Polarni mraz sredi julija?

Matej Jurgele 15.05.2018
.

Fordov najsodobnejši okoljski testni center pod eno streho združuje vremenske pogoje z vsega sveta in inženirjem omogoča testiranje prihodnjih vozil – od malčka Ford KA+ do dvotonskega Forda Transita – v najzahtevnejših pogojih, saj lahko ustvarijo poljubno vreme v poljubnem času dneva.

Nadmorske višine, ki presegajo Mont Blanc, najvišji vrh Alp, hitrosti vozila in vetra do 250 km/h, sneg, bleščeče sonce in dež so med pogoji, ki jih je v najnaprednejšem evropskem okoljskem testnem centru možno priklicati s pritiskom na gumb.

Na območju, velikem kot nogometno igrišče, lahko inženirji popeljejo vozila na zahtevno vožnjo po svetu: od puščavske vročine v Sahari do polarnega mraza Sibirije in visoke zračne vlage v Kostariki.

Testni center, predmet naložbe v višini 70 milijonov evrov, nudi prvi avtomobilski vetrovnik, ki lahko simulira nadmorsko višino 5200 metrov, toliko kot znaša višina severnega baznega tabora pod Mount Everestom, in prvi s takšnim razponom pogojev pod eno samo streho. Obrat lahko dva prostora ohladi na -40 °C in ju ogreje na do 55 °C, prav tako lahko vzpostavi 95-odstotno zračno vlago. Temperaturni ekstremi zagotavljajo, da je Fordov Center Johna Andrewsa za razvoj izdelkov v Kölnu najbolj vroč, najhladnejši in najbolj vlažen kraj v Evropi ter obenem gosti najvišjo točko v Zahodni Evropi.

V obratu, ki že deluje v polnem obsegu, lahko inženirji hkrati testirajo do deset vozil. Preverjajo udobje, varnost in trpežnost pa tudi delovanje električnih sistemov, zavor, klimatske naprave, vleko prikolice, ogrevanje notranjosti in situacije s prometnimi zastoji. Inženirji analizirajo učinek močnega vetra na zunanje dele, preverijo odpornost na dež in sneg ter ugotovijo, kako hitro se odmrzne vetrobransko steklo pri različnih temperaturah.

Skupno je za delovanje obrata potrebno 11 megavatov elektrike, kar bi zadoščalo za napajanje manjšega mesta z 2400 prebivalci, zagotovljena pa je iz povsem obnovljivih, okolju prijaznih virov. Obrat z elektriko oskrbuje podjetje RheinEnergie, prihaja pa iz potrjeno trajnostnih virov v Skandinaviji in v celoti krije vse zahteve po električnem napajanju Fordovih prostorov in naprav v mestu.

Izbor urednika