Peugeot Rifter »oddriftal« na svojo pot

Matej Jurgele
Peugeot Rifter »oddriftal« na svojo pot

Zasnovan je na novi konstrukcijski osnovi, ki zagotavlja trpežnost in vzdržljivost. Na voljo je v dveh dolžinah, s 5 ali 7 sedeži, na voljo je z dizelskimi in bencinskimi motorji in tehnično opremo zadnje generacije.Povezanost vozila s paleto osebnih vozil znamke Peugeot je več kot očitna. Nekaj oblikovalskih in uporabnih značilnosti si je izposodil iz segmenta športnih terenskih vozil: dvignjeno podvozje, velika kolesa, velike zaščite spodnjih delov vrat, spodnjega dela karoserije, blatniških košev in odbijačev pa tudi prednji in zadnji spojler. Za vse tiste, ki imajo še večje cilje, pa je na voljo v podaljšani različici (+35 centimetrov).

Dovršena notranjost in Peugeot i-Cockpit®
Zasnova notranjosti novega vozila Rifter nemudoma nakaže na pripadnost vozila njegovi znamki. Zaščitni znak voznikovega mesta Peugeot i-Cockpit® je harmonična in odločno moderna notranjost, prežeta z izčiščenimi linijami, vidno tehnologijo in kakovostjo končne obdelave.

Peugeot i-Cockpit®, ki je prava inovacija tega segmenta in zagotavlja stimulativno in intuitivno vožnjo po zaslugi naslednjih elementov: 

  • kompakten volan z dvema športno prisekanima deloma za boljši oprijem in lažje krmiljenje,
  • 8-palčni zaslon na dotik s kapacitivno tehnologijo na dosegu roke in pogleda,
  • instrumentna plošča v višini oči, ki jo krasijo kromane obrobe in elegantni rdeči kazalci. Za boljšo čitljivost je prikaz v barvah. 

Dodelano voznikovo mesto vključuje zlasti elegantna kromana stikala za upravljanje klimatske naprave. Razporejena so okoli zaslona za prikaz temperature v beli barvi in neposredno na dosegu roke. Pri nekaterih izvedenkah sekundarna električna zavora sprosti prostor na sredinski konzoli, ki ga je mogoče tako izkoristi kot veliko odlagalno površino. 

Izvedenka GT Line za dodatek stila
Z nivojem opreme GT Line postane Rifter še elegantnejši in dinamičnejši. Izvedenka GT Line je odločno drugačna in vsebuje posebne elemente v črni barvi Onyx, kot so obroba okrasne maske, ohišje zunanjih ogledal, nosilni drogovi strešnega prtljažnika in celo vstavki na bočnih letvicah. Ekskluzivno stilsko zasnovo dopolnjujejo 17-palčna lita platišča "Aoraki" z diamantno obdelavo ter monogrami GT Line z bakreno končno obdelavo na prednjih blatnikih in prtljažnih vratih.Med glavne značilnosti notranjosti tega nivoja opreme prištevamo volan v usnju, elemente armaturne plošče s poudarki v rjavi barvi "Marron Quente", oblazinjenje v tkanini "Casual" ter ozadje merilnikov v podobi šahovnice.

Zasnova
Zasnovan je na konstrukcijski osnovi EMP2, priznani po svojih dinamičnih kakovostih. V kombinaciji s specifičnimi nadgradnjami zadnjega dela, ki omogočajo večjo modularnost in nosilnost, ponuja idealno razmerje med udobjem in lego na cesti. Stabilno lego na cesti zagotavljata prednja prema pseudo MacPherson in poltoga zadnja prema. Za zagotovitev lege na cesti, značilne za znamko Peugeot, sta tudi vzmetenje in krmilni mehanizem pridobila specifične nastavitve. Povišano podvozje pa omogoča tudi vožnjo po "neutrjenih terenih" glede na vaše želje.

Še večje zmožnosti
Najbolj avanturistični vozniki se lahko podajo na neutrjena cestišča z naprednim sistemom za nadzor oprijema (Advanced Grip Control), ki je na voljo kot opcija. Dolgoletni partner podjetja Peugeot, podjetje DANGEL je razvilo izvedenko s štirikolesnim pogonom, ki je na voljo kot opcija. 

Pogonski sklopi 
Motorji zadovoljujejo najnovejši emisijski standard Euro 6.c, prav tako pa že vnaprej izpolnjujejo zahteve prihodnjega homologacijskega standarda WLTP. 

Med bencinskimi motorji je 1.2 PureTech na voljo v dveh različicah:

  • PureTech 130 KM S&S z 8-stopenjskim samodejnim menjalnikom EAT8 (na voljo tekom 2019),
  • PureTech 110 KM S&S s 5-stopenjskim ročnim menjalnikom, na voljo tudi v različici z zelo nizko porabo goriva (TBC).

Motorji PureTech 130 so opremljeni s filtrom trdnih delcev bencinskih motorjev za zmanjšane emisije trdnih delcev.

Med dizelskimi motorji je 1.5 BlueHDi na voljo v treh različicah moči:

  • BlueHDi 130 KM S&S s 6-stopenjskim ročnim menjalnikom ali 8-stopenjskim samodejnim menjalnikom EAT8,
  • BlueHDi 100 KM s 5-stopenjskim ročnim menjalnikom, na voljo tudi v različici z zelo nizko porabo goriva (TBC),
  • BlueHDi 75 KM s 5-stopenjskim ročnim menjalnikom.

Vsi dizelski motorji so opremljeni s filtrom trdnih delcev in sistemom za selektivno katalitično redukcijo (SCR). Ta tehnologija omogoča nadzor nad emisijami ob zagonu motorja brez potrebe po aditivu za filter trdnih delcev.

Najboljša raven tehnologije
Seznam tehnološke opreme je obsežen, odvisno od izvedenke, pa so na voljo:

  • Sekundarna električna zavora. Namesto ročne zavore je na voljo veliko odlagalno mesto, ki optimizira prostor v potniški kabini ter uporabnost.
  • Prilagodljivi tempomat ohranja nastavljeno hitrost in prilagaja razdaljo do vozila pred vami. V kombinaciji z 8-stopenjskim samodejnim menjalnikom lahko vozilo tudi popolnoma zaustavi.
  • Razširjeni sistem za prepoznavanje prometnih znakov prikaže vrednost s prepoznanega prometnega znaka in najvišjo dovoljeno hitrost, da prilagodi hitrost tempomata/omejevalnika hitrosti vozila.
  • Aktivni opozorilnik na nenamerno menjavo voznega pasu popravlja smer vožnje pri voznikovi nepozornosti.
  • Opozorilnik na voznikovo nepozornost uporablja nadzorno kamero za analiziranje voznikovega obnašanja in premikov volana. Če sistem zazna padec pozornosti, vozniku posreduje zvočno in vizualno opozorilo.
  • Samodejno zaviranje v sili (Active Safety Brake) se vklopi v primeru zaznane nevarnosti trčenja.
  • Sistem za nadzor stabilnosti vlečne kljuke stabilizira prikolico in zmanjšuje njeno zanašanje ali po potrebi zavira vozilo. 
  • Samodejni preklop dolgih in zasenčenih luči.
  • Kamera za pomoč pri vzvratni vožnji "Visiopark 180°" prikazuje območje za vozilom pod 180-stopinjskim kotom, in sicer v standardnem pogledu, pogledu pod kotom 180° (ptičja perspektiva) ali povečanem pogledu "zoom" ob približevanju oviri. 
  • Sistem za nadzor mrtvega kota z opozorilnikom v zunanjih ogledalih.
  • Prostoročni dostop in zagon.

Sistem za informacije in razvedrilo zadnje generacije.


Za vzpostavitev internetne povezave je na voljo veliki 8-palčni barvni zaslon na dotik. Nameščen je na dosegu roke ter vključuje dva priključka USB, priključek jack, povezavo Bluetooth in indukcijski polnilnik. Sistem dopolnjuje funkcija Mirror Screen, združljiva s protokoli Mirror Link®, Apple Carplay™ in Android Auto™. Povezljiva navigacija 3D deluje v povezavi z glasovnimi ukazi ter omogoča enostavno in intuitivno iskanje interesnih točk. Upošteva tudi trenutne prometne razmere (TomTom Traffic). Prikaže lahko parkirišča, bencinske servise in vremensko napoved. 

Modularnost
Z optimizacijo arhitekturne zasnove je možno izbirati med dvema izvedenkama in sicer s 5 ali 7-sedeži, ki so na voljo pri obeh dolžinah: standardna (4,40 m) in podaljšana (4,75 m). Slednja ima daljšo skupno dolžino in tudi daljšo medosno razdaljo. Pri podaljšani izvedenki se lahko oba individualna sedeža v tretji vrsti drsno pomikata, poleg tega pa ju je možno tudi odstraniti (kot pri standardni izvedenki). Sovoznikov sedež se lahko preklopi v tla, kar omogoča enostaven prevoz daljših predmetov. Prtljažni prostor vozila PEUGEOT RIFTER nudi pri 5-sedežni standardni izvedenki 775 litrov prostornine pod polico, pri podaljšani izvedenki s preklopljenimi sedeži pa vse do 4.000 litrov pod stropom. Polico za prtljago se lahko namesti v dva položaja ter temu primerno razporedi prostor v prtljažniku. Pospravimo pa jo lahko za sedeže v 2. vrsti.


Voznik in sovoznik imata na voljo številna, prostorna in enostavno dostopna odlagalna mesta. Razporejena so po potniškem prostoru, na sredinski konzoli, v prostoru nad glavama prednjih potnikov, v oblogah vrat, v 1. in 2. vrsti ter v prtljažniku. Od svoje uvedbe leta 2002 se je legendarna streha Zénith® generacijsko razvijala ter postajala vse bolj privlačna. Kupci visoko cenijo to streho, ki je odslej narejena iz enega kosa stekla, ki ga lahko zastremo z električnim senčnikom. Po njeni celotni dolžini se razteza prosojni lok s pregrajenimi odlagalnimi mesti. S tem je potniški prostor še bolje osvetljen. Optimalna zasnova bočnih drsnih vrat omogoča enostaven dostop v notranjost skozi veliko odprtino. Prenovljena zgradba vodil nudi več prostora v notranjosti, saj v višini ramen ni več izbokline, poskrbi pa tudi za odličen celosten izgled. Posebnost v segmentu predstavljajo velika prtljažna vrata z dvižnim zadnjim steklom. Ta praktična funkcija omogoča dostop do prtljažnega prostora brez odpiranja prtljažnih vrat. To se izkaže za posebej priročno, kadar je potrebno kaj pobrati s police prtljažnika ali ko je vozilo parkirano v neposredni bližini ovire.

Fotogalerija

Peugeot Rifter »oddriftal« na svojo potPeugeot Rifter »oddriftal« na svojo potPeugeot Rifter »oddriftal« na svojo potPeugeot Rifter »oddriftal« na svojo potPeugeot Rifter »oddriftal« na svojo potPeugeot Rifter »oddriftal« na svojo potPeugeot Rifter »oddriftal« na svojo potPeugeot Rifter »oddriftal« na svojo potPeugeot Rifter »oddriftal« na svojo potPeugeot Rifter »oddriftal« na svojo potPeugeot Rifter »oddriftal« na svojo potPeugeot Rifter »oddriftal« na svojo potPeugeot Rifter »oddriftal« na svojo pot

Mogoče te zanima tudi?

preberi povezane vsebine

Izbor urednika

Spletni urednik, Anja Mrevlje, priporoča