Intervju: VA COLLECTIVE – urbani kolektiv vizualnih kreativcev

N. E. 03.05.2017
Intervju: VA COLLECTIVE

Začnimo na začetku – kdo sestavlja ekipo VA Collective, kako in kdaj ste začeli?

VA oziroma VARIOUS ARTIST je kolektiv, ki je nastal pred dobrima dvema letoma. Sestavljamo ga kolegi, kreativci in ustvarjalci vizualnih vsebin, ki nas povezujejo različni projekti.

Lahko rečete, da ste uigran tim – kdo išče lokacije, kdo komunicira z naročniki?

Kolektiv je seveda zelo uigran, na naših setih pa vedno prevladuje sproščeno in zabavno vzdušje z obilico smeha pa tudi pridnega dela. Načeloma sem izvršni producent kolektiva, tako da z naročniki komuniciram sam. Porazdelitev dela pa je odvisna predvsem od zahtevnosti projekta. V različnih fazah produkcije sodelujemo s številnimi strokovnjaki z različnih področij, da lahko izpeljemo projekt kar se da hitro in kakovostno.

Za vami je torej že kar nekaj video kilometrov. Kaj najraje snemate? Kaj je bila najbolj zanimiva stvar, ki se vam je zgodila med snemanjem?

Res je, na leto realiziramo med 70 in 90 projektov. Seveda se med seboj razlikujejo po velikosti in zahtevnosti, kot najzanimivejše bi izpostavil tiste, pri katerih nam naročniki puščajo karseda proste roke. Več kot imamo svobode, rajši imamo projekt in vanj lahko damo veliko več sebe.


Kako pravzaprav poteka produkcijsko delo? Koliko časa traja snemanje enega oglasa in koliko vam vzame montaža? Kako sestavite snemalno knjigo? 

Vse je kot vedno odvisno od zahtevnosti projekta. Načeloma se vse faze produkcije definirajo že v predprodukciji, kjer pripravimo tako imenovani teoretični prikaz končnega izdelka, ki opisuje in prikazuje celoten organizacijski in vizualni izgled. To ponavadi traja nekaj dni, lahko tudi tednov, če sta načrtovanje in organizacija obširnejša. Takoj po potrditvi “teoretične izvedbe” preidemo v fazo produkcije. Ponavadi lahko v enem produkcijskem dnevu snemanja oglasa posnamemo tri do štiri lokacije iz scenarija, kar pomeni, da je število produkcijskih dni odvisno od zastavljene ideje. Zadnja faza je postprodukcija, ki steče takoj po uspešni prejšnji fazi ali celo že med njo. Tam poskrbimo, da se material zmontira, obdelajo se zvok in barve, vse pa postopoma usklajujemo tudi z naročnikom.

Vas bolj vleče v oglaševalske vode ali raje ustvarjate urbane spote? Pred kratkim ste se preizkusili tudi v režiji igranega filma in osvojili kar nekaj nagrad.

Trenutno lahko zase rečem, da so mi zelo všeč oglaševalski projekti, saj gre za zelo hitre tipe produkcije, kar predstavlja še večji in zahtevnejši izziv. Predvsem pa izziv, kako ljudem v čim krajšem delu podati zadostno količino informacij, da jih bo oglaševana stvar zanimala. Zelo rad imam tudi film. Trenutno pripravljam nov kratki film, ki bo posnet v Združenih državah Amerike. Upam, da bom imel možnost kdaj posneti tudi celovečerni film, čeprav trenutno še ne čutim ničesar, kar bi želel povedati gledalcem. Vse ob svojem času. 

Nagrajeni ste bili tudi za svojo kampanjo Vozimo pametno. Kaj vam pomeni nagrada ženevskega filmskega festivala United Nations?

Vse nagrade, pa tudi dobre kritike so najlepše plačilo za naš trud, ker nam dajejo potrditev, ki je materialna sredstva ne morejo dati. Seveda pa zelo cenimo tudi konstruktivno negativno kritiko, čeprav si je včasih ne želimo slišati.

S kom najraje sodelujete in ali vam je kateri izmed naročnikov posebej ostal v spominu? Z veseljem sodelujemo in pomagamo vsem svojim naročnikom. Definitivno pa sta razvoj naše produkcije definirala Marko Grilc, s katerim sem ob produkciji Red Bullove serije Grilosodes v treh letih prepotoval cel svet, in agencija Pristop, ki nam je odprla vrata v res “kul” oglaševalske projekte.

VA COLLECTIVE je mlad kolektiv, ki ga sestavljajo kreativci in ustvarjalci vizualnih vsebin, ki jih povezujejo različni projekti.

Ena izmed zadnjih kampanj izpod rok vaše produkcije je Peugeotova kampanja “Ne vozi, potuj!”. Se tega držite tudi pri svojem delu in zasebnem življenju? 

Absolutno … zelo rad se vozim z avtom, vožnja me zabava in sprošča, mi daje občutek svobode pa tudi inspiracijo, nove ideje, rešitve ... Potovanja nam zagotovo veliko dajejo – tako nove izkušnje kot nove zgodbe, poznanstva. Med vožnjo se lahko za nekaj časa povsem odklopim …

V katere države vas je že poneslo delo in kam se najraje vračate?

Zaradi dela sem prepotoval že kar veliko držav, saj so se projekti odvijali že na vseh kontinentih. Med drugim sem se izobraževal tudi v Los Angelesu, kjer je center filmske industrije in neskončnega poletnega vremena, zato se tja najraje vračam.


Obiskali ste že kar nekaj mest. Se lahko ljubljanski urbani lokali kosajo s tujino? Kam se najraje opravite na pijačo?

Mislim, da Ljubljana z lepim ambientom in raznoliko ponudbo urbanih lokalov marsikatero drugo evropsko mesto celo prekaša. Živim v centru mesta in zadnje čase največkrat zaidem in splaniram kakšen sestanek ali druženje v Centralni postaji na Trubarjevi ulici v starem delu mesta.

Bi lahko rekli, da je VA Collective skupina urbanih posameznikov? Kaj za vas pravzaprav pomeni urbano? 

Celotna ekipa je zrasla v urbani kulturi s prisotnostjo urbanih športov, kar nas je zelo definiralo in motiviralo, da smo trenutno tam, kjer smo. Urbano mi sicer pomeni mestno z idejo povezovanja ljudi in njihovih interesov.
va-collective.com

NA HITRO

Zadnja prebrana knjiga ... Dan Brown: Origin.
Vozim ... BMW.
Najljubše mesto ... Los Angeles.
Vaš stil je ... “Casual”.
Najraje nakupujem ... V Urban Outfitters.
Oseba, ki me navdihuje ... Prijatelji.

Izbor urednika

Spletni urednik, Pika Zrim, priporoča