Hitrejši od formule 1

Matej Jurgele
VW Pikes Peak

Njegov cilj je na "dirki med oblake" izboljšati dosedanji rekord za električna vozila, ki znaša 8:57,118 minute. S tem pa dobesedno drvi proti prihodnosti: pospešek 2,25 sekunde od nič do 100 km/h je hitrejši kot pri vozilih formule 1 in formule E. Po razkritju v francoskem Alésu se bo I.D. R Pikes Peak premierno predstavil na krstni vožnji po dirkalni stezi.

"Volkswagnov cilj je, da z družino I.D. doseže vrh na področju električne mobilnosti. Udejstvovanje znamke Volkswagen na dirki Pikes Peak tako ne kaže samo smeri našega prihodnjega razvoja v avtomotošportu, temveč ima tudi velik simbolni pomen," je dejal dr. Frank Welsch, član uprave znamke Volkswagen Osebna vozila, odgovoren za poslovno področje tehničnega razvoja.

Najpomembnejši cilj pri razvoju modela I.D. R Pikes Peak je bil najti pravo ravnovesje med kapaciteto baterije in maso vozila. Tokrat v ospredju ni bila maksimalna moč, kot je to značilno za dirkalnike. Volkswagnov prototip za Pikes Peak tako upravičeno odlikujeta dva pečata kakovosti, in sicer "R" za zmogljiva vozila in "I.D.", ki je novi simbol za pametno e-tehnologijo znamke Volkswagen.

"Podobno kot pri Volkswagnovih serijskih vozilih bodo tudi v avtomoto-športu dirkalniki na električni pogon imeli vedno pomembnejšo vlogo," je dejal Sven Smeets, direktor avtomotošporta pri Volkswagnu. "Pri razvoju modela I.D. R Pikes Peak nam je bilo, ravno zaradi omejenega časovnega okvirja, sodelovanje znotraj podjetja v veliko pomoč. Tako nas je na primer podprl Volkswagnov oddelek za izdelavo baterij v Braunschweigu, sodelovali pa smo tudi s tehničnim razvojem v Wolfsburgu."

Inženirji so se tako kot v davnih letih 1985, 1986 in 1987, ko so pozornost zbujajočega Golfa za dirko Pikes Peak opremili z dvema motorjema, tudi tokrat odločili za dva pogonska vira. I.D. R Pikes Peak ima dva električna motorja s sistemsko močjo 500 kW (680 KM). Za shranjevanje energije služijo litij-ionske baterije, ki so tudi del serijskih vozil z električnim pogonom. Pričakovanja glede baterijskih celic so visoka: njihova energijska gostota je odločilen kriterij sistema v isokonapetostnem območju. Če so pri izdelavi serijskih vozil inženirji stremeli k največjemu dosegu, ta tokrat ni bil v osredju.

Start na 2.862 metrih nadmorske višine, 1.440 metrov vzpona, 156 zavojev, 100-odstotno asfaltna proga in samo en poskus – na lovu za rekordom za električna vozila morata biti 24. junija 2018 tako tehnika kot voznik v vrhunski formi, pri čemer pomembno vlogo igrajo tudi zunanji pogoji. Na 4.302 metra visokem vrhu Pikes Peak, ki je hkrati tudi cilj dirke, so konec junija temperature pogosto pod zmrziščem.

Izbor urednika

Spletni urednik, Anja Mrevlje, priporoča