Intervju - Miša Relić - Musicology Sessions

Anja Mrevlje 21.09.2017
Miša Relić

Kaj je Musicology Sessions, od kod vse skupaj izhaja?

Zgodba sega v leto 2001, ko sem v Beogradu odprl klub Bitefartcafe, s katerim sem mestu, ki je takrat “žuralo” večinoma na narodnjake in podobne ritme, ponudil možnost zatočišča za vse ljubitelje jazza, soula in funka. Na začetku je bilo seveda težko, ker potrebuješ za najem kakovostnih glasbenikov tudi neke vrste kredibilnost, ki je včasih še pomembnejša od samega honorarja. Imel sem srečo, da je tisti čas v Beogradu živel tudi Manu Katche, odličen bobnar, ki je bil tudi prvi tuji glasbenik, ki je nastopil v Bitefartcafeju. On nam je potem tudi pomagal priti do imen, kot sta Victor Bailey in Don Blackman, s čimer smo dosegli določen ugled, ki smo ga do danes s koncerti svetovnih umetnikov, kot so Keziah Jones, Roy Nathanson, Roy Ayers, Raul Midon, Soil and Pimp Sessions, Osaka Monaurail, Tortured Soul, Mario Biondi, Selah Sue in Liv Warfield and New Power Generation Hornz, le še utrdili. Logična poteza je bila, da stopimo korak dlje in organiziramo serijo koncertov Musicology Sessions, v sklopu katere pripeljemo svetovne glasbenike, ki publiki ponudijo kakovostno koncertno izkušnjo v intimni klubski atmosferi. Lansko sezono smo na naših odrih tako gostili trinajst koncertov devetih izjemnih umetnikov, med njimi Christino Bianco, Gregoryja Porterja, The Brand New Heavies in Seuna Kutija. V Beogradu smo pridobili že takšno zaupanje publike, da ljudje pridejo na koncerte Musicology Barcaffè Sessions, tudi če glasbenika sploh ne poznajo, kar je zame največji možen uspeh. Upam, da prepričamo tudi Ljubljano.

In kako to, da ste se sploh odločili, da zgodbo pripeljete v Ljubljano?

O širitvi v ostale države naše nekdanje skupne države smo razmišljali že nekaj časa, razlogov za odločitev, da najprej pridemo k vam, pa je več. Opazili smo, da je veliko obiskovalcev serije koncertov Musicology Barcaffè Sessions prav iz Slovenije, tako da nam je bilo kaj hitro jasno, da tudi pri vas obstajata interes in želja po tovrstnih kakovostnih koncertih. Drugi razlog je romantična želja, da se naša regija ponovno poveže in zadiha skupaj, in če k temu pripomore tako fina in lepa stvar, kot je glasba, smo mi prvi v vrsti, ki pri tem sodelujemo. Tretji, manj romantičen in pač bolj praktičen razlog pa je, da je v regijo veliko lažje pripeljati velike svetovne glasbenike, če jim namesto enega ponudite dva ali tri koncerte. S to širitvijo v Ljubljano bomo tako pridobili enkratno možnost “bukiranja” še večjih umetnikov, kar nam doslej ni uspelo. Zelo se že veselim.

Glasbo vračamo publiki, publiko pa glasbenikom.

Kako pa v Beogradu vidite Ljubljano in njeno koncertno sceno?

Ljubljano vidimo kot izredno zrelo koncertno tržišče s publiko, ki ima jasno izraženo kulturo obiskovanja koncertov, s publiko, ki gre tudi na nastope umetnikov, ki jih prej morda ni poznala, a ima rada kakovost in želi slišati kaj novega. Verjamemo, da bo prvi v vrsti koncertov prav koncert skupine Incognito, 30. septembra v Cvetličarni, zapečatil to naše dobro mnenje o vašem mestu in koncertni publiki, hkrati pa tudi ljubljansko publiko prepričal, da smo tukaj z dobrimi glasbenimi nameni in da lahko zgodbo Musicology Sessions skupaj zapeljemo še višje in še dlje. In ja, priznam, ljubosumen sem na vašo koncertno sceno, tudi to drži. (smeh)

Miša Relić.

Govorite o “svežem konceptu koncertne izkušnje”. Kaj točno to pomeni, kaj loči koncerte Musicology Barcaffè Sessions od ostalih koncertov?

Najprej že to, da gre za hibrid med koncerti in festivali, saj gre za serijo koncertov, ki v Beogradu in, kakor slišim, tudi v Ljubljani prej v takšni obliki ni obstajala. Druga prednost pa je, da vabimo umetnike, ki v svetu polnijo velike dvorane, pri nas pa nastopajo v klubih in dvoranah, ki sprejmejo do največ tisoč ljudi. Zdi se mi namreč, da je s koncerti v ogromnih dvoranah na največji izgubi prav glasba, saj jo premagajo posebni efekti in ustvarjanje šova. S to serijo koncertov v resnici glasbo vračamo publiki, publiko pa glasbenikom. Na intimnih koncertih Musicology Barcaffè Sessions se med glasbeniki in publiko resnično ustvari posebna vez, poudarek pa se vrača na tisto, kar je najpomembnejše – glasba in čustva, ki jih ta prebudi.

Začenjate torej s septembrskim koncertom skupine Incognito. Kaj pa lahko pričakujemo v prihodnje? 
Z navdušenjem lahko potrdim, da bo naslednji koncert iz serije Musicology Barcaffè Sessions 24. novembra v Cankarjevem domu. Gostili bomo Robert Glasper Trio, kar smo želeli že zelo zelo dolgo.
musicology.si

Na hitro

Zadnja prebrana knjiga … je biografija Milana Mladenovića.

Zadnji koncert, ki ste ga obiskali? … Muse v Lizboni.

Glasbenik, ki vas je v življenju najbolj očaral, je … Keith Jarrett na en način in Prince na popolnoma drugačnega.

Urbano življenje … je zame nenehno gibanje, delo na sebi in na odnosih okrog sebe, nenehno širjenje obzorij – in Musicology Barcaffè Sessions se tako logično vklaplja v to filozofijo.

Besedilo: Nina Krajčinović

Izbor urednika

Spletni urednik, Pika Zrim, priporoča