Šumi: najljubši slovenski bonboni praznujejo 140 let

Anja Mrevlje 15.11.2016
Šumi praznuje 140 let

V Slovenskem etnografskem muzeju v Ljubljani so odprli razstavo ob 140 letnici blagovne znamke Šumi. Rojstvo Šumija leta 1876 je zaznamovala prodaja raznolikih bonbonov, čokolade, peciva, marmelade, malinovca in drugih slaščic. Začetke je pospremilo zahtevno ročno delo v proizvodnji, ki so ga stroji povsem nadomestili šele leta 1964. Ker pa je Šumi že od nekdaj zavezan tehnološkemu napredku in razvijanju novih izdelkov, se je način proizvodnje vseskozi posodabljal.

Originalna inštalacija v obliki lestenca.

Na razstavi je predstavljenih več originalnih predmetov, embalaže, dokumentarno gradivo in video z legendarnimi oglasi iz 70. let prejšnjega stoletja. To sta denimo animirani oglas Visoki C avtorja Mikija Mustra iz leta 1968, ali Fru Fru oglas režiserja Jaka Judniča iz leta 1982. Osrednji poudarek razstave je originalna inštalacija v obliki lestenca. Izdelana je iz 4.500 Šumi bonbonov – bonbonov vseh generacij. Teža vseh bonbonov na lestencu je 27 kg, ki jih je 45 ur šivalo 11 ljudi.

Bogata zgodovina Šumijevega delovanja je zajeta v razstavi Bonboni vseh generacij, ki bo v SEM na ogled do 17. januarja prihodnje leto.
etno-muzej.si

Fotogalerija

Izbor urednika

Spletni urednik, Pika Zrim, priporoča