejšim 2,0-litrskim dizelskim motorjem z močjo 180 KM in osemstopenjskim avtomatskim menjalnikom, obenem pa bo Grandland X prvi Opel, ki bo na voljo kot priključni hibrid. Trenutna motorna paleta je odgovor na zahteve trga, saj ima več kot 50 odstotkov prodanih SUV-jev v tem segmentu moč motorja manjšo od 98 kW.

Odlično opremljeni novi Grandland X je na voljo v opremah SELECTION (od 20.490 evrov) ENJOY (od 21.590 evrov) in INNOVATION (od 23.990 evrov), medtem ko je vstopna cena za različico SELECTION z dizelskim motorjem 21.990 evrov. Pri Oplu ocenjujejo, bodo do konec letošnjega leta prodali vsaj 100 vozil, v prihodnjem letu pa naj bi ta številka zrasla do vsaj 600 vozil.

Galerija - novi Opel Grandland X

Fotogalerija

Izbor urednika

Spletni urednik, Pika Zrim, priporoča