Intervju - Gregor Žakelj: kreativni soustvarjalec #MINIDENTITETE

Valentina Jarc 14.06.2016
Gregor Žakelj

VBG (Visual Brain Gravity) je oblikovalski studio z več kot desetletjem izkušenj in obsežnim spektrom kreativnih storitev. Se je vaš pogled na oblikovanje od študentskih let oziroma začetkov do danes zelo spremenil?

Od mojih prvih začetkov, ko sem bil del ekipe Renderspace, pa do danes so se stvari povsem spremenile. Nekoč vse te informacije, ki jih imajo današnji oblikovalci, niso bile tako preprosto dostopne. Še vedno imam v svojem studiu cele kupe knjig, ki jih vsake toliko časa prelistam in obujam spomine. Predvsem pa se je skozi leta spremenil moj pogled na oblikovanje v tej smeri, da sem našel svojo lastno smer, ki je v določeni meri tudi precej prepoznavna.

Na svoji karierni poti ste prejeli že več kot 60 priznanih nagrad, med drugim European Design Award, Golden Drum, SOF, Brumen in ostale nagrade. Na katero ste najbolj ponosni?

Na začetku poti je bila vsaka nagrada nekaj novega. Na vsako od njih sem ponosen, saj sem si jo zaslužil s svojim “intelektualnim prostituiranjem”. V končni fazi pa mi nagrade niso več toliko pomembne, kot mi je pomembno to, da je naročnik, za katerega delamo in je vpleten v celoten proces, zadovoljen z našo rešitvijo. To je tisto, kar mi daje energijo in posledično pridejo tudi nove nagrade.

Ali obstaja blagovna znamka, ki vam predstavlja poseben izziv in s katero bi si želeli sodelovati?

Veliko je blagovnih znamk, za katere bi rad delal. Vendar je treba razumeti, da se v našem studiu takšnih projektov lotevamo na drugačen način. Namreč naše rešitve so odlične, ker jih delamo skupaj s samimi blagovnimi znamkami in so tudi njihovi ustvarjalci vpeti v sam proces snovanja rešitve. Glede na to, da sem delal že za Nike in za Umeka, s katerim smo lansko leto po devetih letih prekinili sodelovanje, bi bilo smiselno delati še za kakšen večji brand. Kateri? To pa je povsem drugo vprašanje.

Vaši longboardi Dimension Two Longboards so prava prodajna uspešnica po svetu in tudi pri nas. Vas že od nekdaj vleče k urbanim športom?

Vsakič, ko kreativno ustvarjam, sledim svojemu preprostemu načelu – če ne znam ustvariti blagovne znamke zase, jo bom težko ustvaril za druge. Preko tega procesa se največ naučim, predvsem pa sem pripravljen na vse težave, ki pridejo za blagovno znamko skozi čas. Urbani športi so nekaj, kar me od nekdaj privlači. Ko sem delal za Elan, sem vozil njihove smučke s svojimi grafikami. Kasneje pa sem se odločil, da bom ustvaril trendovski brand, ki bo imel preprosto komunikacijsko sporočilnost. In ja, v mojem avtu je vedno en longboard, v pisarni pa jih je precej več, če gremo s kolegi na potep po mestu.

“Vsakič, ko kreativno ustvarjam, sledim svojemu preprostemu načelu – če ne znam ustvariti blagovne znamke zase, jo bom težko ustvaril za druge.”

Kako to, da ste se odločili postati gostitelj predavanj Creative Mornings Ljubljana? So pozitivni odzivi presegli pričakovanja in ali hočete še več? Kakšni so načrti za naprej, morda selitev v večji prostor?

Vedno moraš vračati družbi. Koncept, ki se ga že od nekdaj držim. Tudi s CMLJ je podobno. Ko se je ponudila možnost za franšizo CMLJ, sem jo z veseljem sprejel. Obdal sem se z ljudmi, ki mi pri tem pomagajo, in tako smo izpeljali že 37 “kreativnih juter” in gostili zanimiva imena – tako domača kot tudi tuja. Dvakrat smo gostili CMLJ na SOF-u in odzivi so bili vedno zelo pozitivni. Zaenkrat ne razmišljamo o večjih prostorih, saj imamo raje nabito poln manjši prostor kot pa napol prazen velik prostor.

Na svojem Instagramu ste se opisali kot živečega in izgubljenega (alive and lost). Zakaj izgubljenega?

Različni vzponi in padci v življenju pustijo določene sledi. Te sledi se izkazujejo tudi preko kreativnega izražanja in vsake toliko časa imam različne faze. Lansko leto je bilo precej prelomno za studio. Vendar se stvari s časom vedno uredijo, predvsem pa se vedno najdejo rešitve.


Ste Minijev ambasador, ki te dni soustvarja #minidentiteto. S čim so vas prepričali?

Mini me navdušuje že od nekdaj. Ker imam družino, potrebujem precej večji avto, vendar me je mini prepričal ravno s svojo nagajivostjo in predvsem s samim “življenjskim slogom”, ki ga predstavlja. Nekako sva se zelo dobro ujela.

Bi se opredelili za čistokrvnega urbanega človeka ali na skrivaj sanjarite o življenju na idiličnem in nedotaknjenem podeželju?

Glede na korenine sem mešanica obeh svetov in to mi v življenju pride še kako prav. Sam se ne uvrščam v samo eno od teh dveh kategorij, definitivno pa si nekoč, ko bom imel več časa, želim živeti nekje ob morju.

Vam vožnja predstavlja zgolj sredstvo za dosego cilja ali morda iskanje kreativnega navdiha?

Ker je moj dan poln skakanja sem ter tja, mi je tudi čas, preživet v avtu, zelo pomemben. Vozilo ni samo prevozno sredstvo od točke A do točke B, ampak je tudi vir navdiha. Med vožnjo in pogovorom lahko pridem do zanimivih rešitev, sploh če se vozim na daljših razdaljah. Glede na to, da sem zadnje mesece vpet v projekte na Hrvaškem, je ta vožnja ponoči precej zanimiva tudi z vidika iskanja kreativnega navdiha.

Kam se najraje zapeljete s svojim minijem?

Najbolj primerno okolje za mini je Kras. Neokrnjena narava, burja, dobre gostilne, prijazni ljudje. Lastnosti, ki jih ima tudi mini, lepo sovpadajo.

Kje v Ljubljani najraje spijete kavo in iz katere restavracije še niste izstopili lačni?

Najbolj omiljen lokal je TOZD, kjer se že tri leta srečujemo s kolegi, s katerimi smo se spoznali na SOF-u, ko smo bili v žiriji. Glede na to, da bodo v TOZD-u kmalu stregli tudi moje pivo (Bad day is a good beer day), bom verjetno še večkrat tam. Zadnje čase imam rad burgerje. Sam sem navdušen na Kavarno Tiskarna in njihovo ponudbo. Mene ne razočarajo.

Vas je že popadla počitniška mrzlica? Veste, kje boste preživeli poletne počitnice?

Pred leti sem veliko potoval naokoli s svojo Tino. Zadnja leta pa se je, zaradi otrok, to precej spremenilo. Poletne počitnice bomo verjetno preživljali nekje na Hrvaškem, kajti logistično je najbolj preprosto. Se pa poigravam z idejo, da bi šel za kakšen teden delovno v kakšno drugo državo – glede na ugodne cene kart in stanovanj, ki jih lahko najameš – in bi tako malce spremenil svoj kreativni svet.
vbg.si

#MINIDENTITETA
Znamka MINI ima novo spletno stran, kjer nastaja vsebina, ki jo ustvarjajo ambasadorji znamke. Ti pod hashtagom #minidentiteta delijo svoje izkušnje z vozili MINI, ustvarjenimi za vse vrste identitet. Za večne romantike, za navdušence nad obliko in poznavalce dobrega, za resne ali mlade po srcu, odločne, za tiste, za katerimi se obračajo pogledi. Eden izmed njih je tudi Gregor Žakelj, ustanovitelj in umetniški direktor VBG, ki vozi original – MINI s tremi vrati.
minidentiteta.si

Izbor urednika

Spletni urednik, Pika Zrim, priporoča