Kako se uspešno boriti proti staranju kože

CITYLIFE 30.07.2019
Foto: Depositphotos

Staranje je povsem fiziološki proces. Del procesa je gensko pogojen, del pa je povezan z našim življenjskim slogom na katerega lahko vplivamo sami.

Izpostavljanje soncu, kajenje, način prehranjevanja, stres, gibanje in spanje so ključni za preprečevanje prezgodnjega staranja naše kože in celega telesa. Na eni strani govorimo o staranju, na drugi pa o prezgodnjem vidnem staranju, na katerega lahko imamo vpliv.

Kaj vse vpliva na naše staranje?

Na staranje in pomlajevanje kože lahko močno vplivamo s prepletom različnih stebrov pomlajevanja.

Pravilno določene terapije za nego kože, ki morajo biti določene glede na tipu kože pridružene problematike in seveda cilj terapije, pravilen nabor kozmetičnih izdelkov za nego doma, upoštevanje smernic pomlajevalnega prehranjevanja in ustrezna prehranska dopolnila, so ključni za rezultat.

Za pomlajevanje je zelo pomembno, da se ne izpostavljamo soncu, da preprečujemo vnetja v telesu, oksidacijo in poškodbe genskega materiala. UVA sevanje nepovratno poškoduje kolagen, sproži večjo koncentracijo prostih radikalov v telesu, ki poškodujejo naše celice, povzroča nevarne spremembe na genskem materialu, katerih končni rezultat so lahko kancerogene spremembe.

Foto: Depositphotos

Na vidno prezgodnje staranje kože ključno vpliva razgradnja kolagena, ki predstavlja kar 70 % debeline naše kože. To pomeni volumen, gostoto in posledično čvrstost vaše kože.

Zaradi razgradnje tega najmočnejšega strukturnega proteina v našem telesu, koža izgublja volumen in z leti postaja tanjša. Zaradi izgube volumna se poslabša čvrstost kože, gube pa se poglabljajo. Stanje kolagena v koži se da preveriti z meritvami, ki nam pokažejo, kaj je vzrok za razgradnjo. Lahko je to UV sevanje ali vnetje, prisotno v koži.

Za dobro proizvodno kolagena v telesu potrebujemo veliko točno določenih aminokislin in pa C vitamina, ki pri nastajanju kolagena igra ključno vlogo.

Pri pomlajevanju kože so za izgradnjo novega kolagena odlični pravilno izvedeni kislinski pilingi, microneedling in radiofrekvenca. Danes postopki in njihove kombinacije v prepletu z ustrezno izbiro preparatov doma omogočajo odlične rezultate pri povečanju tvorbe dragocenih kolagenskih vlaken. Seveda pa je ob sami stimulaciji zelo pomembno, da ima telo na voljo dovolj gradnikov, da lahko izdela kolagen.

Eden največjih vzrokov staranja celega telesa, vseh tkiv in posledično tudi naše kože so tudi vnetja in oksidacija.

Foto: Depositphotos

Kaj pa oksidacija?

Prosti radikali so eden večjih povzročiteljev našega staranja in s staranjem povezanih degenerativnih bolezni.

Prosti radikali neprenehoma napadajo celično membrano in notranjost celice. Nastajajo pod vplivom sončnih žarkov, stresa, zaradi predelane industrijske hrane, cigaretnega dima, onesnaženega okolja, pomanjkanja spanja,...Ker se jim ne moremo izogniti, lahko učinkovito omejimo njihovo škodljivo delovanje na naše telo, na naše celice.

Ko je membrana celice poškodovana, celica ne more optimalno opraviti svojih življenjskih funkcij. Ključno je, da s prehrano v telo vnesemo več antioksidantov. Z antioksidanti sta bogata zelenjava in sadje, ali se odločimo za uživanje prehranskih dodatkov kot so resveratrol, Q10 in astaxanthin.

Kaj so prosti radikali?

Naše celice nujno potrebujejo kisik, da lahko proizvajajo energijo, potrebno za naše delovanje. V tem procesu kot stranski produkt nastajajo prosti radikali.

Ker prosti radikali napadajo naše celice, je za pomlajevanje ključno, da si zagotovimo konstanten vnos antioksidantov, saj varujejo varne celice pred poškodbami in posledično pred staranjem.

Foto: Unsplash

Vir antioksidantov so sadje, zelenjava in zeleni čaj. V sadju in zelenjavi se nahajajo rastlinska barvila, fitocianini, ki izvrstno opravljajo funkcijo lova na prosta radikale. 

Enostavno pravilo: krožnik mora biti pisan. Vijolične borovnice, rdeča paprika, oranžno korenje, zelena listnata zelenjava. To so barve, ki bi morale vsakodnevno popestriti naše krožnike. Za zdravje, lepoto, dobro počutje in energijo.

Besedilo: Nataša Godler Trilar

Mogoče te zanima tudi?

preberi povezane vsebine

Izbor urednika

Spletni urednik, Anja Mrevlje, priporoča