Zvezde cestne in terenske vožnje

CITYLIFE 15.12.2020
terenska vozila

Mercedes-Benz se ne odlikuje le po široki paleti različnih terenskih in SUV-modelov, temveč tudi po izredno bogati zgodovini tovrstnih vozil. Paul Daimler, sin ustanovitelja Daimler-Motoren-Gesellschaft, Gottlieba Daimlerja, se je z razvojem štirikolesno gnanega terenskega vozila začel ukvarjati leta 1903, »serijski« izdelek pa je luč sveta ugledal štiri leta kasneje. "Dernburg-Wagen", kot se je vozilo imenovalo na začetku, bi lahko opisali kot ekspedicijsko vozilo, ki so ga uporabljali v tedanji nemški jugozahodni Afriki, današnji Namibiji.Štirikolesno gnani "Dernburg-Wagen" iz leta 1907 bi lahko opisali kot ekspedicijsko vozilo, ki so ga uporabljali v tedanji nemški jugozahodni Afriki, današnji Namibiji.

Ker je bil »Dernburg-Wagen« narejen na osnovi tovornega vozila, za pionirja terenskega osebnega vozila velja model Mercedes-Benz G5, ki so ga, zanimivo za nemško znamko, na londonski avtomobilski razstavi oktobra 1938 predstavili kot »kolonialno in lovsko vozilo«. Inovativni terenec so odlikovali ne le štirikolesni pogon in zapore vseh treh diferencialov, temveč tudi priklopljivo štirikolesno krmiljenje. Vse skupaj pa ga je naredilo terensko zelo zmogljivega in okretnega. Zanimivo je bilo tudi to, da je bil G5 na voljo v treh karoserijskih različicah.Mercedes-Benz G5 je bil leta 1938 predstavljen kot »kolonialno in lovsko vozilo«. Opremljen je bil s štirikolesnim pogonom, zaporami vseh treh diferencialov in tudi s priklopljivim štirikolesnim krmiljenjem. G5 je bil na voljo v treh karoserijskih različicah.

1979 – rojstvo legende

Če za "Dernburg-Wagen" in G5 velja, da sta bila napol eksperimentalni oziroma maloserijski vozili, se je leta 1979 s prihodom prve generacije, zdaj že legendarnega razreda G, vse spremenilo. Razred G, kar je okrajšava za »Geländewagen«, je bil prvotno mišljen kot vozilo za poslovno-civilne namene. Priklopni štirikolesni pogon, zapori sprednjega in zadnjega diferenciala ter ekstremne terenske zmogljivosti so iz W460, kot se je interno imenovala prva generacija razreda G, takoj ustvarili legendo – vojaški kupci, lovci in avanturisti so namreč v njem prepoznali svojega idealnega sopotnika za vožnjo po vseh mogočih terenih. Ker se je za razred G zanimalo vedno več kupcev, so leta 1989 predstavili model W463, ki je izjemne terenske zmogljivosti nadgradil s prvovrstnimi materiali in številnimi prestižnimi izbirami. Avtomobil je bil takojšen hit in »G-Wagon« se je dokončno izstrelil med avtomobilske legende.

Prvi prestižni SUV

Razred G je navduševal najbolj zahtevne kupce terenskih vozil vse do druge polovice 90. let prejšnjega stoletja. Kljub ugledu, ki ga je imel razred G, so si kupci želeli prestižno terensko vozilo, ki bi se odlično znašlo predvsem na urejenih cestah, hkrati pa bi bilo z njim mogoče vleči na primer prikolico s konji ali večji motorni čoln oziroma se z njim zapeljati do svoje zimske koče.Leta 1997 se je tovrstnim kupcem želja uresničila s predstavitvijo Mercedes-Benz ML, ki je sam po sebi ustvaril segment prestižnih športnih terencev oziroma prestižnih SUV. Ker je bil za te avtomobile najpomembnejši ameriški trg, so jih tam tudi izdelovali, enako za vsa velika športna terenska vozila velja še danes.

Segment SUV je v zadnjih 23 letih za Mercedes-Benz postal izjemno pomemben, saj tovrstna vozila vseh velikosti danes predstavljajo kar 36 odstotkov celotne prodaje. Pri nas je ta delež še večji, saj skoraj vsak drugi slovenski kupec vozila Mercedes-Benz poseže po športnem terencu.

Za vsakega se najde pravi

Današnja ponudba vozil SUV, terencev in poltovornjakov Mercedes-Benz je najobsežnejša na trgu. Do konca letošnjega leta bo namreč na voljo deset, če štejemo tudi električni EQC, pa celo enajst modelov. Ob tem je paleta tudi ena od najbolj svežih. V zadnjih dveh letih so bili namreč prav vsi modeli predstavljeni na novo ali pa deležni temeljite prenove.Kompaktni del trga pokrivata modela GLA in GLB, ki sta mehansko gledano sicer tesna sorodnika, dejansko pa je med njima kar nekaj razlik. GLA je namenjen urbanim avanturistom, ki se v avtomobilu večino časa vozijo sami ali v dvoje, GLB pa se, po drugi strani, odlikuje z razkošno velikim prtljažnim prostorom, povečano medosno razdaljo in izrazito družinsko naravnanostjo. GLB je lahko, na primer, opremljen tudi s tretjo sedežno vrsto, ki omogoča prevoz do sedem oseb. Oba modela sta v osnovi opremljena s pogonom na prednji kolesni par, na voljo pa so tudi izvedenke z variabilnim štirikolesnim pogonom.GLC in GLC coupé sta prodajno najuspešnejša športna terenca. GLC cilja predvsem na družinsko naravnane kupce, ki cenijo prostornost, udobje in tehnološko naprednost, GLC coupé pa je namenjen vsem tistim, ki prisegajo na športnost, drugačnost in individualnost. S svojo kupejevsko silhueto in zapeljivimi boki namreč prav nikogar ne pusti ravnodušnega. Stalni štirikolesni pogon, možnost zračnega vzmetenja in napredna telematika so samo še pika na i.

Inovativni »E-Active Body Control«

GLE in GLE coupé sta velika in prostorna športna terenca, ki kar kličeta po tem, da se z njima zapeljete na daljšo avanturo. GLE, kot duhovni naslednik modela ML, navdušuje s prostorsko razkošnostjo, tehnološko naprednostjo in vsestransko uporabnostjo ter je tokrat prvič na voljo tudi s sedmimi sedeži.

GLE je prvi športni terenec, ki je na voljo z inovativnim vzmetenjem »E-Active Body Control«. V voznem programu »Curve« se lahko vozilo aktivno nagne v ovinek in tako poveča vozno udobje pri višjih hitrostih. S pomočjo tehnologije »Road Surface Scan« pa s pomočjo stereokamere snema vozišče pred vozilom. Tako pridobljene podatke sistem sporoči vzmetnim nogam, ki se nato nastavijo tako, da se znatno zmanjša premikanje karoserije, ko zapeljete čez neravnino. »E-Active Body Control« pa bo za vas poskrbel tudi na sipkih podlagah, saj boste z njegovo pomočjo lahko »odplesali« iz drsečih pasti.GLE coupé se odlikuje z emocionalno, športno in atraktivno zunanjo obliko ter športnoelegantno potniško kabino. Obliki primerna je tudi dinamična vozna izkušnja, ki omogoča prvovrstne vozne zmogljivosti ne glede na cestno podlago. Motorna paleta bo zadovoljila tako ljubitelje dizelskih, bencinskih kot tudi hibridnih motorjev. Najbolj športno navdahnjenim kupcem so na voljo trije modeli Mercedes – AMG: 53, 63 in 63 S.

Če ste si vedno želeli imeti udobje limuzine razreda S, ujeto v SUV, je novi GLS prava izbira za vas. Prvovrstni materiali, razkošje prostora, napredni pogonski motorji in asistenčni sistemi zadnje generacije bodo navdušili tudi najbolj zahtevne. Na voljo sta različici s šestimi oziroma sedmimi sedeži.

Udobje prvega razreda, združeno z ekskluzivnostjo manufakture

Če pa si želite vožnje z najprestižnejšo različico športnega terenskega vozila Mercedes-Benz, potem je tu GLS Maybach. Nudi udobje prvega razreda, združeno z ekskluzivnostjo manufakture, kjer nobena, še tako skrita želja ne bo ostala neuresničena. Zračno vzmetenje, ki se samodejno zniža, ko odprete vrata potniške kabine, v kombinaciji z dobra dva metra dolgo bočno stopnico omogoča enostavno in udobno vstopanje v potniško kabino, ki pa je lahko skorajda v celoti odeta v najkakovostnejše usnje, les in krom. Pod motornim pokrovom je bencinski V8-motor, ki so ga ustvarili inženirji Mercedes-AMG.Razred zase v ponudbi Mercedes-Benzovih terenskih vozil zaseda razred G. Novi razred G s svojo nepremagljivo robustnostjo, okretnostjo in terenskimi zmogljivostmi ostaja merilo za vsa osebna terenska vozila. Osupljiva kakovost in izjemna prostornost v potniški kabini legendi dodajata vsakodnevno uporabnost. Najzahtevnejši kupci si lahko v okviru »G-manufaktur« ustvarijo resnično unikatno vozilo – na voljo je namreč več kot 1.000.000 kombinacij. Glavna zvezda razreda G je različica G 63 AMG, na voljo pa so tudi trije drugi motorji.

Popolnoma električni EQC je prvi predstavnik Mercedes-Benzove podznamke EQ – električna inteligenca. Za pogon poskrbita dva električna motorja na prvi in zadnji osi, ki skupno razvijeta 300 kW, 80 kWh veliko baterijo pa je mogoče na hitrih polnilnicah napolniti od 10- do 80-odstotno v 40 minutah. EQC je opremljen z variabilnim štirikolesnim pogonom, ki omogoča do 100-odstotni prenos moči na poljubno pogonsko os. EQC je opremljen z enakimi asistenčnimi sistemi, kot jih poznamo pri modelih z motorji z notranjim zgorevanjem.Ne glede na velikost, vrsto pogona in karoserijsko zasnovo se vsi športni terenci Mercedes-Benz odlikujejo po najsodobnejših asistenčnih in varnostnih sistemih. Pod njihovimi motornimi pokrovi boste našli bencinske in turbodizelske motorje z notranjimi zgorevanjem, priključne hibride in tudi električne motorje. Ravno na področju slednjih bo v naslednjih letih predstavljenih kar nekaj novih modelov. Naslednje leto, na primer, modela EQA in EQB.

Povzeto po reviji MercedesME
Besedilo: Miha Jezovšek
Fotografije: Daimler in Žiga Intihar  

www.mercedesbenz.si

 

Mogoče te zanima tudi?

preberi povezane vsebine

Izbor urednika

Spletni urednik, Pika Zrim, priporoča