Citroën že vrsto let z velikim ponosom in zaupanjem podpira vrhunske športnike, ki poosebljajo ... Več
Še agresivnejša Ford Fiesta ST
Ford je lani predstavil povsem novo Fiesto ST, ki jo poganja novi trivaljni 1,5-litrski motor EcoBoost z 200 KM, prvič pa je na voljo tudi izbira voznih načinov z nastavitvami Normal, Sport in Track (dirkališče), ki ob pritisku na gumb prilagodijo motor, krmiljenje in nadzor stabilnosti ter spremenijo značaj vozila.
Znane pa so tudi nadaljnje podrobnosti o dovršenih športnih tehnologijah (Sports Technologies = ST), ki bodo zagotovile najbolj odzivno, navdušujočo in zabavno izkušnjo vožnje s Fiesto ST doslej. Med najpomembnejše novosti sodijo:
- mehanski diferencial z omejenim zdrsom (LSD), ki je na voljo za doplačilo;
- Fordove patentirane vzmeti za vektorsko usmeritev sil, ki omogočajo ostrejšo vožnjo v ovinek, boljšo odzivnost zadnjega dela in občutek večje povezanosti, obenem pa so tudi novost v tem segmentu;
- Nadzor speljevanja (Launch Control) za hitro pospeševanje iz mirujočega starta, ki ga spremlja tudi poseben grafičen prikaz na instrumentni plošči (na voljo za doplačilo).
Povsem novo Fiesto ST odlikujejo tudi: Fordov sistem za izklop valja trivaljnega motorja za dodatno zmanjšanje porabe goriva ; tehnologija z aktivnim ventilom izpušnega sistema za ojačan in športen zvok trivaljnega motorja; pestra izbira opreme, vključno s sistemom za povezave SYNC 3, vrhunskim zvočnim sistemom B&O Play in dovršenimi tehnologijami za pomoč vozniku, kot sta pomoč za ohranjanje voznega pasu in prepoznavanje prometnih znakov.
Optimalen oprijem pri vožnji iz ovinka
Tretja generacija Fieste ST bo prvič za doplačilo na voljo z diferencialom Quaife LSD, ki pomaga zagotoviti optimalen oprijem sprednjega dela za zmogljivejšo vožnjo skozi ovinke, še posebej pa je izboljšan oprijem pri izhodu iz ovinka. Mehanski diferencial z omejenim zdrsom omeji prenos navora motorja kolesu z zmanjšanim oprijemom na cestišču – na primer notranjemu kolesu med vožnjo skozi ovinek – in s prerazporeditvijo navora kolesu z boljšim oprijemom prepreči vrtenje kolesa v prazno ter v celoti izkoristi zmogljivost motorja.
Sad razvoja Fordovih inženirjev so patentirane vzmeti za vektorsko usmeritev sil, ki izboljšajo stabilnost, okretnost in odzivnost zadnjega vzmetenja povsem nove Fieste ST z vzvojnim prečnikom – rezultat je občutek boljše povezanosti, vozna izkušnja pa je izjemno zabavna.
Vrhunsko pospeševanje pri mirujočem startu
Nadzor speljevanja (Launch Control), razvit za uporabo samo na dirkališčih in na voljo za doplačilo, bo vozniku povsem nove Fieste ST z izjemno hitrimi mirujočimi starti na obraz zarisal neizbrisen nasmeh. Da je uporaba kar se da preprosta, lahko voznik funkcijo Launch Control izbere kar s stikali na volanu, pri tem pa se aktivira poseben grafični prikaz na 4,2-palčni instrumentni plošči. Dušilna loputa, zadržana v povsem odprtem položaju, sistemu ‘naroči’ povišanje vrtljajev motorja in njihovo samodejno zadržanje na zgornji meji, pri tem pa se polni merilnik na zaslonu, ki kaže pripravljenost vozila na ‘izstrelitev’. Ko voznik povsem spusti stopalko sklopke, sistem zagotovi optimalen mirujoči start s pomočjo elektronskega nadzora stabilnosti (ESC), nadzora zdrsa, nadzora vektorjev navora in sistema za izravnavo navora krmiljenja, ki upravljajo z močjo in porazdelitvijo navora.
Več moči, več izbire
Fordov povsem novi 1,5 litrski motor EcoBoost s turbopolnjenjem, visokotlačnim direktnim vbrizgavanjem goriva, dvojnim neodvisnim krmiljenjem ventilov in trivaljno arhitekturo razvije moč 200 KM pri 6000 vrtljajih v minuti in 290 Nm navora v razponu od 1600 do 4000 vrtljajev v minuti, od 0 do 100 km/h pospeši v 6,5 sekunde, največja hitrost pa znaša 232 km/h.