Intervju - Vanja Vagić #TukajSemSlišiteMe

CITYLIFE 24.03.2021
foto2vanja-vagić-mars

Pred kratkim ste javnosti predstavili gibanje #TukajSemSlišiteMe (angl. #HereToBeHeard), cilj katerega je povzdigniti glas žensk in oblikovati družbo, v kateri ženske lahko v celoti izkoristijo svoj potencial. Lahko poveste kaj več o tem? Zakaj ta pobuda ravno zdaj?
Mars je podjetje z več kot stoletno tradicijo, ki je vedno sledilo petim načelom – kakovost, odgovornost, vzajemnost, učinkovitost in svoboda. Močno se osredotočamo na to, da naše poslovanje postane bolj trajnostno, zato ustvarjamo boljše poslovno okolje, v katerem bomo vsi enako obravnavani. Pobuda #HereToBeHeard je bila predstavljena z namenom pospešenega spodbujanja naporov na področju enakosti spolov. Gre za velik problem, ki v številnih državah ostaja nerešen. Glede na raziskavo, ki smo jo izvedli v podjetju Mars skupaj s svojimi poslovnimi partnerji, je pandemija napredek na področju enakosti spolov, ki smo ga spremljali skozi leta, vrnila za 25 let v preteklost. To je resen svetovni problem, saj je izbruh koronavirusa negativno vplival na številne ženske po vsem svetu – diskriminirane so namreč tako na profesionalni kot tudi osebni ravni. Že pred krizo covid-19 so Združeni narodi podali oceno, da bo trajalo več kot stoletje, ko bomo lahko rekli, da smo zapolnili vrzel v možnostih med spoloma. Ti zaključki so zaskrbljujoči in kažejo na dejstvo, da so potrebni konkretni ukrepi. Ženske predstavljajo 51 odstotkov svetovnega prebivalstva in k svetovnemu BDP prispevajo 28 bilijonov dolarjev, vendar neenakost spolov še vedno velja za enega najresnejših izzivov današnjega časa. Kot globalno podjetje menimo, da je naša naloga iskati rešitve in uporabiti vse razpoložljive vire za spodbujanje sprememb na bolje.

Omenili ste spremembe na bolje. Kako podjetje Mars še sooblikuje boljši svet?
Lahko rečemo, da nas vodi predpostavka, da se svet, ki ga želimo jutri, začne s tem, kako poslujemo danes. Ravno za spodbujanje sprememb na bolje za ljudi in planet nenehno delamo na novostih: od zamenjave plastične embalaže z okolju prijaznimi materiali, izboljševanja globalnih raziskav o ključnih izzivih na področju varnosti hrane do razmisleka, kje in kako kupujemo surovine. Zato smo leta 2017 uvedli program "Trajnostni načrt skozi generacije", ki je vodilo, kako rasti na način, ki je dober za ljudi, planet in naše poslovanje. Skozi načrt želimo pomagati pri reševanju največjih svetovnih groženj, opredeljenih v ciljih trajnostnega razvoja Združenih narodov. Podnebne spremembe, revščina in pomanjkanje naravnih virov so največji svetovni problemi, s katerimi se srečujemo. Ta načrt se osredotoča na tri medsebojno povezana področja, za katera menimo, da so bistvena gonilna sila trajnostnega razvoja, in na katerih lahko Mars največ prispeva k njihovemu reševanju: zdrav planet, človeška blaginja ljudi in skrb za dobro počutje.

Če se osredotočimo na zdrav planet – kaj bi pri tem izpostavili? Katere cilje ste si zastavili?
Naš cilj na tem področju je zmanjšati vpliv na okolje v skladu s tem, kar spodbuja tudi znanost – da moramo ohraniti zdravje našega planeta. Tako smo leta 2019 začeli globalno podnebno pobudo #PledgeForPlanet (#ZaobljubaPlanetu), katere namen je zaščititi planet in usmeriti prizadevanja v boj proti podnebnim spremembam. Pobuda sledi Marsovi naložbi v že prej omenjeni dolgoročni program "Trajnostni načrt skozi generacije" in njegovi zavezi nadaljnjemu zmanjšanju emisij iz neposrednega poslovanja. To je v skladu z najbolj ambicioznim ciljem Pariškega sporazuma o podnebnih spremembah: omejitvijo globalnega segrevanja na 1,5 °C. Vsaka sprememba na bolje je pomembna – odločitev, da namesto plastičnih vrečk uporabite vrečke za večkratno uporabo, da se v službo odpeljete s kolesom in ne z avtom.
Marsov načrt vključuje tudi prizadevanja za zmanjšanje skupnih emisij toplogrednih plinov v naši poslovni verigi za 27 % do leta 2025 in za 67 % do leta 2050. Naš cilj je odpraviti netrajnostno rabo vode v naši poslovni verigi, do leta 2025 načrtujemo 50-odstotno zmanjšanje. Cilj je tudi doseči, da se 100-odstotno plastične embalaže ponovno uporabijo, reciklirajo ali kompostirajo, do leta 2025 pa načrtujemo zmanjšanje porabe surove plastike za 25 %. Že sedaj je 90 % celotne Marsove embalaže mogoče reciklirati.

Številna podjetja se spopadajo z omejevanjem plastike, predvsem tiste za enkratno uporabo. Tudi vaše podjetje se je podalo v ta boj. Kako uspešni ste pri spopadanju s to težavo sodobnega sveta? 
Embalaža igra pomembno vlogo pri zagotavljanju, da naši izdelki izpolnjujejo najvišje standarde glede kakovosti in varnosti živil. Pomaga ohranjati naše izdelke sveže, kupcem pa zagotavlja tudi koristne informacije, kot so tiste o hranilnih vrednostih in priporočenih obrokih. Prav tako je embalaža priročna in pomaga razlikovati naše blagovne znamke. Pravzaprav moramo obdržati vse prednosti, ki jih ponuja, medtem ko iščemo način, kako zagotoviti, da je naša embalaža del krožnega gospodarstva. Tako razmišljamo, saj verjamemo, da v netrajnostni embalaži ni trajnostnega izdelka. Zmanjšujemo embalažo, ki je ne potrebujemo, in preoblikujemo embalažo, ki jo potrebujemo za krožno gospodarstvo.
Tako na primer ocenimo vse svoje oblike embalaže in razmišljamo o zasnovi, kako bi jo lahko reciklirali in ponovno uporabili. To vključuje zamenjavo oblike embalaže, ki jo je težko reciklirati – na primer embalaže, ki uporablja več materialov v eni obliki embalaže. Tako smo na primer na 13 trgih iz škatle Ben’s Original odstranili okence iz polistirena in naredili embalažo, ki jo je mogoče v celoti reciklirati.
Problem plastičnih odpadkov je ogromen. Tudi sama sem imela priložnost – v sklopu našega programa Mars Ambassador Program (MAP) – sodelovati pri projektu v Indiji, katerega glavni cilj je zmanjšati plastiko za enkratno uporabo.
Program MAP vsem zaposlenim pri Marsu omogoča, da se prijavijo in odpravijo na misijo s partnersko NVO, ki je specializirana za določeno področje. Od zaposlenega se pričakuje, da že ima specifično znanje in sposobnosti, ki bi lokalni NVO pomagalo pri misiji, hkrati pa zaposlenemu omogoča usvajanje dodatnih znanj. V mojem primeru smo sodelovali na področju izobraževanja. Projekti so tako različni: od dela na plantažah riža in kakava, čiščenja obale do programov, ki pomagajo ogroženim vrstam. Vsaka, tudi tista najmanjša pomoč je pomembna.

Med cilji vašega podjetja je mogoče zaslediti tudi razvoj t. i. “eco-friendly” oziroma okolju prijazne embalaže. Lahko kakšno besedo več o tem?
Iščemo načine, kako zamenjati plastiko z drugimi materiali (npr. papirjem, ki se lahko večkrat reciklira). Pomembna so celo stojala. S preoblikovanjem in uporabo drugih materialov stojal pri Whiskas® posodicah za priboljške za mačke smo izločili kar 76 ton plastike.
Iz svojega poslovanja smo izločili že več kot 3.000 ton PVC-embalaže, zaradi česar PVC predstavlja manj kot 0,5 % našega portfelja. Cilj za leto 2021 je, da tudi ta majhen delež PVC popolnoma izločimo.

Kaj sledi?
Čeprav smo dosegli veliko, še vedno delamo na nadaljnjih raziskavah in sodelujemo v različnih pobudah. Mars Advanced Research Institute (MARI) raziskuje razvoj novih materialov, ki potrošnikom zagotavljajo varnost in funkcionalnost hrane, hkrati pa omogočajo krožno gospodarstvo. Sem spadajo raziskave biološko razgradljivih in kompostirajočih embalažnih materialov iz našega portfelja, kot je veganska čokoladna ploščica Galaxy®, ki je ovita v kompost in je bila predstavljena v Združenem kraljestvu. Prek MARRI smo tudi del sveta Corporate Compost Leadership Council in pobude Redefining Flexible Films.

Kaj za vas predstavlja urbano življenje? 
Predstavlja možnosti ...😊 Dostop do izobraževanja, gledališč, restavracij, koncertov …

7 NA HITRO:
V mestu se najraje odpravite v ... Zelo različno – rada se zaljubim in “odljubim” v različne najbolj priljubljene kotičke.
Najljubša kavarna ... Ni kavarna, je vinska klet. 😊
Knjiga, ki ste jo nazadnje prebrali ... Genialna prijateljica avtorice Elene Ferrante.
Najljubši film … Umazani ples.
Oseba, ki me navdihuje … Veliko je ljudi, ki me navdihujejo. Obkrožena sem s čudovitimi posamezniki, tako zasebno kot poslovno, in prav vsak izmed njih mi daje kanček navdiha.
Najljubša destinacija ... Kopaonik, Srbija.
Moj osebni moto ... Življenje ni generalka.

Izbor urednika