Zasnovan za ekstremne pogoje

Matej Jurgele 24.05.2018
Audi Pikes Peak

Startna črta leži na nadmorski višini 2.900 metrov, cilj pa na 4.300 metrih. Tam zaradi nizkega zračnega tlaka vladajo drugačni aerodinamični pogoji kot na dirkalnih stezah v nižinah. Relativno odprt pravilnik je inženirjem pri oblikovanju karoserije in zadnjega spojlera za I.D. R Pikes Peak omogočil dosti več svobode kot v drugih tekmovalnih disciplinah.

Na 19,99 kilometra dolgi, ovinkasti cesti do vrha gore Pikes Peak v bližini Colorado Springsa (ZDA) dirkalniki dosežejo hitrost okrog 240 km/h – za prototip, kot je I.D. R Pikes Peak, je to relativno malo, kajti teoretično bi šlo še veliko hitreje.

Optično najbolj markanten element te strategije je zadnji spojler, ki se za I.D. R Pikes Peak zdi predimenzioniran. Zaradi visoke nadmorske višine je na gori Pikes Peak zrak v povprečju redkejši za 35 odstotkov, zato v primerjavi z dirkalnimi stezami na nadmorski višini 0 metrov vozilo izgubi tudi 35 odstotkov odgonskih sil. S predimenzioniranim zadnjim spojlerjem tako izenačijo del teh izgub.

Z modelom v merilu 1 : 2 so sodelavci Volkswagen Motorsporta v vetrovniku preizkusili veliko različnih izvedb dirkalnika za Pikes Peak. Karoserija je potem v velikosti 1 : 1 zadnje izpopolnitve dobila v Porschejevem razvojnem centru v Weissachu.

Mnoge nove komponente so kratkoročno izdelali s 3D-tiskalnikom. Natisnili so okrog 2.000 delov, s čimer so prihranili veliko časa. Sicer tudi električni pogon dirkalnika I.D. R Pikes Peak zahteva učinkovito hlajenje. Vendar pa je potreba po svežem zraku bistveno manjša kot pri motorju z notranjim zgorevanjem. Poleg tega elektromotorjema, ki skupaj razvijeta moč 500 kW (680 KM), ni treba dovajati vsesanega zraka. Potrebne odprtine za dovod zraka na karoseriji – ki so z aerodinamičnega vidika načeloma velika pomanjkljivost – je bilo tako mogoče ustrezno zmanjšati. Negativno pa na učinkovitost hlajenja vpliva redek višinski zrak.

Konec maja je v načrtu prva preizkusna vožnja po originalni trasi dirkalne proge v ZDA. Potem se bo za voznika Romaina Dumasa in ekipo Volkswagen Motorsport začela zadnja faza priprav za dirko "Pikes Peak International Hill Climb 2018", ki bo 24. junija. Cilj je doseči rekord v kategoriji električnih prototipov, ki zdaj znaša 8:57,118 minute.

Izbor urednika

Spletni urednik, Pika Zrim, priporoča