Nova Ford Fiesta ST navdušuje

Matej Jurgele 17.06.2018
ford fiesta ST

Poganja jo Fordov novi 1,5-litrski bencinski motor EcoBoost – prvi trivaljni motor pod pokrovom katerega od modelov Ford Performance doslej –, ki razvije moč 200 KM in 290 Nm navora, od 0 do 100 km/h pospeši v 6,5 sekunde, največja hitrost pa znaša 232 km/h.

Prvič je na voljo možnost izbire voznih načinov v povsem novi Fiesti ST, ki voznikom omogoča, da s pritiskom na gumb prilagodijo motor, krmiljenje in nadzor stabilnosti ter spremenijo značaj iz prilagodljive kombilimuzine za vsakodnevne vožnje v športen, na dirkališče osredotočen avto. Za doplačilo je na voljo tudi nadzor speljevanja (Launch Control) za hitro pospeševanje iz mirujočega starta na dirkališču, spremlja pa ga poseben grafičen prikaz na instrumentni plošči.

Kupci Fieste ST lahko prvič za doplačilo izberejo mehanski diferencial z omejenim zdrsom (LSD), ki pomaga zagotoviti optimalen oprijem pri vožnji skozi ovinke, in novost v tem segmentu – Fordove patentirane vzmeti za vektorsko usmeritev sil, ki omogočajo ostrejšo vožnjo v ovinek, boljšo odzivnost zadnjega dela in občutek večje povezanosti. Povsem nova Fiesta ST je že ob začetku prodaje na voljo v različicah s tremi in petimi vrati, za udobje in priročnost pa poskrbi pestra paleta možnosti, kot so sistem za povezave SYNC 3, vrhunski zvok B&O PLAY in dovršene tehnologije za pomoč vozniku, med katerimi sta tudi pomoč za ohranjanje voznega pasu in prepoznavanje prometnih znakov.

Večja moč, večja učinkovitost

Fordov povsem novi 1,5 litrski motor EcoBoost s turbopolnjenjem, visokotlačnim direktnim vbrizgavanjem goriva, dvojnim neodvisnim krmiljenjem ventilov in trivaljno arhitekturo razvije moč 200 KM pri 6000 vrtljajih v minuti in 290 Nm navora v razponu od 1600 do 4000 vrtljajev v minuti. Trivaljna arhitektura motorja zagotavlja naravno visok navor v nizkem območju vrtljajev. Za še večjo zmogljivost poskrbi novi turbopolnilnik z optimizirano zasnovo turbine, ki hitreje zagotovi tlak za polnjenje in zmanjša zamik za odzivnejšo in zabavnejšo vozno izkušnjo. Za dodatno izboljšanje učinkovitosti porabe goriva brez zmanjšanja zmogljivosti deluje 1,5-litrski motor EcoBoost, ki poganja Fiesto ST, z izklopom valja, ki ga je Ford prvi uvedel pri trivaljnem motorjunajprej je bila ta tehnologija na voljo z 1,0-litrskim motorjem EcoBoost. Ta tehnologija samodejno prekine dovod goriva in delovanje ventilov enega od valjev, če vožnja ne zahteva celotne zmogljivosti, na primer pri vožnji z enakomerno hitrostjo oziroma ‘križarjenju’ brez obremenitev motorja. Sistem omogoča izklop in ponovni vklop valja v 14 milisekundah – 20-krat hitreje, kot traja, da pomežiknemo – za brezhibno zagotavljanje polne zmogljivosti, ko jo voznik potrebuje.

Odličen oprijem
Tretja generacija Fieste ST je prvič za doplačilo na voljo z diferencialom Quaife LSD, ki pomaga zagotoviti optimalen oprijem sprednjega dela za zmogljivejšo vožnjo skozi ovinke, še posebej pa je izboljšan oprijem pri izhodu iz ovinka. Mehanski sistem omeji prenos navora motorja kolesu z zmanjšanim oprijemom na cestišču – na primer notranjemu kolesu med vožnjo skozi ovinek – in s prerazporeditvijo navora kolesu z boljšim oprijemom prepreči zdrs kolesa ter v celoti izkoristi zmogljivost motorja.Novi diferencial LSD sodeluje s Fordovim izboljšanim nadzorom vektorjev navora, ki pri vožnji skozi ovinek z zaviranjem notranjega sprednjega kolesa izboljša lego na cesti in zmanjša podkrmiljenje. Fordove vzmeti za vektorsko usmeritev sil so hladno oblikovane za večjo trpežnost in moč, variacije v debelini in premeru vzmeti pa so bile posebej razvite za uporabo v povsem novi Fiesti ST. Dovršeni sistem vzmetenja poleg tega spredaj uporablja dvocevne blažilnike Tenneco, zadaj pa enocevne blažilnike s tehnologijo ventila RC1 za blaženje, odvisno od frekvence, kar omogoča izboljšan nadzor karoserije ob ohranjanju prefinjene vožnje pri visokih hitrostih. Vzvojna togost zadnjega vzvojnega prečnika je s 1400 Nm/stopinjo največja med vsemi modeli iz palete Ford Performance.

Vrhunsko pospeševanje pri mirujočem startu
Nadzor speljevanja (Launch Control), razvit za uporabo samo na dirkališčih in na voljo za doplačilo, bo vozniku povsem nove Fieste ST z izjemno hitrimi mirujočimi starti na obraz zarisal neizbrisen nasmeh. Da je uporaba kar se da preprosta, lahko voznik funkcijo Launch Control izbere kar s stikali na volanu, pri tem pa se aktivira poseben grafični prikaz na 4,2-palčnem zaslonu na instrumentni plošči. Dušilna loputa, zadržana v povsem odprtem položaju, sistemu ‘naroči’ povišanje vrtljajev motorja in njihovo samodejno zadržanje na zgornji meji, pri tem pa se polni merilnik na zaslonu, ki kaže pripravljenost vozila na ‘izstrelitev’.Ko voznik povsem spusti stopalko sklopke, sistem zagotovi optimalen mirujoči start s pomočjo elektronskega nadzora stabilnosti (ESC), nadzora zdrsa, nadzora vektorjev navora in sistema za izravnavo navora krmiljenja, ki upravljajo z močjo in porazdelitvijo navora.

Več opreme, več izbire
Že ob začetku prodaje bosta na voljo različici s tremi in s petimi vrati, prepoznavni po športnem oblikovanju zunanjosti ST in s serijskimi 17-palčnimi (za doplačilo 18-palčnimi) platišči iz lahke zlitine. Kupci povsem nove Fieste ST bodo lahko izbirali med največ stopnjami opreme doslej: ST-1, ST-2 in ST-3. Na voljo bodo tudi barve karoserije Frozen bela, Magnetic, Moondust srebrna, Performance modra, Race rdeča, Shadow črna in Fox srebrna, v notranjosti pa bo Fiesta ST serijsko razvajala s sedeži Recaro z odlično bočno oporo, glavo prestavne ročice ST in spodaj ravnim športnim volanom s prešitim oblazinjenjem, skladnim s šivi na ročici ročne zavore in manšeti prestavne ročice. Kupci lahko izbirajo v pestri paleti okrasnih elementov za prestavno ročico, volan, ročaje vrat in armaturno ploščo, na voljo pa so tudi posebni oblikovni paketi. Panoramsko strešno okno, ki ga je mogoče povsem odpreti, je na voljo za doplačilo. Standardni Fordov sistem za komunikacije in razvedrilo SYNC 3 s 6,5-palčnim ali za doplačilo 8-palčnim zaslonom omogoča vozniku Fieste ST upravljanje funkcij zvočnega in navigacijskega sistema ter povezanega pametnega telefona s preprostimi pogovornimi glasovnimi ukazi. Na voljo je tudi odličen zvočni sistem B&O PLAY za vrhunske glasbene užitke.

Fiesta ST je serijsko opremljena s tehnologijami za pomoč vozniku, kot so pomoč pri ohranjanju voznega pasu, opozorilo v primeru zapuščanja voznega pasu in tempomat z nastavljivim omejevalnikom, kupci pa bodo lahko izbrali tudi brisalce s samodejnim zaznavanjem dežja, samodejni vklop žarometov in prepoznavanje prometnih znakov.

Fotogalerija

. . . . . . . . . . . . . . . .

Izbor urednika

Spletni urednik, Pika Zrim, priporoča