Kompakten, a zmogljiv

Matej Jurgele 15.01.2018
Polo GTI

Končna hitrost znaša 237 km/h, od 0 do 100 km/h pa pospeši v 6,7 sekunde. Kot pravijo pri Volkswagnu je ekipa razvojnega oddelka namreč ustvarila dinamiko, ki omogoča aktivno vožnjo v kombinaciji z zanesljivo varnostjo in visoko ravnjo udobja. Novega Pola GTI zaznamuje velika dinamičnost, majhna masa praznega vozila in odlično razmerje med maso in močjo (6,78 kg/KM). Avto dodatno plemenitijo značilni GTI-elementi, kot je znamenita rdeča črta na mreži hladilnika, GTI-glava prestavne ročice in legendarne kariraste sedežne prevleke Clark. Opremljen je s povezano in obsežno digitalizirano armaturno ploščo.

Nezamenljiva zunanjost razkriva športen značaj
Med posebnosti zunanje podobe modelov GTI se uvrščajo specifični odbijač z integriranim spodnjim usmernikom zraka in serijske meglenke. In kar je seveda značilnost modelov GTI: rdeča črta sredi mreže hladilnika. Opcijsko so tudi na voljo  LED-žarometi. K značilnim GTI-elementom spadata seveda tudi logotip GTI ter klasična satasta struktura mreže hladilnika in odbijača. Poleg tega se novi Polo GTI od manj zmogljivih izvedb Pola loči tudi po črnih visokosijajnih obrobah v obliki črke C na spodnjem delu odbijača. Črna barva je namreč klasičen slogovni element, ki je stalnica od prvega Golfa GTI leta 1976 vse do danes. Še dve GTI-značilnosti sta prav tako črna satasta struktura na spodnjem zaključku odbijača in integrirana dvojna kromirana izpušna cev na levi strani.

Kaj ga loči od ostalih modelov
K značilnim GTI-elementom ob strani štejejo na novo zasnovana 17-palčna aluminijasta platišča Milton Keynes s pnevmatikami dimenzij 215/45. Notranji deli poliranih platišč so poudarjeni s črno barvo. Opcijsko je GTI prvič mogoče naročiti z ekskluzivnimi 18-palčnimi aluminijastimi platišči (pnevmatike: 215/40). Tudi platišča Bresciaso polirana, njihov notranji del pa je lakiran v visokosijajni črni barvi. Ne glede na to, kateri tip platišč izberete, so skozi aluminijaste krake dobro vidna rdeče lakirana zavorna sedla zanesljivega zavornega sistema.

Klasična oprema modelov GTI
Značilni GTI-elementi dajejo pečat tudi notranjosti. Prevladujejo črna, rdeča, siva in barva kroma. Vse, kar ni poudarjeno z rdečo, sivo in barvo kroma, je izvedeno v črni barvi. Črni so zato tudi strešni stebrički in stropna obloga. Še en značilen GTI-element notranjosti so rdeči kontrastni šivi. Najdemo jih na serijskem večfunkcijskem športnem usnjenem volanu, manšeti prestavne ročice, predpražnikih in zunanjih površinah sedežev. Površine športnih sedežev, ki se ergonomsko prilegajo skoraj vsaki postavi, so oblečene v legendarni karirasti vzorec Clark (rdeče, temno sive in svetlo sive črte, črni kvadrati). Opcijsko je na voljo črno usnjeno oblazinjenje. Ekskluzivni pečat GTI je očiten tudi pri dekorativnih elementih instrumentne plošče, sredinske konzole in vratnih oblog. Dekorativne elemente instrumentne plošče je mogoče naročiti v temni železovi bleščeči in žametno rdeči barvi.

Prvič tudi z digitalnimi instrumenti
Volkswagen je Polo in s tem tudi model GTI prvič opremil z digitalnimi instrumenti. Kot prvi ima aktivni informacijski zaslon, ekskluzivno pa je opremljen s posebno GTI-grafiko v rdeče-belo-črnem osnovnem dizajnu, ki nosi oznako Sport. Infotainment sistem s 8,0-palčnim zaslonom pa prikaže za modele GTI značilno začetno zaslonsko sliko. Za boljšo preglednost in lažje upravljanje so razporejeni v voznikovem vidnem polju. Digitalni vmesniki za pametne telefone omogočajo uporabo njihovih aplikacij in spletnih storitev. Pametni telefoni se ne polnijo le prek vtičnic, temveč po želji tudi brezžično (indukcijsko).

Ne manjka niti Beats avdiosistem
Polo je praviloma opremljen s štirimi vrati, sistemom za nadzor prometa Front Assist z mestno funkcijo zaviranja v sili in zaznavanjem pešcev ter s funkcijo večnaletnega zaviranja. Tu je potem še elektronska prečna zapora diferenciala XDS, sistem za izbiro voznega profila, infotainment sistem Composition Media, ambientna osvetlitev (bela), vstopne letve z napisom GTI, avtomatska klimatska naprava, sprednji meglenki s funkcijo statičnih smerno prilagodljivih luči, zadnje LED-luči, po višini nastavljiv voznikov sedež, predpražniki spredaj in zadaj, električni pomik vseh stekel s funkcijo komfortnega delovanja ter večfunkcijski prikazovalnik Plus. Opcijsko je lahko Polo GTI opremljen tudi s katerim koli izmed številnih komfortnih in asistenčnih sistemov. Še dva vrhunca v naboru dodatne opreme sta največje panoramsko pomično strešno okno v tem razredu in avdiosistem z močjo 300 W proizvajalca Beats.

Prvič z 2-litrskim motorjem
GTI-ja poganja 2,0-litrski bencinski motor z direktnim vbrizgavanjem goriva in močjo 147 kW/200 KM. Razvije 8 KM več kot motor 1.8 TSI predhodnika (141 kW/192 KM). Kot Golf GTI se tudi Polo GTI s tem prvič uvršča v razred 2,0-litrskih turbomotorjev. Motor največjo moč doseže med 4.400 in 6.000 vrt./min. Že pri 1.500 vrt./min tretja generacija motorja serije EA888 doseže največji navor 320 Nm na sprednjo premo; visoka vrednost ostane konstantna do 4.400 vrt./min – to pomeni, da pri GTI-motorju ni klasične krivulje navora, temveč športno visoka raven navora. Novi Polo GTI na trg prihaja s 6-stopenjskim menjalnikom z dvojno sklopko (DSG). Različica s 6-stopenjskim ročnim menjalnikom bo sledila prihodnje leto. Polo GTI z menjalnikom DSG pospeši od 0 do 100 km/h v 6,7 sekunde; največja hitrost trenutno najmočnejšega serijskega Pola je 237 km/h.

Izbor urednika

Spletni urednik, Pika Zrim, priporoča