Mesec oblikovanja 2016 odpira svoja vrata

Valentina Jarc 15.10.2016
mesec oblikovanja

Nekdanja tiskarna Mladinske knjige bo znova zaživela kot prostor zanimivih razstav in poučnih predavanj, a hkrati tudi kot prostor neformalnega druženja in naključnih srečanj, kjer se bodo oblikovala nova navdihujoča sodelovanja. Do 18. novembra bo središče oblikovalskega dogajanja nudilo nadvse pestro bero dogodkov, med katerimi bodo tudi dogodki Kruh in vino, razstava Znamke in znamenja, razstava Bonboni in Oblikovalska okuševalnica.

Lani je strokovno žirijo najbolj prepričal Marko Pavlinec iz studia Rinz products z razvojem ergonomske lopate Efekt 58 Pusher.

Nagrade za vrhunske oblikovalske dosežke

Na slovesnem odprtju Meseca oblikovanja 2016 bodo znamenom izboljšati prepoznavnost kakovostnega oblikovanja in izpostaviti vrhunske oblikovalske dosežke tudi na mednarodni ravni podeljene mednarodne nagrade “znamke in znamenja” (Brands & Signs) ter nacionalne nagrade za oblikovanje. Mesec oblikovanja podeljuje nagrade za oblikovanje v več kategorijah: “oblikovanje leta”, “interier leta”, “brezčasni” in “perspektivni”.

BMW i3, nagrajenec mednarodne razstave Brands & Signs 2015.

Na lanskoletnem Mesecu oblikovanja je nagrado “oblikovanje leta 2015” prejel Marko Pavlinec, ki je z lopato EFEKT 58 Pusher pometel s konkurenco. Omeniti pa je treba tudi nagrajence “znamke in znamenja”: Ron Arad (VB) je navdušil sklopjo Folly, ki s svojo dinamično in tekočo obliko zakriva meje med pohištvenim kosom in skulpturo. Salih Teskeredžić (BiH) je očaral s kontradiktorno kolekcijo iz masivnega lesa Fawn, ki je posebna zaradi svoje lahkotnosti. Iz Nemčije je prišel BMW i3, celovit koncept za trajnostno in v prihodnost usmerjeno mobilnost. Ata Omerbašić (BiH) je s kolekcijo Ata UpsideDown predstavila praktične multifunkcionalne kose, ki vsakemu posamezniku dovoljujejo lasten način nošenja. In še bi lahko naštevali, a kaj, ko je talentiranih nagrajenih ustvarjalcev več, kot dopušča prostor.

Fawn je kolekcija iz masivnega lesa, ki je posebna zaradi svoje lahkotnosti. Čeprav so njeni sestavni deli močni, videz kolekcije ustvarja občutek hitrosti in lahkotne obrise, ki spominjajo na gibanje srne.

Oblikovalska okuševalnica – nepozabno kulinarično popotovanje

Oblikovalska okuševalnica na Mesecu oblikovanja nas kot samostojen kulinarično-oblikovalski dogodek že osmo leto vabi na pot inovativnih in še neodkritih jedi. Na spektaklu tekmovalne narave se bodo tudi letos pomerile ekipe, ki bodo z združevanjem kreativnih energij ustvarile povsem nove okuse in oblike ter poskrbele za nepozabno kulinarično popotovanje,v katerem bo užival še tako zahteven obiskovalec. Posamezno ekipo z “out of thebox” idejo bodo sestavljali kuharski mojster, ki bo moral poskrbeti za vrhunsko kulinarično specialiteto, izdelovalec unikatnega izdelka in oblikovalec, katerega naloga bo sooblikovati izdelek ter mikroambient, v katerem se bosta izdelek in kulinarika povezala v edinstveno inovativno celoto. Gastronomske virtuoze bomo občudovali v sredo, 9. novembra, od 19. do 22. ure. 

Oblikovalska okuševalnica na Mesecu oblikovanja nas kot samostojen kulinarično-oblikovalski dogodek že osmo leto vabi na pot inovativnih in še neodkritih jedi.

Poziv k ohranjanju avtentičnosti

Na konferenci in okrogli mizi Prenova za kreativni turizem, ki bo potekala v četrtek, 20. oktobra, od 18.00 do 19.30, bo poudarek na obnovi historičnih stavb, ključnem pokazatelju kulturne raznolikosti v svetu, ki je vedno bolj enolično globalen. Medtem ko pravilna obnova stavb opomladi in hkrati pomaga ohranjati zanimanje za bivanje na določenem območju, lahko napačna obnova uniči staro stavbo ali vsaj njeno avtentičnost. Sodobnega turista privlači prav stara in pristna arhitektura. V nasprotju s hitrim načinom življenja si na dopustu želi miru, tišine in prijaznosti – življenja torej, kakršnega so živeli njegovi predniki.

Na razstavi Kreativni turizem si bomo lahko od 18. oktobra do 18. novembra ogledali primere dobrih praks prenove starih tradicionalnih slovenskih hiš za turistične namene, ki kažejo pozitivne ekonomske in socialne učinke. Ker so to majhni objekti, ki so v zasebni lasti in so razpršeni, so še posebej ranljivi in pogosto podležejo rušenju. Z rušenjem teh objektov slovensko podeželje izgublja svojo pristno podobo, njihovi prebivalci pa zavest o svoji edinstveni identiteti v globalnem svetu. Kustosinja razstave je Eva Prelovšek Niemelä; razstavo in dogodek je podprlo Ministrstvo za kulturo Republike Slovenije.

Spodbujanje inovativnosti

Delavnice Kreativni tiri so namenjene prenosu znanj, izkušenj in krepitvi dejavnosti pri internacionalizaciji podjetij, ki svojo odličnost izkazujejo na področju lesa. Gre za niz predavanj uspešnih podjetnikov – izdelovalcev pohištva, ki bodo spregovorili o osebnih izkušnjah z delom na poslovno kreativnih projektih in s sejemskimi nastopi v tujini. S predstavitvijo uspešnih podjetniških zgodb se bodo izkušnje, znanja in informacije v petek, 21. oktobra, od 17. do 19. ure prenašale na udeležence znamenom spodbujanja inovativnosti in podjetniške kulture. 

Nova kreativno-turistična destinacija

Vse strokovne prireditve v Mestu oblikovanja bodo s Slovensko Vinopeko sklenili dogodki Kruh in vino. Slovenska Vinopeka, ki jo predstavljajo trije objekti iz kartona, zasnovani po načrtih študentov in študentk Fakultete za arhitekturo Univerze v Ljubljani, povezuje gospodarske teme in poslovno-strokovne vsebine z vinsko kulturo, promovira kakovostne vinarje in njihova vina ter omogoča nastanek novih partnerstev in tržnih priložnosti. Projekt vključuje vinarje iz treh vinorodnih regij – Primorske, Podravja in Posavja – ki ciljne javnosti seznanjajo z vinskimi novostmi in širijo glas o kakovosti slovenskega vina. Iz vsake izmed regij se predstavijo po tri vinske kleti, vsaka s po dvema blagovnima znamkama vin. Slovenska Vinopeka v Mestu oblikovanja je nova kreativno-turistična destinacija, ki postaja pomembno stičišče pridelovalcev in potrošnikov, poslovnežev, arhitektov, oblikovalcev in turistov, kjer prvi srečajo druge, drugi preizkusijo prve – zato, da so tretji navdušeni. 

Turistično-dizajnerski Bonboni

Razstava Bonboni je celovit odgovor na letošnjo temo Meseca oblikovanja – Kreativni turizem. Razstavo tvorijo turistične sobe, kijih bodo zasnovali arhitekti in oblikovalci ter drugi predstavniki kreativnih industrij v sodelovanju s partnerji iz gospodarstva. Namenjena bo obstoječim in vsem bodočim turističnim delavcem, ki iščejo zamisli in nove pristope priizboljšanju ali razvoju svojih storitev. Koncept razstave temelji na močni likovni interpretaciji, izpostavlja pa tudi pomen kreativne obravnave turističnih storitev kot element dodane vrednosti. Turistično-dizajnerski bonbončki kot konceptualno in likovno zaključene celote predstavljajo skupino argumentov, ki navdušijo tudi najbolj zahtevne.

Svetovni trendi na enem mestu

Mesec oblikovanja je izvirna platforma za kritično vrednotenje, promoviranje in identificiranje pomembnih dosežkov na področju oblikovanja v Sloveniji in regiji. S svojimi aktivnostmi proaktivno spodbuja razvoj kreativnih industrij s poudarkom na oblikovanju. Mesec oblikovanja opozarja na ustvarjalni oblikovalski potencial Slovenije ter ga sooča z ustvarjalnostjo drugod v svetu – med drugim tudi s pomočjo mednarodne razstave Znamke in znamenja (Brands & Signs), na kateri bo od 19. oktobra do 19.novembra tudi letos predstavljen svetovni izbor izvirnih, inovativnih in dobro oblikovanih izdelkov s področja produktnega in modnega oblikovanja, ki ga enostavno ne gre zgrešiti.
mesecoblikovanja.com

Izbor urednika