Intervju - Zoja Bevc in Hiša vizij

Helena Peterlin 01.06.2021
racji-foto-matic-kremžar-2

Po poklicu ste oblikovalka scenografije in se ukvarjate tudi z oblikovanjem interierjev in sejemskih prostorov. Oblikovali ste že številne scenografije za poslovne dogodke, sprejeme, modne revije, plesne predstave ... Ko ste začeli svojo karierno pot, ste si predstavljali, da boste svoje kreativno delo izrazili pri organizaciji zabav ali vas je na začetku vleklo v gledališče, televizijo ... ? Kdo vas je navdušil za ta poklic?
Kot mlado dekle sem bila kot plesalka in hostesa relativno veliko v stiku z gledališkimi odri, televizijo, raznoraznimi dogodki. Adrenalin dogodkov v živo mi je na ta način zlezel pod kožo. Med študijem arhitekture sem se vedno bolj zavedala, da mi klasični poklic arhitekta ni toliko blizu in da bi želela združiti strast do odra ter ljubezen do oblikovanja prostora. Sprva so me bolj privlačili dogodki in zabave, zadnje čase pa vidim gledališče in televizijo kot izziv, v katerega bi želela zagristi.

Kakšna je zgodba o Hiši vizij – kdaj se je začela, od kod ideja?
S partnerjem sva začela praktično iz nič. On z ljubeznijo do tehnike in glasbe z dvema zvočnikoma na prikolici, jaz z ekipo plesalk in hostes ter arhitekturnim znanjem. Nekje na začetku sem si zadala cilj, da bi sčasoma slovenskemu trgu ponudila možnost najema različnih kosov dekoracije in pohištva za organizacijo različnih tematskih zabav. To je bilo v času pred Pinterestom, pred Instagramom – takrat, ko nismo imeli toliko uvida, kako to počnejo v tujini na najvišjem nivoju. Pri nas si lahko v tistem času najel samo klasični usnjeni konferenčni stol in konferenčno mizo. Hrepenela sem po dogodkih, ki bi bili stilsko dovršeni in bi ambient prevzel obiskovalca. Menim, da smo v 16 letih prišli do točke, ko lahko rečem, da se je moj osnovni cilj izpolnil, na kar sem izjemno ponosna.

Najlepše je takrat, ko se med nami in naročnikom ustvari vez, polna zaupanja. Ko se naročnik prepusti in dovoli, da naredimo tako, kot najbolje znamo. In takrat se ustvarijo čudovite zgodbe.

Kakšni so trenutni trendi, smernice pri organizaciji vrtne zabave, porok ipd. – zabave za rojstni dan ali otroške zabave?
Trenutno je v porastu boemski stil sedenja na tleh, ki gostom omogoča, da so resnično sproščeni. Prevladujejo zemeljske barve, še vedno sta zelo aktualni zlata in rosegold, ki ju uporabljamo predvsem za poudarke v prostoru. Svečke, lučke na vrvici in kombinacija različnih virov svetlobe naredijo ambient pravljičen. Velik hit so girlande iz balonov in baloni nasploh, saj je industrija toliko napredovala s ponudbo oblik in barv, da so baloni postali elegantni in dovršeni in resnično naredijo »uau efekt«. Če so bili pred časom rezervirani samo za otroške zabave, se je to zagotovo močno spremenilo. Glede na situacijo pa so v porastu intimna praznovanja, ki so stilno dovršena, veliko je pozornosti na malih detajlih, ki naredijo dogodek popoln.

Za vami je kar nekaj zabav, dogodkov ... Katera je vaša najlepša, najljubša zabava, ki ste jo organizirali? Naj kaj ste ponosni?
Teh je resnično veliko in nima smisla izpostavljati samo ene. Najlepše je takrat, ko se med nami in naročnikom ustvari vez, polna zaupanja. Ko se naročnik prepusti in dovoli, da naredimo tako, kot najbolje znamo. In takrat se ustvarijo čudovite zgodbe. Ambient na dogodku je veliko več kot samo kombinacija izbranih barv, pohištva in detajlov. Ko je narejen dobro, se v prostoru ustvari posebna energija, ki prevzame ljudi. Ni lepšega kot opazovati goste, ki vstopajo v prostor in jih le-ta prevzame, ko se jim usta razlezejo v nasmeh in vedo, da bo ta večer zanje poseben. To je tisto, za kar delamo in kar nam daje največ energije in motivacije. Ponosni smo ravno na ta naš doprinos k energiji, ki se ustvari na dogodku. Na dogodek vedno gledamo celostno, zanima nas, kako bo na dogodek gost vstopil, kako se bo prostor odpiral, kako se bo gost počutil, ali bo obstoječi prostor na ta način ponudil kaj novega, drugačnega.

Kakšna anekdota iz organizacije zabave, dogodka, poroke ipd.? Se vam je kaj še posebno vtisnilo v spomin?
Veliko je zakulisnih zgodb, večina je takšnih, da niso za javnost in bolje, da ostanejo za štirimi stenami. Največ prigod je povezanih s slabim vremenom, reševanjem elektrike na prizorišču, s kakšnimi nemogočimi dostopi, ko opremo nosimo na primer po 300 stopnicah ali jo peljemo na majhnih čolnih, motornih saneh ... To so izzivi, ki kar kličejo po težavah – in kar veliko se jih tudi uresniči, pomembno je, da na koncu najdemo rešitev in premostimo prepreke. Za večino naših notranjih težav naročniki niti ne vedo, saj jim ne želimo povečevati stresa, ki s takšno organizacijo pride sam po sebi. Ponavadi jim čez kakšen mesec povemo, kakšna je bila realna situacija in koliko je bilo v resnici zapletov. Če nimaš izredne žilice za improvizacijo in sposobnosti hitrega reševanja težav, nimaš v tem poklicu česa iskati.

Hiša vizij poskrbi za vse – od luči, ozvočenja, pribora, dodatkov do miz, stolov ... Kupiti ali izposoditi? Kako se prilagodite posebnim zahtevam naročnikom? Kaj pa osebna nota?
Pri nas smo zelo prilagodljivi glede obsega sodelovanja. Posameznik lahko na primer najame samo en stol ali eno vazo, lahko pa naredimo celostni projekt, pri katerem je opreme na primer za tri kamione. Naš cilj je, da se prilagodimo naročniku in njegovim željam. To nam je vedno izziv. Končni produkt je ponavadi vedno kombinacija naročnikovih želja ter naših izkušenj s preteklih dogodkov, kaj funkcionira in kaj ne. Dejstvo je, da ena kombinacija v določenem prostoru učinkuje, v drugem spet ne. Osebno menim, da je lokacija vedno tista, iz katere izhajamo in se ji prilagajamo v tej meri, da z našo opremo maksimalno zaživi. Osebna nota je seveda izredno pomembna in bi rekla, da praktično ne naredimo dveh identičnih ambientov. Tistim, ki se sprašujejo, ali si je opremo bolje izposoditi ali kupiti, svetujem, da je vedno vredno razmisliti za posamezni kos. Če je kos takšen, da posameznik ve, kje in kako ga bo uporabljal v prihodnje, kje ga bo shranjeval in da mu na samem dogodku ne bo vzelo neskončno časa in energije, da ga postavi, potem je smiselno takšen kos kupiti. Za vse ostalo pa smo na voljo mi.

Kako izgleda kreativni proces od ideje, zasnove do izvedbe? Koliko časa vnaprej vas je treba najeti kot organizatorja?
Projekt se začne z osnovnimi naročnikovimi podatki, in sicer: o tipu dogodka (poslovni dogodek, osebno praznovanje, poroka, konferenca, športni dogodek ...), koliko bo gostov, na kateri dan in kateri lokaciji ter predvsem, kaj je namen dogodka. Pomembno je, da vemo, ali je dogodek namenjen samo druženju ali je treba izpostaviti kakšno znamko, povedati kakšno zgodbo, obeležiti kakšen pomemben mejnik. Če naročnik nima razdelanih vseh osnovnih podatkov, jih opredelimo skupaj. Potem začnemo s pripravo osnovnih idej in rešitev in po stopnjah potrjujemo projekt. Razdelimo si tudi obveznosti pri pripravi projekta in materialov – med nami in naročnikom. Na podlagi tega pripravimo ponudbo, tlorisne izrise, prikaze opreme, uskladimo časovnico dogodka ter časovnice montaž in demontaž. Proces je praviloma kar kompleksen in zahteva dobro sodelovanje in komunikacijo tako med nami in naročnikom kot tudi interno med celotno našo ekipo in morebitnimi podizvajalci (floristi, tiskarji, nastopajočimi ...). Bolj kot je projekt obsežen, več časa za pripravo potrebujemo. Določene projekte delamo tudi pol leta vnaprej, kakšne manjše pa pripravimo v roku enega tedna.

Od kod ideje za vse detajle? Na kaj vse morate biti pozorni, se po kom zgledujete? Kdo vas navdušuje?
Velik doprinos k idejam so seveda omrežja, kot sta Instagram in Pinterest. Tam lahko sledimo najboljšim v svetovnem merilu. Po novem jih ima veliko tudi online masterclasse, v katere je vredno vlagati svoj čas in denar. Moj največji navdih pa so vedno potovanja. Opazovanje barv in kompozicij tako v novih restavracijah, muzejih, na sejmih, v naravi, vrtovih ... Obiski predstav v tujini, doživetja festivalov, tržnic – to vse je tisto, kar polni duha in oko, daje energijo in zagon. Komaj čakam, da se potovanja vrnejo na stare tire, ker pri sebi že opažam pomanjkanje tovrstnega navdiha. Rada tudi prebiram revije in kupujem knjige na temo interierja, arhitekture in grafičnega oblikovanja.

Koliko članov šteje vaša ekipa, koliko jih je potrebno pri organizaciji določenega dogodka, poroke, zabave?
V času polne sezone, to je predvsem v obdobju maj–junij, september ter november–december, nas je v stalni ekipi približno 20 do 30. Tukaj štejem organizatorje, oblikovalce, tehnike in montažerje. V organizacijo povprečnega dogodka je aktivno vpetih med pet do 10 ljudi. Je pa uspešnost samega dogodka zelo odvisna od tega, kako dobro je dogodek vnaprej pripravljen, kako natančno so opredeljeni detajli in kakšna je komunikacija znotraj ekipe. Ko gre vse gladko in tekoče, smo zares ponosni. Stremimo k temu, da hektično delo organizatorja dogodkov formiramo v čim bolj obvladljivo in predvidljivo formo. Le tako lahko beležimo velik obseg odlično izpeljanih dogodkov.

Iskreno so najlepše lokacije ponavadi tiste, na katerih je najtežje delati. Lokacije v naravi – s prekrasnimi vrtovi, razgledi. S kakšno starejšo arhitekturo, ki pripoveduje svojo zgodbo.

Katere so po vašem mnenju najlepše lokacije za poroko, vrtno zabavo, zabavo za rojstni dan ali dogodek?
Iskreno so najlepše lokacije ponavadi tiste, na katerih je najtežje delati. Lokacije v naravi – s prekrasnimi vrtovi, razgledi. S kakšno starejšo arhitekturo, ki pripoveduje svojo zgodbo. Tam je ponavadi vsaj kakšna težava z infrastrukturo, vezano na elektriko, vodo, sanitarije. Riziko slabega vremena pa tudi naredi svoje. Ko se vse poklopi, pa se na takšni lokaciji zgodi čarovnija. Vedno.

Kaj vam je pri svojem delu najbolj všeč in kaj ne? Kako poteka dan organizatorja? Katere osebne lastnosti mora imeti organizator
Zame osebno je celoten kreativni proces tisto, kar me dela živo in me polni. Malo manj me zabava birokracija, ki pride skupaj z vodenjem podjetja. Moj delovnik je sestavljen iz komunikacije z ekipo in predaje nalog, kontrole projektov, iskanja inspiracij in oblikovnih kombinacij, ogledov lokacij in sestankov na terenu. Na dan izvedbe projekta pa je ponavadi celoten dan namenjen samo dotičnemu projektu, saj je bistveno, da si na dan dogodka s celo glavo pri stvari, sicer gre kar hitro kakšna malenkost po svoje. Menim, da mora biti organizator dogodkov predvsem izredno dober poslušalec in komunikator. Da prepozna naročnikove želje in da odlično doreče plan dela, odgovornosti, potek dela. Menim, da je komunikacija ključna, saj smo vedno vezani na časovni rok in včasih lahko zaradi nepredvidenih situacij (vremena, odpovedi, bolezni ...) postane resnično napeto. Moja največja vrlina je, da ostajam mirna tudi takrat, ko postane zelo napeto. Naročniki večkrat poudarijo, da je občutek, da je njihov projekt v varnih rokah, največ vreden.

Kaj za vas predstavlja urbano življenje?
Urbano življenje je zame predvsem paleta različnih možnosti, kako preživeti svoj dan. Praktično neskončne možnosti različne ponudbe in dejstvo, da lahko izbiram, kakšen utrip bo imel moj dan. Doza kulture, gastronomije, narave, skok v drugo prestolnico, raziskovanje in izobraževanje. Rada grem v naravo po svoj mir, vendar si ne predstavljam življenja brez urbanega utripa.

7 na hitro
V mestu se najraje odpravite ... na sprehod, opazovanje izložb in ljudi ter na kosilo nekam po navdihu.
Najljubša kavarna ... je vsaka, kjer je kava pripravljena s pozornostjo. To se v kavi preprosto čuti.
Knjiga, ki ste jo nazadnje prebrali ... Normalni ljudje, Sally Rooney.
Najljubši film … Obožujem španske komedije – tudi zaradi scenografije.
Instagram profil, ki me navdihuje …. @chicplanner, ker je obseg dekoracije za slovenski format nedosegljiv.
Najljubša destinacija ... Amsterdam, saj je po toliko obiskih že malo moj.
Moj osebni moto ... Samozavest je tiha, negotovosti pa vedno glasne.

Fotografije: Matic Kremžar, Matic Lipar, Marko Ocepek

Fotogalerija

Izbor urednika

Spletni urednik, Pika Zrim, priporoča