Vespa – ikona, ki zapeljuje že 75 let

Helena Peterlin 25.05.2021
vespagts753-4antdxgrigio_1

Ikone se ne rodijo, ikone nastajajo skozi čas ... Zgodba se začne daljnega leta 1946, ko je 23. aprila Piaggio na patentnem uradu registriral svojo vespo, ki je v hipu obnorela svet. Italijanska tovarna na severu Italije Piaggio je bila namreč po koncu vojne popolnoma uničena. Leta 1945 jo je prevzel Enrico Piaggio, sin ustanovitelja tovarne Rinalda Piaggia, ki se je znašel na prelomnici, ali obnoviti prostore ali vpeljati novo proizvodnjo. 

Prebivalstvo je bilo v tistih časih bolj ali manj brez prevoznih sredstev. Tako se je porodila ideja za preprosto in ekonomično vozilo, ki poleg voznika lahko prevaža tudi sopotnika in ki ga lahko uporablja vsakdo – od mladih študentov do elegantno oblečenih gospodov, gospodičen, ne da bi si pri tem umazali oblačila. Vespa je kmalu po svojem rojstvu postala simbol za "oblečeno" motorno kolo, ki ga danes imenujemo skuter. Vespa pa je veliko več kot le skuter – je globalni kulturni pojav, ki je povzdignil italijansko oblikovanje po vsem svetu in še danes ostaja na ogled v newyorškem muzeju MoMA

Spontana, preprosta in živahna že dolgo privlači in navdihuje ustvarjalne talente z vsega sveta ter tudi danes, 75 let kasneje, ostaja sodobna kot vedno, pripravljena igrati svojo vlogo pri ustvarjanju bolj živahnega in pozitivnega jutrišnjega dne. Predvsem je bila zgrajena s komunikacijo, ki v današnjem času uteleša tri glavne značilnosti – dediščino, modernost in umetnost bivanja, zaradi česar je postala "ikona na kolesih"."Vespa pooseblja vse – ugledno ime, inovacije, oblikovanje, tehnologijo – in vse to združuje s tradicionalnimi vrednotami." Roberto Colaninno, prvi mož skupine Piaggo

V svetu mode in filma

Stilna revolucija, ki jo je sprožilo globalno sprejetje vespe, je vzbudila zanimanje tako v modni industriji kot tudi v svetu umetnosti in filma. Vespin odnos z modnim svetom glede personalizacije vozil in modnih sodelovanj je bil še posebej viden v začetku 21. stoletja: Agent Provocateur, Vivienne Westwood, Donna Karan, Givenchy, Dolce & Gabbana so vsi sodelovali z vespo ET leta 2002, sledile so posebne izdaje Vogue, Emporio Armani, RED in Christian Dior z vespo 946 in tudi sodelovanje Seana Wotherspoona z vespo primavera

Tako kot inovacije navdihujejo revolucijo, se je vespa kot blisk razširila na urbano kulturo, za ikono pa jo je poleg kultnih tiskanih oglasov postavil kinematografski svet. V gibljivih slikah se je znašla v brezčasnem filmu Rimske počitnice Williama Wylerja iz leta 1953, ki briljantno odseva provokativno, a pristno lepoto, ki se kaže v ilustracijah vespe Franca Mosce

Vendar je tej eleganci uravnotežen mladostni duh Audrey Hepburn, ki se z vespo 125 po večnem mestu vozi v družbi Gregoryja Pecka. Desetletje kasneje, v šestdesetih letih, so upodobitve žensk na vespi odražale drzen videz, podobno kot Anita Ekberg v filmu Sladko življenje Federica Fellinija iz leta 1960. Inovativna in izvirna po svoji zasnovi se je izkazala predvsem za voznice, kar se je skozi vsako desetletje odražalo tudi v številnih oglasih vespe.VESPA 75 – omejena izdaja ob 75. obletnici

Posebna izdaja vespa 75 presega vsakdan in je videti bolj mladostno in sodobno kot kdaj koli prej. Ponosno se ponaša s simbolično številko 75 z detajli oblikovanja v mat rumeni barvi "Giallo Pirite", ki na novo interpretira barve 40. let in elegantno nasprotuje izrazito sijajni kovinski rumeni "Giallo Zolfo". Kot rečeno, poseben barvni odtenek Giallo 75th bodo na bokih in blatniku dodatno krasile številke 75 v nekoliko temnejšem odtenku, v kakršnega bo obarvana tudi tradicionalna "kravata". 

Njen videz dopolnjujejo še usnjeni sedež, platišča v sivi barvi z diamantno prevleko, številni kromirani detajli in kromirani zadnji prtljažnik z dodano torbo, ki po obliki spominja na tipičen nosilec rezervnega kolesa. Ne glede na retro videz pa v tehnološkem smislu vespa 75 predstavlja sam vrh, saj so vsi modeli opremljeni s 4,3-palčnim barvnim TFT-zaslonom, medtem ko popolnoma digitalna instrumentna plošča omogoča najboljše možno uporabo zmogljivosti sistema povezljivosti pametnih telefonov Vespa MIA

Poleg vsega tega je, da bi zaznamovali ekskluzivnost te posebne praznične serije, vsaka vespa 75 opremljena s kompletom dobrodošlice, vključno z elegantnim italijanskim žakardnim svilenim šalom, s starinsko tablico vespa, lastnikovo osebno knjigo in osmimi zbirateljskimi razglednicami s podobami iz osmih desetletij zgodb, ki jih je pisala vespa.
Vespa 75 bo na voljo za nakup le v letu 2021 v modelih primavera s 50-, 125- in 150-kubičnim motorjem ter v modelih GTS s 125- in 300-kubičnim motorjem. Edinstvena ponudba je predstavljena na spletni strani vespa.com. Vespa 75 je na ogled tudi v Piaggio center Koper, Šmarska 5a, Koper, in v Piaggio center Ljubljana, Kajuhova 32d, Ljubljana, ter na pooblaščenih prodajnih mestih in pvg.si.

Mogoče te zanima tudi?

preberi povezane vsebine

Izbor urednika

Spletni urednik, Pika Zrim, priporoča