70 let od prve predstavitve legendarnega Spačka

Matej Jurgele 15.10.2018
70 let od prve predstavitve legendarnega Spačka

2 CV, simboličen avtomobil iz hiše Citroën, je v prejšnjem stoletju zbujal vsesplošno občudovanje. "Več kot le avtomobil, življenjski slog," lahko beremo v tisku konec štiridesetih let. Robusten in praktičen avtomobil 2 CV, ki potrebuje le najosnovnejše vzdrževanje, je v drugi polovici 20. stoletja zbujal navdušenje publike, kot ga ni bil nikoli deležen noben drug avtomobil. Izvor avtomobila 2 CV sega v 30. leta. Leta 1936 je Pierre-Jules Boulanger, gonilna sila projekta Traction, sprožil projekt TPV, kar pomeni zelo majhen avto (Très Petite Voiture). Prvi prototip, ki je zapeljal iz delavnic v letu 1937, je bil opremljen z motorjem motocikla s 500 cm3.


Veliki dan se je nezadržno bližal. Na avtomobilskem salonu 7. oktobra 1948 je 2 CV v središču dogajanja. Prve pripombe so pikre. Njegova oblika je šokantna. Njegov izgled je zbegal stalne stranke znamke Citroën, ki so bile bolj vajene na Traction in na njegov videz visokega razreda. Najmanj kar lahko rečemo je, da nihče ni ostal ravnodušen. In čeprav so bili mediji skeptični, ga je široka javnost vendarle izredno hitro sprejela. Knjige naročil so se bliskovito polnile. 2 CV je bil uspešen, njegova epopeja pa se je šele začela.

Oblika avtomobila 2 CV izraža dobro ravnovesje
Vsak del karoserije se po zaslugi drsnih tečajev in dveh ali treh premišljeno nameščenih vijakov lahko enostavno odstrani in ponovno namesti. Nenazadnje avtomobil 2 CV tehta komaj 800 kg in se lahkotno premika s hitrostjo 65 km/h, pri čemer njegova poraba ne presega 4,5 litra na 100 km. Oborožen s takimi aduti je avtomobil 2 CV prav tak, kot si ga je zamislil Pierre-Jules Boulanger. Majhen, praktičen in vsakomur dostopen. 


50. leta so bila priča razvoja avtomobila 2 CV prav na vseh področjih. Leta 1951 je luč sveta zagledala izvedenka 2 CV mali furgon (tip AU) in pritegnila pozornost. Naslednji korak je bil narejen leta 1954. Tokrat je bila predmet prenove moč avtomobila 2 CV. Motor ima odslej prostornino 425 cm3. Decembra 1956 je Citroën na trg poslal 2 CV tipa AZL. Nova končna dodelava je znamki omogočila, da je trgu ponudila luksuzno izvedenko avtomobila 2 CV. Še isto leto se je proizvodnja povečala na 95.864 limuzin. Naslednje leto je bila proizvodnja še boljša, saj je bilo izdelanih več kot 100.000 primerkov. Petdeseta so bila leta razcveta za avtomobil 2 CV. Najboljše pa šele prihaja …

1960
Čas za prvo pomladitev avtomobila 2 CV. Naslednje leto Citroën v okviru avtomobilskega salona predstavi novo izvedenko: 2 CV AZLP. Omenjena izvedenka 2 CV, ki razvije 13,5 KM pri 4000 vrtljajih/minuto, je močnejša in z lahkoto dosega hitrost 85 km/h ter porabi 5,5 litra na 100 kilometrov. Leta 1964 avtomobil 2 CV nadaljuje svojo preobrazbo. Spaček doživi pravo malo revolucijo. Vrata se ne bodo nikoli več odpirala proti prednjemu delu. Ta posebnost je odpravljena, avtomobil 2 CV je zdaj "pravilno obrnjen". Z avtomobiloma 2 CV 4 in 2 CV 6 je Citroën leta 1970 ponudil več izvedenk, ki so lahko presegle hitrost 100 km/h. S pomočjo oglaševanja je Citroën obe izvedenki 2 CV spremenil v svoja vlečna konja. V tem zanosu so bili organizirani prvi rallyi na dolge razdalje, kot je bil na primer slavni rally Paris-Kabul.


80. leta so beležila uspehe specialnih serij
Izvedenka "Charleston" je to pot utrla že leta 1981. Omenjeni 2 CV, tipičen predstavnik 30. let, z okroglimi lučmi, v bordo in črni barvi, je doživel takojšen uspeh. Citroën ga naslednje leto uvrsti v katalog. Leta 1985 se pojavijo izvedenke "Dolly". Dvobarvne izvedenke 2 CV, ki združujejo izvirne barve (vanilija in siva, zelena in bela, rdeča in siva …), ki so kot "žrtve" svojega uspeha prav tako uvrščene v katalog. Leta 1986 je 2 CV še vedno simbol francoskega ljudskega avtomobila. Specialna serija "Cocorico" v barvah trobojnice odlično odraža to miselnost, ki jo podpira tudi oglaševalski slogan, ki spačka odlično predstavlja: "Ta 2 CV je pa že preveč".

Februarja 1989 se je trak za proizvodnjo avtomobila 2 CV v Franciji ustavil. Po 3.868.633 prodanih enotah je 27. julija 1990 ob 16-tih tovarno v mestu Mangualde na Portugalskem zapustil še zadnji spaček. Tako se je zaključila proizvodnja tega mitičnega vozila in začela se je popolnoma drugačna zgodba, zgodba o spačku in njegovih navdušencih, ki so se združili v različne Citroënove klube. Avtomobil 2 CV je zagotovo nesmrten.

Fotogalerija

Po 3.868.633 prodanih enotah je 27. julija 1990 ob 16-tih tovarno v mestu Mangualde na Portugalskem zapustil še zadnji spaček. Po 3.868.633 prodanih enotah je 27. julija 1990 ob 16-tih tovarno v mestu Mangualde na Portugalskem zapustil še zadnji spaček. Po 3.868.633 prodanih enotah je 27. julija 1990 ob 16-tih tovarno v mestu Mangualde na Portugalskem zapustil še zadnji spaček. Po 3.868.633 prodanih enotah je 27. julija 1990 ob 16-tih tovarno v mestu Mangualde na Portugalskem zapustil še zadnji spaček. Po 3.868.633 prodanih enotah je 27. julija 1990 ob 16-tih tovarno v mestu Mangualde na Portugalskem zapustil še zadnji spaček. Po 3.868.633 prodanih enotah je 27. julija 1990 ob 16-tih tovarno v mestu Mangualde na Portugalskem zapustil še zadnji spaček. Po 3.868.633 prodanih enotah je 27. julija 1990 ob 16-tih tovarno v mestu Mangualde na Portugalskem zapustil še zadnji spaček. Po 3.868.633 prodanih enotah je 27. julija 1990 ob 16-tih tovarno v mestu Mangualde na Portugalskem zapustil še zadnji spaček. Po 3.868.633 prodanih enotah je 27. julija 1990 ob 16-tih tovarno v mestu Mangualde na Portugalskem zapustil še zadnji spaček. Po 3.868.633 prodanih enotah je 27. julija 1990 ob 16-tih tovarno v mestu Mangualde na Portugalskem zapustil še zadnji spaček. Po 3.868.633 prodanih enotah je 27. julija 1990 ob 16-tih tovarno v mestu Mangualde na Portugalskem zapustil še zadnji spaček. Po 3.868.633 prodanih enotah je 27. julija 1990 ob 16-tih tovarno v mestu Mangualde na Portugalskem zapustil še zadnji spaček.

Mogoče te zanima tudi?

preberi povezane vsebine

Izbor urednika

Spletni urednik, Pika Zrim, priporoča