Digitalni tekmec – novi Audi A6

Matej Jurgele 23.03.2018
Audi A6

Notranjost dosledno stavi na digitalizacijo in nakazuje prihodnjo smer razvoja v segmentu. Podvozje združuje udobno mehko vožnjo in odlično stabilnost z izrazitejšo športnostjo. Vsi motorji so serijsko opremljeni z blagim hibridnim sistemom, ki zagotavlja dodatno mero udobja in večjo učinkovitost.

Upravljalni sistem MMI touch response 
Sistem MMI touch response za novi Audi A6 postavlja nova merila na področju intuitivnega upravljanja in individualnega nastavljanja. S številnimi inteligentnimi možnostmi za personalizacijo se avto lahko v kar največji meri prilagodi svojemu vozniku. Popolnoma digitalni upravljalni sistem omogoča uporabniku, da osrednje funkcije vozila – podobno kot pri aplikacijah na pametnih telefonih – po principu "povleci in spusti" premakne na želeno mesto na zaslonu sistema MMI. Uporabnik lahko poleg tega individualno konfigurira tipke za priljubljene funkcije in tako sistem še bolj prilagodi svojim preferencam. Po želji so lahko v tehnologiji touch response zasnovane tudi svetlobne in večfunkcijske tipke. Omogoča tudi naravnoglasovni sistem upravljanja, ki pa še ni na voljo v slovenskem jeziku. Z Informacijami o prometnih znakih in Informacijami o nevarnostih sta v sklopu spletnih storitev Audi connect na voljo dve storitvi Car-to-X, ki uporabljata inteligenco rojev Audijeve flote. Audi A6 je tako povezan s svojo okolico. Kmalu po vstopu na trg bo na voljo storitev Ulično parkiranje, ki bo poenostavila iskanje parkirnih mest. Z aplikacijo myAudi bodo lastniki novega A6 lahko uporabljali digitalne storitve znamke prek svojega pametnega telefona.

Asistenčni sistemi
Novi A6 z novimi in izpopolnjenimi asistenčnimi sistemi spreminja obstoječa merila v višjem avtomobilskem razredu, kmalu bo na voljo tudi parkirni in garažni pilot. Sistema samodejno zapeljeta limuzino na parkirno mesto in v garažo ter nazaj ven. Voznik lahko pred tem izstopi in postopek aktivira in nadzira prek aplikacije myAudi. Za to mora ustrezno funkcijsko tipko ves čas držati pritisnjeno. Na seznamu opreme sta sicer še dva paketa: paket asistenčnih sistemov Mesto med drugim vključuje novo asistenco za križišča, paket asistenčnih sistemov Tour pa prilagodljivo vozno asistenco, ki sistem adaptive cruise control (ACC) dopolnjuje s posegi v krmiljenje za ohranjanje smeri na voznem pasu, ter asistenco za učinkovitost, s katero vožnja postane še bolj varčna.

Blaga hibridna tehnologija – elektrifikacija vseh motorjev
Vsi motorji za novi A6 so opremljeni z Audijevo novo blago hibridno tehnologijo. Pri tej jermenski zagonski alternator (RSG) deluje skupaj z litij-ionsko baterijo. Audi A6 lahko pri hitrosti med 55 in 160 km/h jadra. Funkcija start-stop se vključi že, ko se hitrost zmanjša na manj kot 22 km/h. Motor se po zaustavitvi vozila znova zažene prediktivno, takoj ko vozilo pred Audijem A6 spelje. Pri zaviranju jermenski zagonski alternator ustvari do 12 kW rekuperacijske moči. V realnih voznih pogojih blaga hibridna tehnologija zmanjša porabo goriva za do 0,7 litra na 100 kilometrov.

Karoserija in mere – več prostora za noge v poslovnem razredu
Tudi karoserija novega Audija A6 prispeva k sproščenemu vzdušju v vozilu. Pri tem ima še posebej veliko vlogo visokorazvita aerodinamika: z minimalnim količnikom zračnega upora 0,24 (pri pozneje razpoložljivem motorju) in z izpopolnjeno aeroakustiko ostane limuzina prijetno tiha tudi pri visokih hitrostih. Notranjost novega Audija A6 je še bolj prostorna kot pri predhodnem modelu, pri čemer zadnji del potniške kabine z velikostjo prostora za noge prekaša celo vse ključne tekmece. Poleg tega
je v primerjavi s predhodnikom zagotovljen večji prostor za glavo in ramena, in sicer tako na sprednjih kot tudi na zadnjih sedežih.

Podvozje – dinamika športnega avtomobila in okretnost kompaktnega modela
Novi Audi A6 je v primerjavi s predhodnikom občutno bolj športen, kar je v prvi vrsti rezultat inovativnih rešitev pri podvozju. Avtomobil je v mestih izjemno okreten, na regionalnih cestah izrazito dinamičen in na avtocestah suvereno udoben. Dinamika in okretnost sta v veliki meri zagotovljeni z dinamičnim štirikolesnim krmiljenjem, ki združuje neposredno, športno odzivnost krmiljenja s suvereno vozno stabilnostjo in s tem rešuje nasprotje med živahnostjo in udobjem. Glede na hitrost vožnje se prenos krmilne sile spreminja v razponu med 9,5 : 1 in 16,5 : 1.

Pogon
Ob prihodu na evropska tržišča bo novi A6 naprodaj z dvema zmogljivima in uglajenima motorjema – enim dizelskim in enim bencinskim. Kot prvi bencinski agregat bo na voljo motor 3.0 TFSI. S tem turbomotorjem V6 poslovna limuzina z močjo 250 kW (340 KM) in navorom 500 Nm od 0 do 100 km/h pospeši v 5,1 sekunde, najvišja hitrost pa je elektronsko omejena na 250 km/h. Podobne vozne zmogljivosti zagotavlja motor 3.0 TDI z močjo 210 kW (286 KM), ki na ročično gred prenaša navor 620 Nm. Medtem ko je motor 3.0 TDI vgrajen z osemstopenjskim menjalnikom tiptronic, je motor 3.0 TFSI serijsko kombiniran s sedemstopenjskim menjalnikom S tronic. Oba pogonska agregata sta poleg tega serijsko na voljo s štirikolesnim pogonom quattro, ki pa ima različno zasnovo. V kombinaciji z menjalnikom tiptronic ima samozaporni sredinski diferencial, pri menjalniku S tronic pa je uporabljena še bolj učinkovita tehnologija ultra, ki prenos moči na zadnjo premo bliskovito vključi le po potrebi. Prestavljanje poteka izključno avtomatsko.

Proizvodnja novega Audija A6 bo potekala v tovarni v Neckarsulmu, na nemški trg pa bo novi model prišel junija 2018.

Fotogalerija

Izbor urednika

Spletni urednik, Pika Zrim, priporoča