Audijev električni športnik

Matej Jurgele
Audijev električni športnik

Njegova zasnova in vznemirljive linije so nastale v novem Audijevem oblikovalskem studiu v Malibuju (Kalifornija) – tam znamka oblikovanje vozil dosledno pelje v smeri prihod­nosti. Tehnični zasnovi PB18 e-trona se pozna dolgoletna izkušenost na področju športnega avtomobilizma, saj je Audi nenazadnje serijski zmagovalec LeMansa. Izvedba pa je plod strokovnega znanja hčerinske družbe za visokozmogljivostna vozila Audi Sport GmbH. Kratica v imenu – PB18 e-tron – se navezuje na kraj premierne predstavitve (Pebble Beach) in tudi na skupne1 tehnološke gene, ki si jih PB18 e-tron deli z uspešnimi dirkalniki kategorije LMP1, vozili Audi R18 e-tron.

Dosleden, natančno usmerjen koncept uporabe

Audi PB18 e-tron že na prvi pogled odraža sorodstvo s še enim spektakularnim konceptnim avtomobilom znamke, modelom Audi Aicon. To ne velja le za značilne oblikovalske elemente, kot so v zgornjem delu navznoter nagnjena stranska stekla in močno izstopajoča kolesna ohišja. Študijama iz leta 2017 in leta 2018 je skupen tudi električni pogon s trdno baterijo kot zbiral­nikom energije.

Če je voznikov monocoque nameščen v stranskem položaju, je namreč na voljo prostor za še enega potnika; pri taki namestitvi je mogoče PB18 e-tron uporabljati na vsakdanji način kot običajno cestno vozilo. V tem primeru je na drugi strani dostopen dodaten sedež, ki je plosko vgrajen v dnu in opremljen s tritočkovnim varnostnim pasom. Udobno dostopni zunanji položaj monocoquea, ki ga je pri odprtih vratih mogoče pomakniti vse do praga, bo tudi vozniku koristil za lažje vstopanje in izstopanje.

Navdih iz avtomotošporta

Notranje dimenzije Audija PB18 e-tron se zgledujejo po klasični arhitekturi športnega avto­mobila s sredinsko vgrajenim motorjem in daleč spredaj umeščeno kabino. Težišče vozila je – v dobro vozne dinamike – za sedeži in pred sprednjo premo. Pri tem ne gre za enoto motorja in menjalnika, kot pri avtomobilu s klasičnim pogonom, temveč za baterijski sklop. Karoserija Audija PB18 e-tron je izdelana iz aluminija, karbona in kompozitov iz več materialov in je zaslužna za nizko osnovno maso. Nenazadnje tudi zaradi inovativne in sorazmerno lahke trdne baterije skupna masa vozila verjetno ne bo presegala 1.550 kilogramov.

PB18 e-tron je dolg 4,53 metra, širok 2 metra in visok le 1,15 metra. Že po svojih dimenzijah je torej klasičen športni avto. Medosna razdalja meri 2,70 metra, previsa imata kompaktno zasno­vo. Pri pogledu od strani pozornost vzbudi daleč nazaj potegnjena, mehko padajoča strešna linija z masivnim C-stebričkom. Skupaj z velikim, skoraj navpičnim zadnjim steklom ta oblika spominja na koncept Shooting Brake, sintezo kupeja in karavana. Rezultat ni le nezamenljiva silhueta, tem­­več tudi občutno prostornejši prtljažnik s prostornino kar 470 litrov – pri športnih avto­mobilih je kaj takega redkost. Ekskluzivni in prtljažnemu prostoru posebej prilagojeni komplet kovčkov pripomore h kar najboljšemu izkoristku prtljažnika. Čeprav prtljaga pri tem avtu pogosto vključuje le čelado in dirkalni kombinezon.

Emocije brez emisij: trije elektromotorji in pogon quattro

Študija uporablja tri močne elektromotorje – enega spredaj, dva zadaj. Slednja sta nameščena sredinsko med premniki in prek polgredi neposredno ženeta vsak po eno kolo. Do 150 kW moči prenašata na sprednjo premo in 350 kW na zadnjo premo – seveda je Audi PB18 e-tron pravi quattro. Največja skupna moč znaša 500 kW, s funkcijo 'boost' pa lahko voznik za kratek čas doseže celo do 570 kW. Skupni navor do 830 Nm omogoča pospešek od 0 do 100 km/h v le dobrih dveh sekundah – ta podatek se komaj kaj razlikuje od pospeška aktualnega prototipa LMP1.

Voznik lahko najvišjo hitrost v običajnem cestnem prometu omeji v prid večjega dosega. Na dirkalni stezi je to omejitev mogoče preprosto deaktivirati in jo prilagoditi lokalnim okoliščinam. Poleg velike zmogljivosti je veliko pozornosti namenjene čim večji učinkovitosti. Audi PB18 e‑tron med vožnjo energijo v veliki meri regenerira: do srednjih zavornih pojemkov zavira samo z elektromotorji, šele pri močnem zaviranju se vključi še hidravlični sistem.

Pri športni vožnji ima koncept ločenih elektromotorjev na zadnji premi velike prednosti. Sistem za nadzor navora (Torque Control Manager), ki sodeluje s funkcijo elektronskega nadzora stabilnosti (ESC), navor glede na potrebe aktivno porazdeljuje na kolesa sprednje in zadnje preme. To krmiljenje navora skrbi za maksimalno dinamiko in stabilnost. Zaradi odzivanja elektromotorjev, ki je skoraj brez zakasnitve, uravnavanje poteka izredno hitro. Naj gre za prečno ali vzdolžno dinamiko – pogonski koncept Audija PB18 e-tron se popolnoma prilagodi kakršni koli situaciji.



Izbor urednika

Spletni urednik, Anja Mrevlje, priporoča